Audiofilmessen 2005 i Stavanger! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 119
    Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg synes også dette var en interessant messe, med flere rom enn jeg trodde på forhånd.. Positiv overrasket
    Forøvrig hadde vi som var ute og spiste og drakk på kvelden det svært hyggelig, med mat på Harry Pepper med drikke til. Etterpå ble det en runde på by'n. Dette kan godt gjentas til neste år
    Jepp, det er flott at man kan ha "desentraliserte" messer for de som ikke tar seg bryet med å ta turen over fjellet. Festlig med utstillere som mister stemmen og andre som glemmer (???)å ta på seg sko til anledningen :grin:

Personlig likte jeg veldig godt Martin Logan høyttalerene som var satt opp sammen med Hegel elektronikk De nye SA høyttalererene imponerte også stort sammen med den nye Primare effektforsterkeren. Det var synd ikke Array serien til JBL rakk å komme til messen.

Ellers var det jo hyggelig å få treffe medlemmene fra forumet, både på messen og senere på kvelden. PS! Det pleier ikke være så mye vold i byen som denne kvelden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker kanskje litt "sutrete" nå, men det er dårlig med formidling av inntrykk og nærmere beskrivelser av hvordan denne messen var! Til nå har jo Horten-messa knust denne når det gjelder dekning. Var det virkelig ikke noe å fortelle oss som ikke var der om??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel...tar nok noe tid å samle intrykkene også sikkert

For min egen del, var McIntosh i storsalen et greit "blikk inn i himmelen"
    Med dette mener jeg enkelt at dette er noe som er og blir rimelig uoppnåelig for min lommebok...masser av andre ting å bruke pengene på der..hehe.

Målt i.f.t til gleden jeg har av mitt eget anlegg slik det er i dag, er jeg ikke så sikker på at kostnad på et slikt anlegg ville stått i stil til hvor meget mer lydkvalitet/glede jeg ville fått når jeg skal nyte film...Dette anlegget er ikke bygget for vår "stue standard".

Vi griner over at f.eks Sony eller Parasound for den del har blå lysdioder på power knapper osv...disse McI lyser jo opp hele himlen de

Størst glede fikk jeg av å se på bl.a Z4 i kombinasjon med Xscreen. Det var vel og merke bildekvalitet (farger og lysutbytte) denne fikk vise til i et godt opplyst rom. Her har vi virkelig løsningen for dem som vil se fotballkamper i fullt dagslys...med frontprojeksjon!
    Ved å ta selve bildekvaliteten i nærmere øyesyn, var det ikke problem å fortsatt fastslå at en pent brukt CRT fortsatt er i annen klasse.

Har for tiden også lekt med tanken på at jeg skal starte planene med stereooppsett i stuen hjemme, og her på messen var det veldig mange virkelig gode kandidater. Har ikke tidligere ofret KEF særlig tanker...innen jeg fikk demo på messen!

Det var uendelig mange flatskjermer på messen. Pioneer kom virkelig godt ut kvalitetsmessig, men sett i.f.t pris, leverer LG virkelig bra bilde også der! Flatskjerm, og ikke nødvendigvis plasma er noe som må vurderes i heimen ved neste TV bytte. Er fortsatt noe irriterende denne "trenden" med å alltid vise animerte filmer på slike messer...blir særdeles vanskelig å få vurdert PQ på denne måten.

Her går jeg ikke særlig inn på tekniske spec, kun mine inntrykk...foreløpig.

En liten "back stage" fra godeste "High-End Hegelstad" ( http://www.crtht.com ) er muligheten for CRT på neste messe...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rakk bare en liten titt innom messa, men det var en del ting jeg ble imponert over. Blant annet attacket på System Audio oppsettet som var koblet opp når jeg var der! Utrolig at så små elementer klarer å lage så virkelighetstro lyd! Dog tror jeg kanskje de slet på virkelig høyt volum. Virket en stund som om folk spilte om kapp, og da må nok SA se seg slått av bamsene i første rom til høyre når man entret messeområdet (ja, der hvor HiFi-Lars herjet)

Til nå har jeg ikke forstått helt hva folk mener med 3 dimmensjonalitet i bildet, men etter å ha tittet på crystalio oppsettet (var det infocus 777 som var koblet opp? mener å huske den fra projektorsymposiumet). Bildet var så utrolig flott at det var skummelt å titte inn i skjermen! Han spilte av .TS filer fra HDOne kanalen som helt klart er det råeste jeg har sett til nå (har ikke sett SÅ mye altså, men...) Lurer fælt på hva han brukte som avspiller? Er crystalio ett komponent, eller flere? mener det var en hel del komponenter som lyste opp under visningen, og det var så mørt at jeg hadde problemer med å se hva som var hva der inne.
    Ellers hadde jeg nesten ventet å se en CRT når Ålgårds ukjente crtproff entret messen... (ok, jeg innrømmer at jeg ikke vet om det var infocus 777 eller CRT, men jeg antar...)

Ellers var jo HiFi-Lars akkurat like engasjert som man har sett han før, og McIntosh oppsettet må jeg si er det råeste jeg har hørt av lyd (igjen, jeg har ikke SÅ mye erfaring).
    En ting som var synd dog var at ALT i rommet spilte med når Lars dro opp volumet. Lydene fra skapet på venstre side, og ikke minst de grusomme himlingsplatene ødela veldig mye av sluttinntrykket. Når man først skal få høre anlegg til 700k, så skulle det da vært i bedre rom (uten at jeg tror hotellet har så mange andre rom som virkelig egner seg...)
    Tross alle lydene som ikke skulle vært der tok jeg meg i å lukke øynene å nyte musikken et par ganger (noe jeg sjelden gjør blant folk)

Så lurer jeg på hvem som tok seg tid til å være med på konkurransen som lå ute ved fidelity-standen? Etter min mening var det for mange spørsmål (sikkert fordi jeg hadde det travelt når jeg oppdaget spørreskjemaet :wink

Fikk også meget godt inntrykk av infocus skjermene. Gain ga skikkelig smell i bildet og jeg er ikke i tvil om at dette er en vel så god løsning som plasma/lcd normale stuer. (ikke minst når man tenker tommer per krone).
    Dog har de bæsjet skikkelig på leggen med å bruke et bilde på hjemmesiden til produktet som er ALT for komprimert. IKke særlig lurt når en stor skjerm er det man først ser --> Xscreen

Han fra Presentasjonsdata som jeg ikke vet navnet på var meget interessert i å bli kvitt de 10 første Z4 han hadde bekreftelse på var på vei. La såvidt øret ned mot projektoren. Vanskelig å si noe om støy (pga all annen støy), men jeg hørte den ikke da hvertfall). Etter hva man har lest på div forum, samt projectorcentral blir det spennende å teste Z4 mot PE900 fra panasonic. Bruker begge epson paneler?
    PData karen skrøt av at Z4 har 2 bit mere og at den var mye stillere enn panasonic, så det stemmer nok det.

Ellers rakk jeg jo ikke å hilse på så mange. Eneste jeg hilste på var gobble, men i det jeg måtte løpe for å rekke en bursdag så jeg en neve menn og kvinner sitte i baren og ølle seg. Tar jeg ikke feil var det sikkert flere avforum folk der ja.

btw, hva slags vold var det dere fikk på nært hold på byen? (Tror jeg har blitt litt voldsfokusert etter å ha sett samtlige UFC arrangement fra Gracie i UFC 1 til Tito vs Shamrock i UFC 40 på alt for kort tid :arrow::twisted: )

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Litt om Hegelstad's visning;
    Oppsettet var på audiosiden Primare over hele linja (litt usikker på høyttalerne nå...)
    Projektor var en Infocus ScreenPlay 777, tilkoblet Crystalio (ikke Crystalio II). Han kjørte 1280x720p som er 777's spec.

Husk også at Crystalio gjør underverker(!) med bildet, og 777 er en MEGET bra DLP (forventet til en listepris på kr 225.000,-).
    Bildet var lekkert, men igjen: En god 8 eller 9" CRT kan greit levere bedre faktisk.
    Bjørn fikk for lite tid på seg til å sette opp og kalibrere Barco 909 til messen, men kanskje neste gang... Hvilke mange hakeslepp det DA ville bli i dette demorom med en ekte 1080p Crystalio-II og Barco 909!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Rolf, du får si i fra dersom noe sånnt lar seg vise i rogalandsområdet! Jeg har virkelig lyst å se noe sånnt!

DrE

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne Bjørn spilte på var Audiovector, avantgarde? ikke helt sikker på modeellen (disse kan jo oppgraderes i maaaange trinn) Enig med at bildet var meget bra. Har helt fått HD abstinenser her hjemme...Lurer veldig på å investere i en Snazio nettverks HD-DVD spiller som er billig og har fått gode kritikker....Må ha det, bare må ha det, er det ikke det de sier :-D

Var ellers meget skuffet over demoen på 4m bredt lerret. Synes at lyden var usammenhengende, hard i øvre mellomtone, rotete lydbilde og elendig bilde. De kunne i det minste ha fått bildet til å treffe lerretet skikkelig, og dempet lysene under demo. Opplevelsen var en skikkelig nedtur for meg, godt å komme hjem å fyre opp Barcoen for å avreagere litt :-)

Ellers var det gøy med messe i nærområdet, jeg stiller gladelig til neste år også jeg!!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har påbegynt en liten artikkel om messen. Dere finner den her: http://avforum.no/forum/showthread.p...575#post286575

Den er ikke ferdig enda, men jeg vil legge til alle rommene etterhvert. For øyeblikket får dere nøye dere med 3 rom...

Angående Hegelstad's visning så ble bildet levert av en Primare DVD-spiller med SDI modifisert og koblet til Crystalio I. HD-signalet fikk han fra en laptop som streamet video med VLC (tror jeg det var). Jeg tror han streamet .ts 1080i direkte til Crystalio'en som gjorde dette om til 720p. Meget imponerende var det hele.

Resten av elektronikken var Primare og Audiovector S6 Avantgarde (tror jeg den heter), samt en Velodyne DD18 i hjørnet! Projektoren var en Infocus 777. Alt i alt meget imponerende.

Jeg pratet litt med mannen. Han hadde mye interessant å fortelle. Noe av dette kommer i artikkeltråden etterhvert.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid interressant å snakke med Bjørn, bare synd det har en tendens til å bli dyrt ;-) Denne gangen er det muligheter for HD. Etter HD demoen hans, er jeg helt skjelven etter å få HD avspillings utstyr i hus......

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Infocus' 777 projektor var ikke kalibrert i det hele tatt. Bildet flimret i øverste 1/3 av lerretet. At de ikke kan kalibrere før messen åpner. To meter borte i gangen så viste de en ScreenPlay 4805 som fremsto langt bedre, selv om det var animert film. Det skal jo ikke være slik.
    Bare til opplysning når messa åpnet 15:00 var alt klart og ingen flimmer på 777'n, så jeg regner med du må ha vært der før åpningen når jeg satt og justerte inn Crystalioen.

Du får prøve og komme etter åpningstid nest gang :wink:

Og en liten opplysning til alle sammen, husk at messer er til for å gi en liten pekepinn på hva som finnes på markedet.
    Man får konferanse rom tildelt som kanskje ikke egner seg for lyd og bilde, men alle utstillerene gjorde sitt beste med det rommet de hadde fått tildelt.
    Jeg vet at noen av rommene var nesten umulige å få bra lyd i, så ikke vurder lyden blindt ut i fra hva du hører på messer men ta deg en tur til butikken etterpå for en sjekk av produktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva denne Velodyne subben koster?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Du får prøve og komme etter åpningstid nest gang :wink:
    Beklager å måtte si det, men vi var 2 nerder som så det samme. Vi stemplet inn på messen kl. 16:10

Men jøss, kontrasten og dybden i bildet var bra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å måtte si det, men vi var 2 nerder som så det samme. Vi stemplet inn på messen kl. 16:10

Men jøss, kontrasten og dybden i bildet var bra.
    16:10 var bildet fjellstøtt over det hele

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt du kontinuerlig å så på trppel 7 Ingen? Jeg var innom på lørdagen, men så ingen flimmer.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Satt du kontinuerlig å så på trppel 7 Ingen? Jeg var innom på lørdagen, men så ingen flimmer.
    Ja jeg sto der kontinuerlig alle dagene utenom en liten pause i 15:00-15:30 tiden på Lørdag og Søndag.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Noen som vet hva denne Velodyne subben koster?
    33995,-

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    33995,-

Jeg mente den med 12 og 18". Men fant det ut. 158k

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo finne alternativer her: http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=7,21,75

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo finne alternativer her: http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=7,21,75
    Er så mye snacks å få fra Velodyne

Sjekket prisene her : http://www.nebyhifi.no/documents/velodyneprisliste.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det knuser drømmen min, når jeg får vite at man må punge ut med 800 000 kr for å få slik lyd.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •