Mulig svindel, kva skal eg gjere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig svindel, kva skal eg gjere??

Kjøpte ein Rockford Fosgate hx2 power sub på qxl for ei stund sidan. Fekk den for 2700, og skulle betale 2840,- inkl. frakt. Det varte og rakk, men subben kom aldri. Så sendte eg mail til selgaren og spurte kor det blei av den:

"Hei sann! Den er sendt den skal jo ha kommet fram??
    Skal se om jeg finner sporings nr på den! hvis ikke tar jeg kontakt med posten!"

Litt seinare får eg denne:

"Hei sann! Jeg har kontaktet Posten og det dem kunne si til meg var at dem ikke
    kunne finne pakken!! Noe jeg syns er merkelig! Men dem skulle prøve å finne
    den snarest! Jeg Beklager ventinga! Hvis noe ikke hender fra posten iløpet av
    2dager må jeg nok betale deg tilbake pengene! Så vi får håpe det beste fra
    posten sin side!!"

På qxl der eg kjøpte den, he personen oppgitt både navn og nummer, men desse samsvarar ikkje etter eit søk i telefonkatalogen. Pengane er betalt til selger, er det nokon måte å få bekrefta kven eg he betalt dette til?

PS: Veit eg ikkje skulle forhåndsbetalt, men det blei eingong slik :/

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.

Har det gått 2 dager, så du ser om han betaler tilbake eller ikke da?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk den mailen 22.08 :/

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få sporingsnummeret. Han har det tydeligvis da han kontaktet Posten. Får du ikke nummeret...da er du lurt :|

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Har du korrekt navn til fyren (er du heldig kan banken bekrefte/avkrefte om navnet du oppgitt stemmer overrens med kontonummeret du betalte til, men de har ingen plikt til å gi deg slik informasjon) kan du anmelde ham. Ut fra denne anmeldelsen kommer det sannsynligvis en henlagt sak, men i beste fall blir det en forlikssak, hvor han kanskje blir dømt til å betale deg pengene. Etterpå skjer i praksis ingenting.

En kar i trondheim har skyldt meg 6000 kr i snart tre år. Han er dømt til å betale tilbake penger med renter i forliksrådet, men han har ingen registrert inntekt, og tvangsinnkrevingsnemda bruker vinter og votter på å bestemme seg for om de evt. skal trekke penger fra arbeidsledighetsstrygda hans eller hva han nå måtte få.

Eneste relle mulighet for å få noe tilbake er med andre ord å ta med balltre og noen venner og stikke hjem til fyren og plukke med deg noe av tilsvarende verdi. Norsk rettsvesen i et nøtteskall.
    --
    Thorbjørn

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare 1 regel som gjelder:

KJØP PR. POSTOPPKRAV !!! Det har funket for meg..........hittil.;-)

(Du får varer og selger får penger, samt at du får en mulighet til å "vurdere" om pakkens størrelse og vekt samsvarer med produktet du har bestillt)

PS! Det kan jo være at en SUB viser seg å være 15kg med gråstein, men er det noen som "gidder" å trixe slik...................?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huffda...
    Hadde vedkommende noen positive tilbakemeldinger? ...og husk at du er forsikret igjennom QXL, ta vare på e-mail du sender og mottar. Legger alltid en kopi til meg selv når jeg sender, bedre føre var.....osv. Har selger manko på positive tilbakemeldinger, ber jeg om å få betale ved oppkrav.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Eneste relle mulighet for å få noe tilbake er med andre ord å ta med balltre og noen venner og stikke hjem til fyren og plukke med deg noe av tilsvarende verdi. Norsk rettsvesen i et nøtteskall.
    He- he Denne oppfordringen reagerer norsk rettsvesen på det er helt sikkert

Tandstad . kjipt att dette har hendt deg, får håpe att det ordner seg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger alle sammen, skal skrive ein utfyllande mail til qxl og spørje om eg kan få adressene til nokon av dei andre han he handla med, så kanskje dei kan fortelje meg kven han er.

Flageborg: Jau, brukar som oftast å ta tinga gjennom oppkrav, utanom når det er folk eg veit eg kan stole på. Bidda var det feks. ikkje noko problem å handle med forhandsbetaling.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    PS! Det kan jo være at en SUB viser seg å være 15kg med gråstein, men er det noen som "gidder" å trixe slik...................?
    Det har faktisk vært sak om det i avisen (lurer på om det var lokalavisen??), der noen solgte på qxl eller finn, men fikk kun gråstein i pakken på posten. Så det er noen som gidder.

Mvh

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    He- he Denne oppfordringen reagerer norsk rettsvesen på det er helt sikkert

Optimist. Det er ikke første gang jeg har politianmeldt noe uten at noe har skjedd for å si det slik. Norsk rettsvesen reagerer med nød hvis du pisser på skoene til dommeren, og da bare hvis han tilfeldigvis ser i riktig retning.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal anmelde saken til politiet, du er ikke den første som blir lurt, og i de sakene jeg har lest om har offeret fått pengene sine tilbake.

Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Tandstad

Trist at høre det du er blevet udsat for.
    Desværre tyder det på at du er blevet luret. Du skriver at personens navn og nummer, ikke findes i telefonkatalogen. Måske har vedkommende udnyttet en falsk adresse. Jeg blev selv udsat for svindel i nov. 2004. Der udnyttede svindleren en anden adresse.

Det du skal gøre, er:

1. Gå ned i din bank og få dem til at kontakte sælgerens bank. Og få navnet på kontoindehaveren. Hvis navnet til kontoindehaveren og adressen ikke stemmer overens. Kan din bank måske tilbageoverføre dine penge.

2. Lav en politianmeldelse og vidresend de emails i har vekslet til politiet. Samt vidregiv andre oplysninger du har, til politiet.

Du kan læse min historie her: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-audio/13361-advarsel-fra-danmark-anbefalet-brev-til-terje.html Måske er der flere ting du kan bruge derfra. Ellers må du meget gerne, sende en privat melding til mig. Måske kan jeg hjælpe dig.

Jeg håber det ender med en "happy End"

Mvh. Thomas.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte halvparten forskudd på en vare en gang (bare 500,-) kr. men dog. Det drøyet i det lange og det brede, sjekka opp informasjonen selger hadde gitt meg og INGENTING stemte. Tel.nr stod på et annet navn, adressen oppgitt stemte ikke med adressen på tel.nr eller adressen på xql.

Var sikker på at jeg var blitt lurt etter ikke og ha hørt noe på 2uker, men jaggu svarte karen til slutt, og han hadde vært på sjøen. (2 uker på, 3 av eller noe sånt) Så jeg fikk varen til slutt. Men hadde nok litt flaks der...

Poenget er at det ikke er sikkert han lurer deg, han sier jo selv at han skal betale tilbake om du ikke får pakken, han ser jo om den er utlevert, og posten kan rote fælt. Som noen sa, be om å få sporingsnr.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Hej Tandstad

Trist at høre det du er blevet udsat for.
    Desværre tyder det på at du er blevet luret. Du skriver at personens navn og nummer, ikke findes i telefonkatalogen. Måske har vedkommende udnyttet en falsk adresse. Jeg blev selv udsat for svindel i nov. 2004. Der udnyttede svindleren en anden adresse.

Det du skal gøre, er:

1. Gå ned i din bank og få dem til at kontakte sælgerens bank. Og få navnet på kontoindehaveren. Hvis navnet til kontoindehaveren og adressen ikke stemmer overens. Kan din bank måske tilbageoverføre dine penge.

2. Lav en politianmeldelse og vidresend de emails i har vekslet til politiet. Samt vidregiv andre oplysninger du har, til politiet.

Du kan læse min historie her: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-audio/13361-advarsel-fra-danmark-anbefalet-brev-til-terje.html Måske er der flere ting du kan bruge derfra. Ellers må du meget gerne, sende en privat melding til mig. Måske kan jeg hjælpe dig.

Jeg håber det ender med en "happy End"

Mvh. Thomas.
    Tusen takk for veldig utfyllande svar Skal gjere som du seier om ikkje selger kontaktar meg innan denne helga.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •