Der kom viruset...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Der kom viruset...

Jeg mottok en link på MSN, som var til electroduo.com/picture0002.com (eller noe sånt). Jada, alarmklokkene burde ha gått av bare der, men siden den kom fra en kamerat, regnet jeg med det ikke var noe skadelig. Jeg lastet ned filen, og kjørte den. Det skjedde ikke noe første gang, så jeg prøvde på nytt. Så gikk jeg inn på Egenskaper på filen (som hadde lagt seg på skrivebordet), og fant fram noen hurtigtaster. Prøvde en av disse, og plutselig kjørte den linken ut til alle på MSN-lista mi. Så begynte maskinen å oppføre seg rart, så jeg kjørte en restart. Når jeg ta kom inn i Windows igjen, var ******* løs!
    Virket som at hele grunnoppsettet på maskinen var forandret: Mozilla var fjernet som standard nettleser, Norton begynte ny-installasjon, lydene var forandret, Internett fungerer bare halvveis, driverne til Pad'en på laptopen avinstallerer på hver oppstart, MSN logger seg ikke på, utseende på mapper er forandret etc...

Jeg fikk igang Norton på et eller annet vis, og fikk lastet ned siste definisjoner, og kjørt en scan. Den fant 3 trusler, alle var spyware(noe som forklarer de konstante pop-ups'ene jeg fikk når jeg først kom meg på nettet).
    Fikk slettet disse, kjørte Ad-aware, og slettet alt det fant. Men maskinen er fremdeles helt på villspor. Så nå er det bare å komme seg ut, kjøpe en xtern harddisk, laste over all musikk og bilder, og formatere disken... :evil:

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Festlig...

Vil sterkt anbefale NOD32 som erstatning for nav. Kjenner en som drifter nettverk/pc'er for en haug med firmaer og skifter de over til nod etterhvert som oppdateringsavtalene deres med norton/andre går ut, og veldig ofte på de maskinene som de skifter fra norton, så finner nod32 diverse trojanere etc

Annen STOR fordel er at nod32 bruker vesentlig mindre systemressurser enn spesielt nav (og stort sett alle andre antivirusprogrammer).

Også bør du sette antivirusen til å oppdatere seg hver time, så har du siste signaturfil rimelig fort etter at nye er kommet. (Oppdateringene til nod32 er veldig små, og du merker ikke at dette skjer selv om du gamer online etc)
    Ikke uvanlig at nod32 (og sikkert endel andre) kommer med flere oppdateringer om dagen, mens norton kommer stort sett med flere dagers mellomrom hvilket er alt for dårlig!

Og neste gang du får merkelige linker på msn så spør du bare vedkommende du fikk fra om han har sendt den linken selv... (og håper at vedkommende i allefall er ærlig )

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv og start opp i sikkerhetsmodus.. så kjører du crapcleaner, microsoft antispyware også AVG eller en annen antivirus til slutt.
    Det pleier og ta knekken på det meste, sjekk også at det ikke ligger noe groms i msconfig (skriv i kjør).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •