Dårlig luft i kinoen...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig luft i kinoen...

I og med at vi ofte er 5-6 stk som ser på film samtidig, blir lufta ofte dårlig og varm...(opp mot 35 C!) Åpner jeg vinduene for mye blir det for mye lys i rommet. Derfor tester jeg en DELONGHI EV100 i fra elkjøp.
    Har hatt den et par uker, det ser ut som at den frisker opp luften litt, men "luftkjøleren" er totalt ubrukelig (men jeg hadde heller ikke så store forventninger heller da). Her ikke sett at tempraturen har sunket så mye som en tidels grad etter at jeg har slått den på.
    Er litt i tvil om jeg skal bruke returetten på den eller ikke. Er det noen andre som har noen erfaringer med den, eller har noen andre alternativer? Aircondition blir ikke aktuelt. Er den i det hele tatt verdt nesten 1 høvding?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror denne er alt for liten iforhold til bruksbehovet ditt. Tipper denne er mer tilpasset varmeutviklingen som blir i en hjemmekino. 6 pers=ca 600 watt i varme utvikling+evt forsterkere, prosjektor o.l. kommer enn fort opp i 1-2 kW varmeutvikling...

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kåre
    I og med at vi ofte er 5-6 stk som ser på film samtidig, blir lufta ofte dårlig og varm...(opp mot 35 C!) Åpner jeg vinduene for mye blir det for mye lys i rommet. Derfor tester jeg en DELONGHI EV100 i fra elkjøp.
    Har hatt den et par uker, det ser ut som at den frisker opp luften litt, men "luftkjøleren" er totalt ubrukelig (men jeg hadde heller ikke så store forventninger heller da). Her ikke sett at tempraturen har sunket så mye som en tidels grad etter at jeg har slått den på.
    Er litt i tvil om jeg skal bruke returetten på den eller ikke. Er det noen andre som har noen erfaringer med den, eller har noen andre alternativer? Aircondition blir ikke aktuelt. Er den i det hele tatt verdt nesten 1 høvding?
    Jeg har faktisk vurdert den selv! Er det ikke den som lover luftkjøling til rom opp til 20m2
    Dersom den er så dårlig gidder jeg ikke prøve den engang !!
    Hvor stort er rommet ditt ?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm dette er jo et tema som anngår alle hjemmekinoer. Folket rundt omkring burde ha en løsning på sitt varme/luft problem...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kåre
    Når dere sitter fem-seks stykker å ser film, forbruker dere ganske mye luft. Samtidig som dere pluss filmutstyret produserer varme. Tror ikke løsningen ligger i kjøp av luftkjøler, ville heller prøvd å fått gjennomtrekk i rommet. Og kanskje heller kjøpe en vifte av ett eller annet slag. Takvifte antar jeg er uaktuellt, du har sikkert projektoren i taket. Prøv å få lånt en bordvifte, og se om det føles bedre. Vet heller ikke om du har mulighet for å få gjennomtrekk i rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ca 16 m2. Jeg har montert takvifte også, men det er ikke nok til å holde oss kalde. Dessuten gjør den ikke noe med lufta heller, så den blir dårlig etterhvert.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du må oppgradere vennene dine til noen med bedre ånde?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppe 2 vinduer (på gløtt slik at det ikke kommer alt for mye lys inn)+ en ventil, slik at det er ikke noe problem med at det blir for lite luft... Dette fungerer bra om vinteren da tempraturen ute er under null, men nå om dagen er *******....

Lignende tråder

1. Dårlig NRK1, God TV2
    By Vestmann in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 6
    Siste melding: 04-19-2005, 23:10
  2. Svar: 1
    Siste melding: 04-04-2005, 19:23
  3. AD diskutert under, dårlig bilde / signal etc.
    By daniel2003 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 03-23-2005, 21:27
  4. vanvittig susing - dårlig opptak?
    By keysersoze in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 23
    Siste melding: 03-04-2005, 10:55
  5. Yamaha + Klipsch = dårlig??
    By toreibarmen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 18
    Siste melding: 02-26-2004, 12:23

Stikkord for denne tråden