Hva mener fruen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva mener fruen?

Tenkte det kunne være litt artig å starte en tråd hvor man kan lufte hvilke syn ens frue ELLER mann har på din interesse for hifi/hjemmekino etc.

Kan starte:

Min kjære stiller seg meget positiv. Eneste kompromisset jeg har måttet inngå var at hun ville plassere en lampe på hver av mine fronthøytalere.
    Ellers så ville hun nok ikke bruke så mye penger på denne lidenskapen, men setter meget stor pris på lyden og lyttegleden det gir.

venter i spenning på respons ;P

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min "frue" (vi er ikke gift) er faktisk overraskende positiv. Hun liker å se film sammen med meg, og høre på musikk så alt er "rosenrødt" i den gata. Men så har jeg sagt i fra at dette er hobbyen min. Det er faktisk vanskeligere å forklare for venner at man bruker så mye penger på hobbyen. De bruker penger på sitt og jeg på HK.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min frue er overhodet ikke innteressert i hjemmekino , så her er alt bygget opp gjennom diverse kompromiss .
    Min kino er i tillegg plassert i stua (har ikke kjeller eller andre passende rom) dette gjør jo ikke balansegangen særlig enklere . Men så lenge jeg velger produkter der det er lagt noe omtanke i designet går det som regel greit (tror jeg var farlig nærme grensa når Ultra 2 kom hjem). Når det gjelder økonomien i det hele har vi funnet en særdeles grei leveregel : hun kritiserer aldri min pengebruk og jeg kritiserer aldri hennes. Det største problemet er egentlig knyttet til bruken av kinoen , da jeg stort sett bare har frie tøyler på volumet når hun ikke er hjemme .

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg misunner deg gobble! (med mindre fruen bruker utrolig mye penger på sine ting)..
    Selv er jeg en liten drittunge som ikke er tørr bak ørene og jeg tror nok det forrige forholdet gikk fløyten fordi alle pengene gikk til hjemmekinoen (det var nok ikke så galt ,men da var det fint lite igjen på andre ting)..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona gleder seg til vi kommer i nytt hus slik at vi kan etablere en skikkelig hjemmekino. Vi har begge spart penger, og jeg har sittet her på avforum og sikla siden jul. Synd vi ikke har funnet hus enda.

Jeg blir hjemmekinosjef mens kona, som har øyne for design, skal hjelpe til med det estetiske slik at det ikke går ut over lyd eller bilde. Vi håper å få til et dedikert hjemmekinorom slik at vi kan ha TV-fri stue. Vi kan jo ikke lete etter hus bare med hjemmekino i tankene heller, så det skal bli spennende å se hva vi ender opp med.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona mi har gitt opp å irritere seg over mitt forbruk for lenge sia (godt gift i 20 år);-) Jeg må bare huske på å fylle på "good-will-kontoen" inniblandt, eks: malte om stua i ferien.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Nå begynner det å ligne noe", sa samboeren etter mitt innkjøp av B&W 803D. "De gamle var litt pinglete, og passer bedre bak" (om Nautilus 804).

Enden på visa er at hun har kuppet sweetspot i hjemmekinoen, og sitter nå og lytter til musikk både sent og tidlig. :-?
    Fikk forresten kjeft når jeg solgte senterhøyttaleren. Men det roet seg heldigvis etter at jeg sa jeg hadde bestilt ny, og demonstrert for henne at fantom-senter (for å bruke et norsk ord ) kan fungere i en overgangsfase.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    ...Enden på visa er at hun har kuppet sweetspot i hjemmekinoen, og sitter nå og lytter til musikk både sent og tidlig. :-?
    Sweatspot? Er det så varmt i kinoen din, Gorm?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona er faktisk en veldig ivrig bruker av hjemmekinoen. Her en kveld kom jeg hjem fra byen, og da satt kona med et par venninder og så "Let's dance" og storkoset seg. Bra jeg har instruert skikkelig i hvordan bruke all teknikken da.....

Men at det skal se bra ut er også viktig. Og jeg lever jo under passe strenge WAF-regler, og det er fremdeles et stort mysterie i hvordan jeg slapp unna med SVSen........:lol:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Sweatspot? Er det så varmt i kinoen din, Gorm?

Skjønner ikke hva du mener?

Mvh terror-moderator Gorm

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min samboer som også er medlem på avforum (medlem nr 1000) lar meg gjøre omtrent hva som helst. Hun syns det er tøft og har vært med på å betale halvparten av mye ting, blant annet min nye projektor og mitt nye adeo lerret. I tillegg er det vel hun som handler mest filmer. Hun foretrekker sort utstyrt noe som passer meg bra da jeg også syns det er best. Det var blant annet henne som mente at vi MÅTTE ha to stk Pioneer harddiskopptakere. Kabler over stuegulvet er heller ikke noe problem. Når jeg byttet ut min tynne med noen hageslanger som hun måtte snuble i så syns hun de var fine.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Skjønner ikke hva du mener?
    Mvh terror-moderator Gorm
    Åååååh..... jeg vil bli moderator jeg ogsååååå.

Fint å kunne endre på andres innlegg da gitt...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er fruen 100% med på notene. Stua er forvandlet til et lokale som mest ligner et klubbrom for Hells Angels eller andre tøffe karer. Mørkt tak, sorte gardiner rund baut, store høyttalere og stor sub. Ingen "stue" mer, med andre ord.

Kinostoler er hennes forslag, men jeg er ikke like sikker på hva vi anskaffer oss når sof-aene (hehe, måtte unngå sensuren) skal byttes ut.

Høy lyd og full fart er intet problem. Investeringer likeså, men dersom jeg har en hunch at det kan være en liten hake ved et innkjøp - da gjør jeg som John P. ganske riktig fortalte. Fortell det ETTER at handelen er gjort... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja....det er jo en kjent sak at tilgivelse lettere blir gitt enn tillatelse ;P

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har jammen stabile "fruer". Min kone synes det er bra med god lyd, men det skal helst ikke synes, det gjør at meningene varierer en del. Hun var skeptisk til surround, men vi skaffet et Canton-sett for noen år siden med bittesmå bokser. Det ble godkjent under tvil, for hun likte ikke alle kablene, selv om de er flate og i en lys farge som er nesten identisk med veggfargen. Jeg ønsker jo stort bilde og større lyd, og har derfor planlagt en hjemmekino i kjelleren, slik at jeg kan redusere til stereo i stua. Da sier hun "men det kan jo hende vi vil se film i stua også", underforstått at hun nå synes det er stas med surround til film, uansett hvor den ses. Jeg har imidlertid fått godkjent mine hjemmebygde BEL 2.5-høyttalere til bruk i stua, og der vil de forbli. Men hun syntes jo de bittesmå Canton-satellittene var bra også, og er ikke sikker på om hun vil kvitte seg med dem (men det er jo jeg ).

Det jeg har funnet ut er at man skal lytte på hva "fruen" sier, og så komme henne i møte på noe. For eksempel har jeg bygget høyttalerne litt lavere enn originaldesignet, og i en lys tresort, slik at de passer bedre til hennes smak. Hvis det er noe fruene er litt uenig i, så kan du nesten være sikker på at det vil de venne seg til, ihvertfall hvis de har vent seg til god lyd. Det er moro å møte litt motstand når man ønsker å fjerne noe igjen...

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere er en gjeng tøffelhelter hele gjengen!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE gift, skjønner jeg..... ;-)

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samboeren synes at undetegnede samt alle de som henger her på forumet er en gjeng med møkka skaller. Egoistiske jævler som tenker kun på å bruke penger på unødvendig stereo utstyr mens barn i verden sulter hver dag, for det vi bruker på hjemmekino kunne vi skoleført og matet en hel landsby.
    Dere er noen egoistiske nonchalante jævler. Når det kommer reportasjer om sultrammede barn etc på tv så slår dere sikkert av for dere vil ikke se på det, så lenge det ikke gjelder dine barn og du får de nye høytalerne så driter du vel i de som sulter i verden.

SKAM DERE!!

Vel, det var bare en tanke.
    Samboeren er faktisk litt intressert i hjemmekino selv, så lenge hun ikke vet prisen så drar jeg hjem det jeg vil av høytaler og utstyr

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    IKKE gift, skjønner jeg..... ;-)
    Gift nei! Ikke ****! det blir nok god stund til isåfall Dama må respektere mine hobbyer (og omvendt såklart) ellers er det på hue og ræva ut!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    ....så lenge hun ikke vet prisen så drar jeg hjem det jeg vil av høyttalere og utstyr
    HER er vi ved sakens kjerne. Dette er jo prinsippet vi alle lever etter... :grin:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •