Hva mener fruen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Samboeren synes at undetegnede samt alle de som henger her på forumet er en gjeng med møkka skaller. Egoistiske jævler som tenker kun på å bruke penger på unødvendig stereo utstyr mens barn i verden sulter hver dag, for det vi bruker på hjemmekino kunne vi skoleført og matet en hel landsby.
    Dere er noen egoistiske nonchalante jævler. Når det kommer reportasjer om sultrammede barn etc på tv så slår dere sikkert av for dere vil ikke se på det, så lenge det ikke gjelder dine barn og du får de nye høytalerne så driter du vel i de som sulter i verden.

SKAM DERE!!

Vel, det var bare en tanke.
    Samboeren er faktisk litt intressert i hjemmekino selv, så lenge hun ikke vet prisen så drar jeg hjem det jeg vil av høytaler og utstyr
    "Fruer" som prøver seg med egoisme- og sosialismeargumentet bør få inndratt alle rettigheter til shopping etter klær i et års tid. For det er IKKE det funksjonelle som gjelder når man shopper det femte paret med sko, den femte buksa eller den tredje veska i løpet av et halvt år.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Når det kommer reportasjer om sultrammede barn etc på tv så slår dere sikkert av for dere vil ikke se på det, så lenge det ikke gjelder dine barn og du får de nye høytalerne så driter du vel i de som sulter i verden.
    Det er fordi reportasjen ikke sendes i surround.
    Hadde den blitt sendt i HD hadde vi garrantert sett gjennom hele.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kvalm av folk som skal dra inn alt mulig irrelevant i slike sammenhenger. Har vært borti en veninne av en kompis av meg, rv'er selvsagt, som kom med sosialistsvada og rødstrømpefilosofi når vi kom innpå emnet hifi og pengebruk.

Det skremmende hvor lite innsikt og fornuft som finnes i enkelte, men men...maos lille røde får det vel til å renne over for enkelte.....

Som jeg sier til min fru: Om det kommer en dag vi ikke har penger til mat og huslån, pågrunn av pengebruk til hifi, skal jeg vifte med det hvite flagget

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "fruen" er forsåvidt enig i det meste av mine investeringer til hjemmekino, men så har jeg jo også såvidt startet nå da Faktisk så er det hun som er mest gira på at vi skal få kjøpt oss ny LCD tv, da helst så stor som mulig.. Samtidig syns hun kanskje det koster litt mye når jeg sier hva ting koster, men på mitt nivå kan jeg ta meg "råd" til å si hva den reelle kostnaden er, værre med mange av disse hundre-tusen-klasse hifi`ene til flere her.. Da hadde det nok vanket lynsje-stemning

Så langt er alt bra, og med tiden har hun også blitt opptatt av lyd selv, så jeg får litt "kjeft" for at bilstereoen ikke er montert i den nye bilen og at vi ikke har bakhøyttalere og senter enda...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    .....Som jeg sier til min fru: Om det kommer en dag vi ikke har penger til mat og huslån, pågrunn av pengebruk til hifi, skal jeg vifte med det hvite flagget
    Kan du låne meg penger et hvitt flagg.... :?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krs
    ...Så langt er alt bra, og med tiden har hun også blitt opptatt av lyd selv, så jeg får litt "kjeft" for at bilstereoen ikke er montert i den nye bilen og at vi ikke har bakhøyttalere og senter enda...
    Monterte den nye DAB-bilstereoen i kveld. Har kjørt rundt et år med stort sett dårlige lytterforhold. NÅ blir det andre saker, tenker jeg! Det høres vanvittig bra ut. Nevnte jeg at jeg IKKE sa noe om kjøpet av denne før hentelappen kom i postkassa...? Det er slike ting som skjer - jeg "glemmer" å fortelle slikt FØR jeg kjøper.... :???:

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nevnte jeg at jeg IKKE sa noe om kjøpet av denne før hentelappen kom i postkassa...? Det er slike ting som skjer - jeg "glemmer" å fortelle slikt FØR jeg kjøper.... :???:
    Har en tendens til dette jeg også (desverre?).... Og når disse "uforberedte" pakkene kommer, er det 10% regelen som gjelder

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Tjoa... :)

Kona er glad i både musikk og surround, men jeg har måttet inngå visse kompromisser den siste tiden for å cleane opp litt i stua, hvor stereoveggen var litt dominerende før. Men etter at jeg flyttet subben til hjørnet mellom sofa-ene fremfor midt på langveggen i stua, samt byttet ut B&W DM640 med de mindre (men mye bedre) B&W 705 synes jeg egentlig ikke lyden ble noe dårligere av den grunn, snarere tvert i mot - så det går an å kompromissere seg til bedre lyd også

Kinolyd og romperistere synes hun også er stas, men LCD-tv sliter jeg litt mer med å få gjennomslag for, da hun mener 29" sonyen vi har fungerer helt fint, og "dessuten bruker vi jo alltid projektor når vi ser film!" ... Forslag til gode argumenter? Jeg får dessverre ikke så mye bedre plass selvom jeg bytter til LCD-tv, for alt av stereoutstyr står jo gjemt i TV-benken, så jeg kan jo ikke kvitte meg med den selvom jeg får lcdtv. Dermed falt det argumentet bort. :-/
    --
    Thorbjørn

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kinolyd og romperistere synes hun også er stas, men LCD-tv sliter jeg litt mer med å få gjennomslag for, da hun mener 29" sonyen vi har fungerer helt fint, og "dessuten bruker vi jo alltid projektor når vi ser film!" ... Forslag til gode argumenter? Jeg får dessverre ikke så mye bedre plass selvom jeg bytter til LCD-tv, for alt av stereoutstyr står jo gjemt i TV-benken, så jeg kan jo ikke kvitte meg med den selvom jeg får lcdtv. Dermed falt det argumentet bort. :-/
    Synes hun har gode argumenter, jeg. Det eneste jeg kan komme på er rene estetiske interiørargumenter, og vise henne bilder av lekkert innredede stuer med flatskjerm. Alternativt forsøker du å formidle en kvalitetsforbedring i bildet (hvis det da er det). Uansett synes jeg hennes projektorargument er slående bra.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har vi kastet ut 33" nå som projektoren spiser alt. Gidder nemlig ikke å investere i dyr projektor dersom den ikke skal benyttes mer enn i noen få timer.

Ser alt for mange eksempler på projektorer som skal selges, og som bare har gått noen relativt få timer. DET blir dyrt pr. time det!

Projen min (HS50) er nå under 3½ mnd. gammel, og har så langt lagt 560 timer bak seg....
    Ekstralampe ligger også og venter på at den første skal gå.... Håper dog at det blir en stund til! :grin:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Synes hun har gode argumenter, jeg. Det eneste jeg kan komme på er rene estetiske interiørargumenter, og vise henne bilder av lekkert innredede stuer med flatskjerm. Alternativt forsøker du å formidle en kvalitetsforbedring i bildet (hvis det da er det). Uansett synes jeg hennes projektorargument er slående bra.
    Jo, hun har vel rett. Jeg har hatt lyst på lcd-tv for å kunne kjøpe bedre senter som jeg kan sette TVen oppå, men nå har jeg jo kjøpt 705 som fronthøyttalere, og 700-serie senteren er jo ikke flat oppå, så da er jeg like langt..

I tillegg har jeg jo superdyr bil som hobby også, så det er vanskelig å få akspet for å bruke masse penger på begge deler
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinolyd og romperistere synes hun også er stas... :-/
    Tviler ikke på at dama de liker rumperistere (he-he). Jeg måtte bare...

Kona mi er lite interessert i musikk og enda mindre i hvilke høyttalere og anlegg musikken spyttes ut av. Skulle vel helst ønske at anlegget var usynlig. Hun har endelig skjønt at film er greit på stort lerret, men helst med moderat lydnivå. Ellers så skjønner hun ikke mine oppgraderinger, og spesielt ikke 2 projektorkjøp i året.

Jeg har derfor måttet inngå en del kompromisser i min hjemmekino, spesielt hva angår WAF løsninger og skjuling av ledninger etc. Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg også synes det er greit med en ryddig hjemmekino. Ønsker meg selvsagt et eget rom som f.eks garasjen til bwa, men det blir bare i mine drømmer.

Når kona sier jeg er gal, sier jeg bare at alle andre på nettet er mye galere enn meg og har mye dyrere hjemmekino enn meg (he-he).

Men hvorfor skal hun egentlig bry seg ? Den dagen hun sier at det er på tide å oppgradere forsterker og DVD spiller har hun garantert en annen på si

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Når kona sier jeg er gal, sier jeg bare at alle andre på nettet er mye galere enn meg og har mye dyrere hjemmekino enn meg (he-he).
    Det er flere som bruker den ja? Når det er snakk om oppgraderinger er det veldig fint å "tilfeldig" surfe litt på HiFi klubben og kikke på litt smålekre saker når "fruen" kommer.. "70.000 for et par høyttalere?!?".. "slapp av, jeg skal bare ha disse til 10.000" ;-)

AVforumet er jo også genialt til dette formålet... Min Hifi og Min hjemmekino kan brukes til både inspirasjon og som virkemiddel til oppgradering

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona er glad i både musikk og surround, men jeg har måttet inngå visse kompromisser den siste tiden for å cleane opp litt i stua, hvor stereoveggen var litt dominerende før. Men etter at jeg flyttet subben til hjørnet mellom sofa-ene fremfor midt på langveggen i stua, samt byttet ut B&W DM640 med de mindre (men mye bedre) B&W 705 synes jeg egentlig ikke lyden ble noe dårligere av den grunn, snarere tvert i mot - så det går an å kompromissere seg til bedre lyd også

Ta ein spansk ein og sei at når hd-sendingane kjem virkar ikkje tven lenger.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en stund siden fikk jeg henne med på HiFi-Klubben for å se på 42", derretter var planen å drive propaganda og oppmykning i noen uker/måneder.
    På tur ut når jeg spør hva hun synes så svarer hun at "En sånn må vi ha!"

Hun var riktignok ikke helt enig i at Cerwin Vega CLSC-215 er tøff, så det blir Klipsch

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett bør alle dra lærdom av denne tråden:
    http://www.itavisen.no/services/dill...dilldallId=154

les spesiellt innlegg en og to.

mvh
    Thor Atle

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var bare konge ! :-P

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i forrige uke. Se på antall sidevisninger nå! Helt formidabelt med langt over 120.000 visninger, og det skyldes selvsagt at tråden har vært referert til flere steder, bl.a. i danske aviser og Dagbladet....

Superb lesning!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •