BenQ-support suger hinsides min verden! (Norske delen av den)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up BenQ-support suger hinsides min verden! (Norske delen av den)

Beklager språket, men jeg trenger å lufte min frustrasjon.
    Hvis folk står på vippen mellom Toshiba MT 700 og BenQ PE7700 bør de ene og alene velge Thoshiba for å slippe å måtte ha noe med BenQ-support og deres "underleverandrør" også kjent som ANovo.

Halleluljah!!!

Kjøpte BenQ7700 i midten av juni fra Nettdata. Kan på det varmeste anbefale Nettdata ved kjøp av avutstyr, de folka kan suppport og service.

Da jeg fikk montert projektoren med HDMi-kabel og komponentkabler viste det seg raskt at den ikke viser sortere enn sort på komponentinngangen.
    Innstillingen blacklevel 0IRE <-> 7.5IRE er låst på 0IRE og kan ikke justeres.
    Resultatet er at XBox ikke er så lett å bruke da det viser seg at projektoren klipper mye av sortnivået som er over sortere enn sort også.
    I Halo har jeg ikke sjangs å finne fram i de mørke gangene da det ikke er mulig å se konturer og små detaljer som avslører sideganger og dører.
    Booster jeg brightness opp blir bildet bare grått og platt, og detaljene som da åpenlyst skulle vært der er bare vasket bort i det grå.
    Flipper man over til crt-skjerm åpner det seg et hav av detaljer.
    Spill som lar en stille brightness i options på spillet, lar seg spille. Halo kan en ikke spille.

Tar kontakt med Nettdata vedrørende problemstillingen. Han står på hodet, og er kjapt tilbake med løsningen. Det jobbes med ny firmware, BenQ er klar over problemstillingen, vi løser det når den er klar.
    Ny firmware kommer. Nettdata jobber for at de kan sende meg spesialkabelen slik at jeg får oppdatert projektoren selv.
    BenQ nekter både kunde og butikk å oppgradere. RMA-senter SKAL KONTAKTES.

Der forlater vi Nettdata, og mitt lille support-******* begynner.
    Uten å gå i detalj:

1. 1. juli kontaktes BenQ support. Damen er finsk, snakker bra svensk, kjenner lite til ingenting om BenQ7700 projektor.
    Nekter på at det er ny firmware tilgjengelig, og hvis det er tilgjengelig skal jeg bare laste den ned fra BenQ.com.

2. Leser opp mail fra Henry Peeters BenQ-europe som bekrefter at nye firm er tilgjengelig. Damen går med på å sende erstatningsprojektor til meg med ny firmware.

3. Etter å ha ventet ca 3 uker ringer jeg BenQ support og spør hvor den blir av. Må registerer hele saken på nytt. Forklare det meste på nytt. Først når hun registrerer navn og adresse på nytt ringer det en bjelle. Hun har sent projektor til meg 1.juli. Jeg blir henvist til ANovo Norge som har norske returer.

4. ANovo Norge har sendt meg projektoren 4. juli. De skal sjekke opp saken.
    Det går en uke, jeg hører ingen ting. Ringer opp igjen.
    Joda, den var tapt i posten. Posten vil betale de erstatning på forsikringen, så skaffes ny projektor tilveie.

5. Etter en ny uke sjekker jeg igjen. Da mener ANovo at jeg skal ta meg av forsikringsoppgjøret med posten, og bruke pengene til en ny projektor.
    Jeg har ingen kviteringer, pakkenummer eller signatur på at pakken er levert posten. Etter litt overbevisning går de med på at ANovo skal ordne opp med posten.
    Det de imidlertid klarer er å sende meg et "trusselbrev" om at de sendte meg en projektor 4. juli uten å ha mottatt noen retur. Jeg vil derfor motta en faktura hvor jeg må betale for nok en projektor siden jeg nå angivelig har to.
    Jeg bestrider kravet.

6. Etter ytterligere venting sender jeg en epost til Henry Peeters og forklarer at her skjer ingenting. (Selvsagt får jeg aldri noe svar, enda jeg fikk flere svar i uken da jeg ventet på ny firmware skulle bli tilgjengelig.)

7. Hører ingen ting fra noen som helst. Ringer opp igjen ANovo
    - Åja, det var den saken ja. Skal sende en ny i morgen.

8. Mottok igår 8 uker etter jeg ringte RMA en "ny" projektor. Demontere min gamle projektor, henger opp den nye.
    Det vil si, en projektor som er 14 nummer "nyere" enn min opprinnelige projektor. Selvsagt med gode gamle firmware fa 21. mars, akkurat lik den jeg hadde hengende. Som igjen gir men INGENTING.
    Vel, den gav meg litt. Den er helt ny, da plastikken på føttene fortsatt er på, men den har godt med fingermerker på linsen, linsedekselet stod ikke på men slang under projektoren, og det er en løs skrue eller plastdel som reiser rundt omkring inni projektoren når man tipper på den.

HURRA FOR ANovo Norge!

Det skal også taes med at i denne saken har ingen emails jeg har sendt til BenQ support, og ANovo blitt besvart.
    Hos ANovo har jeg fått 3 forskjellige telefonnummer å forholde meg til, med 3 forskjellige kontaktpersoner. Hver gang jeg får snakke med en av de, blir jeg henvist til neste mann.

Hva gjør jeg nå da?
    Ringer RMA-senteret og sier til hun finske damen:
    -Det gikk ikke, skal vi prøve en gang til?

Gi meg styrke så jeg ikke gir opp.
    Jeg gleder meg til XBox 360, men den kommer til å bli kjørt komponent progressivt, men det lover jo ikke bra med dette utgangspunktet hvor jeg mangler MYE detaljer i skygger hvis spillet ikke har intern brightnessjustering.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt 7700-tråden på AVS, og har registrert at du har opplevd "god service". Det er jo fint å høre, siden jeg også sitter med en 7700 med gammel firmware.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sender bytteprojektoren i retur med krav om å få RS232-ledningen, pc-adapter, firmware og nødvendig programvare så jeg kan gjøre jobben selv.

Går de med på det skal jeg gledelig sende deg utstyr og programvare så vi kan gjøre tingene selv.

Mener å huske at du hatte X1 før Rikky. Jeg også, og det var jo såre enkelt.
    En usb-kabel, en nedlasting og projektoren hang der med alltid siste firmware.

Skjønner ikke at BenQ skal være så restriktive på å la meg oppgradere selv.
    De bør heller se litt mer på hvem som representerer dem i de forskjellige supportregionene.
    Akkurat nå føler jeg med 10 ganger mer kapabel til å drive BenQ support enn hva ANovo burde gjøre.
    Jeg har alltid oppgradert alle mine firms selv. Alle dvdspillerne, dvd-rom-drev, projektor osv...

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde fått tak i programvare for flashing hadde det vært fullstendig fenomenalt. Kabel har jeg tenkt å få lagd uansett, til styring av projektor fra PC. Jeg hadde forresten ikke X1 men Davis før.

Lykke til!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest Tors frustrasjon er jeg særdeles lite lysten på å skaffe meg en BenQ. Tor har min fulle sympati. Tror jeg hadde sprengt et blodkar eller to selv.

Siden du har protokollført alle stegene i denne latterlige BenQ-service historien, synes jeg du skal sende en mail til FBI (NRK) og TV2 Hjelper Deg. Det tiltaket kan virke som stress, men alt er jo beskrevet av deg allerede. Siden BenQ er i ferd med å bli en tung aktør så synes jeg det er på sin plass at noen gir dem et "skudd for baugen".

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takk Tiger.
    Det ligger en del frustrasjon i flere detaljer mellom linjene.
    Slik som den ene gangen midt oppi dette da jeg skulle ringe dem.
    En av ringedagene mine fortonet seg slik.

----------
    Sentralbordet tok opp røret, hørte bare masse kontorstøy og ingen som snakket,

Ringte opp igjen. Fikk en stemme på tråden.
    -Ja, jeg skal sette deg over.
    Havner rett på en svarer som forteller at åpningstiden er fra 10-16 eller noe slikt. Prøv igjen senere. (Til tross for at klokken da var 14:15).

Ringer opp igjen. Samme dame svarer. Skal prøve å sette over på nytt.
    Jeg får kar nummer 2 på linjen. Må selvsagt forklare hele min problemstilling på nytt vedrørende saken, da jeg en periode alltid fikk et nytt navn å forholde meg til.
    I det jeg har forklart saken og han skal svare meg. -ping- Så snakker jeg med telefonsvareren igjen.

Det hele sikkert en teknisk svikt, men det var vel en av de dagene et av blodkarene sprakk.
    Så går man noen dager før lysten til å prøve å få rette opp saken igjen er tilbake.
    --------

Det som holder meg gående nå er at jeg venter på XBox360 som skal brukes med komponent og HD-signaler.
    Det var faktisk store deler av grunnen til at jeg investerte i en ny HD-projektor nå som XBox360 står på trappene.
    Jeg bare må få fikset dette problemet til den dagen de slipper 360 på markedet.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har min fulle støtte iallefall, det går ikke ann og behandle kunder på den måten.
    Krev og få pengene tilbake og kjøpt deg en Optoma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm... Her har du jo hatt maks uflaks da. En projektor bort i posten er jo ikke vanlig kost, og det vil koste Anovo dyrt (postens forsikring er en vits, erstatter noe sånt som 100.- pr. kilo). Det kan jo være litt av årsaken til den initielle ventetiden (som jo Posten er skyld i). Det faktum at de ikke oppgraderer firmware ihht avtale er imidlertid lite imponerende, da det tyder på slepphendt håndtering.

Spørsmålet er jo om gammainstillingene/blacklevel-cut er en garantisak da, eller rett og slett en svakhet ved produktet... Slik jeg leste testen til Gorm, var vel svakt sortnivå og detaljer som sådan noe han nevnte i negativ forstand.

Uansett bør jo Infocus nevnes som et godt eksempel i denne sammenheng. Der laster en bare ned ny firmware fra nettet og oppgraderer selv. Mye enklere, så slipper en bortkomne projektorer i postgangen, ventetid, frustrasjon og kanskje til syvende og sist TV2-hjelper deg på døren hos forhandleren, som jo har lite skyld i det hele (men allikevel stiller helt og holdent ansvarlig).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å bidra med for mye, viljeg bare lufte min sympati for deg, tor! Har av og til hatt noen slike episoder, og det er få ting som suger livskraften ut av en enn når slike ting drar ut i det vide og det brede........

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg vært tor ville jeg ikke tatt i en ny benq 7700 projektor med keeperhansker en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler med deg i denne saken og håper du får løst den snarlig. Vet (dessverre) selv veldig godt hvor frustrerende det er å ha slike saker hengende over seg.

I midlertidig bekrefter dette bare viktigheten av å gjøre all reklamasjon direkte mot butikken (forhandler) og ikke leverandøren. Selv om butikken gjerne ønsker å unngå dette og skylder på at de likevel må sende varen videre, har du krav på dette i hht kjøpsloven. Butikken har gjerne et mye mer velfungerende returavdeling og en slipper å måtte håndtere utenlandske kunderepresentanter med manglende smilekurs. Og dersom det skulle oppstå komplikasjoner er det mye lettere å håndtere en norsk butikk enn et multinasjonalt selskap med små eller ingen kunnskaper om norsk kjøpslov. Tar en kontakt med leverandøren selv er det dessuten fort gjort å havne i en situasjon hvor begge partene (butikk og leverandør) skylder på hverandre og kunden til slutt blir den skadelidende part.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner forholdet kunde og butikk.
    Nettdata ville ordne opp i saken de, men BenQ presiserte ovenfor begge parter (meg og nettdata) at dette skulle gå direkte fra kunde til BenQ-RMA senter.
    Det var snakk om en oppgradering hverken butikk eller kunde fikk foreta.
    Det skulle være såre enkelt. Ring RMA, de sender oppgradert projektor til kunde, kunde returnerer så sin projektor i samme eske med forhåndsbetalt returporto.
    Alt var helt fint til ANovo Norge fikk projektoren min fra RMA.
    Så ble det bare fullstendig rot og elendighet.

Tar jeg kontakt med butikken, vil nok nettdata mått gå gjennom RMA og ANovo igjen, og da har vi hele suppa igjen med meg som 3. sideledd.

Kan jo ta med som en liten digresjon da jeg leverte projektoren i retur på lørdag.
    Siden mine erfaringer med ANovo har vært så dårlige, og at det angivelig har forsvunnet en projektor i posten, så ba jeg mitt postkontor om å få en stemplet og skriftlig innleveringsbekreftelse på returen.
    Hun kunne ikke helt skjønne hvorfor jeg trengte det, men da jeg forklarte ståa om første pakken som hadde forsvunnet, spurte hun om den var like stor og tung som returen min.
    Da jeg svarte ja ristet hun på hodet.
    I norsk postvesen var det så og si umulig at en slik pakke, med pakkesporingsnummer i det hele tatt kunne forsvinne. Hun så på det som meget usannsynlig at posten ikke kunne finne igjen en slik pakke i norsk postvesen slik det jobbes der i dag.
    Tapte pakker med sporingsnummer var et "amerikansk fenomen".

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er rart at BenQ har "mistet grepet" på både sortnivå og support.

Min "gamle" PE7800 viser sortere enn sort uten noen som helst problemer. Men der er det heller ingen IRE innstilling, bare et dynamikkområde som omfavner både video- og datasort.

Tidligere ble jo BenQ lovpriset for sin support. Det ble sendt utbytteproje ved hvert minste problem...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •