Enkelt regnskap/budsjettprogam. Excel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkelt regnskap/budsjettprogam. Excel?

Er på jakt etter et regnskapsprogram. Kan gjerne være i Excel for den saks skyld. Har lært om Excel mange ganger på skolen, men bruker det jo aldri så den kunnskapen er borte nå dessverre...Er det noen som har laget et som jeg evt. kan modifisere? Trenger ikke vært så himla avansert. Trenger kun å legge inn faste utgifter som f.eks strøm, lån, mobil osv. Og mulighet til å legge inn hvor mye man bruker på mat, varekjøp osv. Hvordan skal man legge opp dette på en mest riktig måte? Ta vare på alle kvitteringer på hva man handler av mat, varekjøp, ++ og så legge dette inn i regnskapet? Eller hvordan gjør dere andre det? Kan huske min far hadde Datax en gang på 90 tallet hvor han la inn hver bidige ting han hadde kjøpt. Om det var mat, en cola på Kiwi eller lotto. Han gikk vel lei etterhvert for han sluttet med det, men had hadde rimelig bra peiling på hvor de surt inntjente kronene gikk hen! Genialt for å se hva man kan kutte ned på! Det jeg egentlig trenger er vel et slags budsjett som viser hva pengene mine går til og hva jeg har å rutte med hver måned til andre ting enn den mest nødvendige. Føler jeg av og til bruker mer penger enn jeg strengt tatt burde bruke...Faktisk kunne jeg godt tenkt meg et program som Datax hvor man la inn hver bidige ting, men det koster vel penger å kjøpe? Har jo også en samboer som jeg VET ikke er interessert i å bruke særlig tid på regnskap og budsjetter...så regnskapet blir vel ikke helt nøyaktig for husholdningen. Vi har jo barn i tillegg og deler på en del utgifter. Kan jo uansett være greit å se hvordan MIN økonomi ser ut i hvertfall!

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mamut home kan være en ide å forsøke. Ser de har en gratisutgave, og noen andre utgaver som koster penger:
    http://www.mamut.com/no/home/

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er et program for de som vil holde orden på dokumenter, løsøre etc. Så nesten slik ut på siden deres! Uansett takk for tipset!

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mulig, la bare merke til ".... et verktøy for å styre reiser og fritid samt privatøkonomien ..."

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dinepenger.no finner du om du scroller litt ned på siden "Månedsbudsjett"
    Dette er et excel regneark. Kanskje du kan bruke dette? Dette har riktignok ikke mulighet for å føre inn alt av utgifter, men burde alkevel muligens være brukbart?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://home.online.no/~dfjohann/ her er en samling med diverse excel regneark

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal ha noe kompliserte greier så lager du det fint selv i xls... Hvis du har vært borte i litt xls før, så kommer det fort tilbake.

Mvh

Lignende tråder

1. Billig enkelt kamera uten opptak
    By Ookami in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 07-17-2005, 19:29
  2. Kasse til to Seas Excel W26 elementer?
    By graks in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 13
    Siste melding: 03-03-2005, 21:38
  3. Et enkelt spørsmål? vedr. 868 og 668.
    By tco in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 3
    Siste melding: 06-02-2004, 07:20
  4. Svar: 2
    Siste melding: 01-11-2004, 11:58
  5. Svar: 13
    Siste melding: 08-20-2003, 21:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg