Forbanna !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Tråd: Forbanna !!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forbanna !!

Har akkurat flyttet, og fant en enebolig som vi leier.
    Aberet er at det bor en kar i kjelleren.
    Fra dag en har jeg spurt (Hver gang jeg traff vedkommende), om vi spillte for høyt, eller om det var noe problem.
    Vedkommende jobber fra 0600 - 1600 på et sted, og driver en sjappe hvor han jobber hver dag fra 1700 - 2300 (der jobber han fra 1200 - 2400 i helgene).

I starten begyndte jeg med å sende textmeldinger, for å spørre om det passet at vi så en film. Svaret var da ALTID ! "Ikke noe problem, Kos deg "
    Vedkommende har vert oppe flere ganger, og lånt anseelige mengder med film, men det har aldri vært noe problem!
    Jeg liker å ta hensyn, eller rettere sagt JEG TAR hensyn! I ukedagene når jeg har sett film har vi alltid vært ferdig sånn i 22 - 23 tiden, og i helgene gjør jeg meg ferdig ca kl. 23, og som regel aldri senere enn 24.

Det har forløpt seg omtrent sånn :

Svar, dag 1 : Ingen problemer, jeg jobber jo stort sett så det er greit!
    Svar, dag 2 : Nei det er ingen problemer, bare se på film du ;-)
    Svar dag 60 : Ingen problemer
    Svar dag 80 : Alt er bra, ingen problemer.
    ov, osv, osv.........

Dag 100 : Husverten ringer og forklarer at han som bor i kjelleren er lei av alt bråket, du er nødt til å finne en løsning!!!!
    Jeg sier HÆÆÆ!:shock:

Hvorfor i all verden har han ikke sagt noe til meg først ?
    Hvorfor har han sagt at alt var ok når jeg spurte ?

Jeg er nå FØRBANNJA!!

Må flytte kinoen opp på soverommet til meg og madammen, men det blir jo ikke helt det samme akkurat !

Løsninger, nå, fort !!!???

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    .........Hvorfor i all verden har han ikke sagt noe til meg først ?
    Hvorfor har han sagt at alt var ok når jeg spurte ?
    Hvis du i den siste tiden har gjort endringer i kinoen som har resultert i endringer på lyden;-) ..............bør du kanskje omgjøre til tidligere oppsett???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt vedkommende og spør i en rolig tone hva som "plutselig" ble problemet.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp huset og kast ut leieboeren.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvis du i den siste tiden har gjort endringer i kinoen som har resultert i endringer på lyden;-) ..............bør du kanskje omgjøre til tidligere oppsett???
    Hehe....
    Er nok ikke det som er problemet, og jeg har ikke noe problem med å ta hensyn, men det som irriterer meg er at vedkommende ikke var ærlig når jeg spurte, og heller ikke fortalte meg om at det var et problem!
    Vedkommende gikk rett til husverten og klagde!
    Fakta er at jeg har gått på tå, og gjort alt jeg kunne for å ta hensyn.
    Bla. med å se på film, stort sett i helger, og når han var på jobb !

Eneste som kan gjøres for at jeg nå skal "tørre" å se på film, må være å flytte, og integrere allt inn på soverommet (har min elskede kones fulle tilatelse til det), må bare få integrert det så bra at det ikke er synlig, når det ikke er i bruk!
    Dette rommet er det eneste av de resterende rommene som er stort nok.
    Minuset er skråtak, og lav takhøyde, og mye knevegger, og generellt vanskelig å kombinere med seng, sofa etc. (møblering).
    Alternativet er å finne et bedre sted å bo! (flytte igjen GRØSS), eller å selge alle høytalerne og kjøpe noen vanvittig gode hodetelefoner ;-)

(Veldig frustrert akkurat nå)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I slike saker som gjelder kontakt med "nye bekjente\kontakter" over melding, så gjelder det en hovedregel:

Ta vare på både sendte og mottate meldinger. Om det skulle gå til *******, eller dukke opp trusler, eller du blir lurt eller whatever, så har du bevis.

Jeg lærte leksa mi en gang med ei fjolle som fremsto som lettere psykotisk etterhvert, da var jeg sjeleglad jeg tok vare på alt av mail og meldinger...

En annen løsning er å gå ned i kjelleren, og snakke med fyren face to face og spørre hvorfor han har vært såpass falsk ovenfor deg. Ta gjerne med deg samboeren i tilfelle han skulle kontakte huseieren og si at du har trua han eller noe slikt....
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange idioter fallen angel i know ... spill og kos deg til klokka er 11 og drit i hele gubben

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    mange idioter fallen angel i know ... spill og kos deg til klokka er 11 og drit i hele gubben
    Sjønner godt at han reagerer på lydnivået !
    Hele huset rister jo når LFE signalet går inn i suben, men jeg tar hensyn, og har stort sett bare sett på film når han ikke er hjemme, samtidig som jeg har spurt endeløst antall ganger, og da alltid med samme svar at det var greit ! (Var ikke det en lang setning:razz: )
    Men at han istedet for å snakke med meg, går rett til husverten og klager, tiltross for at allt tilsynelatende var ok. Det gjør meg forbannet.
    Når husverten ringte tror jeg at jeg fikk århundrets hakeslepp!

(Akkurat like frustrert)

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Men at han istedet for å snakke med meg, går rett til husverten og klager, tiltross for at allt tilsynelatende var ok. Det gjør meg forbannet.
    Når husverten ringte tror jeg at jeg fikk århundrets hakeslepp!

(Akkurat like frustrert)
    Jeg har selv vært borettslags formann i 5år ved et bokompleks tidligerer,jeg mener det er fraskriving av ansvar at husverten ringer deg og sier det slik,forutsatt at dette skjedde på et gunstig klokkeslett osv ..

Du har like mye rett til å spille musikk som han andre har rett til å ha fred ... klart du skal ta hensyn,men det skal han til deg åsså..

Ble en masse diskusjoner ang dette der hvor jeg var form. og det løste seg greit når vi fikk belyst saken og pratet litt om det osv ..

Ofte var det et problem for de som hadde vært på nattskift feks at de ikke fikk sove pga musikk ... da ble de "balluba" men spør du meg så har de som jobbet natt ingenting i en blokk leilighet å gjør pga MANGE ting osv ..

Visst jeg var deg så ville jeg gått og snakket med husverten og prøvd å forklart han situasjonen, spør om han har gjeldende forskrifter om hvor høyt du har lov å spille mellom klokka 7-11 ?

Si du skal ta hensyn når det er nyheter og spes ting på tv .. osv ..

Vi hadde en som ga faan og spillte døgnet rundt, han måtte vi lempe ut (men han spillte på natta) og det tok 2,5 år å få han ut pga systemet for utkasting fungerte elendig... så du har sikkert litt å gå på Fallen Angel :P

Lykke til !!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en aldeles urimelig nabo som inntil nylig klagde på alt jeg og andre gjorde , dette toppet seg nå i sommer når han valgte å bruke smakløse virkemiddler for å stoppe meg . Ga han da klar beskjed om at jeg var ferdig med å respektere han og at jeg aldri mer ville ta hensyn til han .(Jeg har forhørt meg med mine andre naboer , og de anser ikke lydnivået mitt som noe problem). Så her gjelder oppfordringen fra Ulven :
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    spill og kos deg til klokka er 11 og drit i hele gubben

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg og blitt utrolig irritert. Dra ned til han og spør hva i ******* problemet er.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjønner jo du også, samme om han hadde sagt ifra for leeeeeenge siden! Uansett måtte du ha begrenset lyden da, som du altså må nå. Så egentlig har du fått spilt kanskje lengre enn det han egentlig ønsket, noe som er et pluss for deg! Jeg har det samme problemet selv, jeg kan overhodet ikke skru opp noe lyd visst det er folk under. Det er vel i og for seg straffen med å bo vegg i vegg (tak i tak) med noen.

Uansett, kjempe irriterende situasjon, men du må kaste i håndklet....hehe, og finne en annen løsning. Ikke gjør det samme som meg å spill høyere Det resulterer i mindre koslige løsninger.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bare peise på vil i allefall ikke løse noen problemer. Sånn som du ordlegger deg høres det jo ut som om du bryr deg, og da får du neppe noen indre ro før dette er løst uansett.
    Ta deg en rolig prat med naboen. Utrolig hva som kan løses med en vennlig tone. Er jo ikke sikkert at naboen har uttrykt det som det ******* som huseieren sier heller. De berømte fjæra blir fort mange høns gjennom 3dj person...

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SMS terrorist?

Kan jo hende at det var alle SMS'ene om høy lyd som var det mest irriterende. Hvis jeg hadde hatt en nabo som maste om dette hver dag hadde jeg blitt lei selv.

Bli enig med fyren om at han får si fra om det plager ham, og drit i å sende SMS i tide og utide.

Inviter han på "filmkveld" så han skjønner hvor kult det er med litt lyd når man ser film.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flytt...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nesten det værste er å være redd for at naboene skal starte å klage, slik at du hele tiden tenker på og lurer på om naboene plages - noe som kan lede til at naboene koker over til slutt. Er store betongvegger til neste nabo her, så jeg tror jeg kan dra på litt. Har ikke fått noen klager enda, heldigvis.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger merke til at denne tråden er blitt tattopp igen, og det er sikkert greit dersom andre har det samme problemet.
    Vil bare nevne at saken ble løst ved at jeg skrev ned en masse motklager, og fikk satt ned oppsigelsesfristen, og flyttet til enebolig i slutten av september 2005.
    Orket ikke det å måtte ta hensyn hele tiden!

Det begynner å bli en stund siden;-)

Fallena

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å være audiofil i dette landet bra det ordnet seg da.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ikke lett å være audiofil i dette landet bra det ordnet seg da.
    Det er ikke landet sin skyld at noen flytter inn et sted der det bor andre mennesker vegg i vegg. :wink:

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger har jeg lyst til å flytte langt ut på landet hvor jeg kan braute opp desibel-skalaen så mye jeg bare vil. Det er litt klaustrofobisk å ikke kunne gjøre det til tider.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •