Tour de France 2005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tour de France 2005

Nå er det 2 dager igjen til det braker løs. På lørdag (2.juli) er begivenheten i gang igjen - og jeg er kjempeklar.

Fikk med meg at det var flere her på forumet som fulgte med i fjor, og med TV2's offensive satsing og økt interesse for sykling generelt regner jeg med at jeg ikke er alene i år heller.

Jeg er i utgangspunktet Ullrich-fan og håper at Armstong vippes av tronen - og da fordi noen andre (f.eks Jan U.) er bedre - ikke p.g.a. uhell eller sykdom.
    Og så håper jeg selvfølgelig på at Thor får et enda bedre grep på den grønne trøya enn han hadde i fjor - og aller helst har den på seg i Paris søndag 24.juli.

Er det noen andre som skal følge med på touren her?

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se noen Tour fans Jepp, har vært Ullrich fan siden han dro Bjarne Riis til topps i 1996

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg liker også tour de france, men får til tider litt vondt av å se på gutta. jeg klarer såvidt å sykle opp ullevålsveien før jeg er helt pumpa :wink:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Godt å se noen Tour fans Jepp, har vært Ullrich fan siden han dro Bjarne Riis til topps i 1996
    Kuult !
    Det var faktisk den gang jeg også fikk sansen for "lokomotivet fra Rostock". Trodde han kom til å dominere sykkelsporten i 10-15 år fremover. Riktignok tok vant han touren året etter, og er blitt både olympisk- og verdensmester; men det har blitt vanskelig for ham å dominere slik jeg forventet. I stedet kom det en viss Texaner som har gjort som han ville i TdF de siste årene.

Men det er jo andre enn Ullrich som kan utfordre Armstrong. Avhengig av hvordan T-mobile kommer i gang, kan det like godt være Klöden eller Vinokourov som fronter laget. Eller kanskje alle tre.
    Og CSC satser stort på at Ivan Basso kan ta opp kampen.
    Videre har Santiago Botero tilsynelatende funnet formen i Phonak, med "eks. postmann" Floyd Landis som spennende lagkamerat.
    Australieren Michael Rogers (Quick Step) rapporteres også å være i bra form.
    Og hva kan Iban Mayo stille opp med i år?

Det blir iallefall utrolig spennende å se om Armstrong nok en gang klarer å holde både konkurrenter, uhell og formsvikt unna i nye 21 dagers blodslit.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve å få med meg så mye jeg kan. Har fulgt med på eurosport hvert år siden Bjarne Riis glansdager.

Er ganske topp å ligge i sofaen å drikke kald øl på ettermiddagen og se på gutta sliter seg opp fjelletapper i Pyrineene.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig følger vi med på touren! Det er jo sport det også.
    Jeg håper vi kan se hva iban mayo er god for iår. Vi har sett han gjøre et par gode etapper ,men fikk ødelagt touren ifjor pga de idiotiske brosteinpartiene.

Det blir litt kjedelig å ikke kunne se den norske mestertrøya i feltet , siden det alltid var så enkelt å finne Thor. Håper han får poengtrøya iår.

Ulrich hadde faktisk en stor mulighet til å ta Lance i 2004 ,men det at han falt på siste etappe gjorde ikke saken bedre. Ikke at han ventet når lance falt i fjellene i 2004 heller. Litt kjedelig å vente for og muigens bli stiv.. Også rykker lance ifra med en gang han kommer på sykkelen igjen.

Tmobile ser iallefall ut som det meste laget ,men jeg tror laget er bedre tjent med en "leder" som alle kjører for. Kanskje dette blir bestemt underveis i touren?

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker på hendelsen der Lance hektet styret inn i et flagg eller ei veske og falt så satte Ullrich ned tempoet for å være sportslig. Synes Lance var en surmulende f.en etter den hendelsen overfor Ullrich! Litt arrogant og typisk amerikansk IMHO! :wink:

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TdF er en selvfølge i sommerferien!

Hva ser dere på? TV2 eller Eurosport?
    Jeg har alltid sett på Eurosport, da halve moroa er å høre på alt det rare Kjell Erik Kristiansen sier. Hehe

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Hvis du tenker på hendelsen der Lance hektet styret inn i et flagg eller ei veske og falt så satte Ullrich ned tempoet for å være sportslig. Synes Lance var en surmulende f.en etter den hendelsen overfor Ullrich! Litt arrogant og typisk amerikansk IMHO! :wink:
    Er den episoden jeg sikter til ja.. synes det er dårlig gjort å rykke med en gang når man vet at motstanderen har roet ned tempet for å vente på deg. Tar tid å få gang maskineriet igjen. Håper ulrich vinner iår

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Tmobile ser iallefall ut som det meste laget ,....
    T-mobile har et bra lag, men har du sett på laget til Discovery Channel? Det ser uhyre sterkt ut. Jeg tenkte nok mitt da Landis gikk over til Phonak og Ekimov ble meldt skadet og ute av stand til å delta i år. Men se på erstatterne laget kommer opp med :
    Jaroslav Popovitj - den unge "wonderboyen" som av mange regnes som den neste store sammenlagtrytteren.
    Paolo Savoldelli - årets vinner av Giro d'Italia, praktisk talt uten hjelperyttere i fjellene. Også kjent for å være en av verdens beste i utforkjøringer (kalles vel "falken" av den grunn).
    Meget sterke ryttere, begge to.

Ellers samme sterke lag som i fjor.

Sitat Opprinnelig postet av CFD
    ...men jeg tror laget er bedre tjent med en "leder" som alle kjører for. Kanskje dette blir bestemt underveis i touren?
    Jeg er enig i det, og tror som du sier at de vurderer dette etter som det utvikler seg. Trolig starter de med Ullrich som kaptein, men med Vinokourov og Klöden som utfordrere. Og så blir det opp til Ullrich å vise seg oppgaven verdig.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Piit
    Hva ser dere på? TV2 eller Eurosport?
    Jeg har alltid sett på Eurosport, da halve moroa er å høre på alt det rare Kjell Erik Kristiansen sier. Hehe
    Det blir nok litt begge deler - bruker nemlig å switche over til den andre når det kommer reklame på den jeg ser på.
    Og jeg synes Kristiansen (Eurosport) er en mye bedre sykkelkommentator enn Kaggestad/Paasche (TV2). Kaggestad er jo en mester i å legge ut om lactat, forbrenning eller high-tech energidrikke, men han mangler mye f.eks. på å kjenne igjen ryttere i feltet.
    Her er Roberto Vacchi på svensk Eurosport helt suveren. De første årene jeg fulgte med på TdF, hadde ikke Eurosport egen norsk kommentator. Da "måtte" jeg høre Roberto Vacchi, med et engasjement og kjennskap til sykkelsporten som uten tvil overgår både Kristiansen og Kaggestad.
    Ofta hadde han snakket med ryttere eller teamledere før rittet, og hadde interessante opplysninger å komme med når det ikke var stor aktivitet i rittet. Dessverre har jeg ikke fått høre på ham de siste årene.

Men i år satser TV2 enda hardere på å levere et godt produkt, så jeg kommer ganske sikkert også i år til å følge både TV2 og Eurosport (ca. 50/50).

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Uffda !

Ikke akkurat den starten jeg hadde håpet på, nei.
    Lance Armstong demonstrerer allerede på første etappe hvem som er sjefen. Og Tom Boonen virker å være utilnærmelig på den grønne.
    Vel det er mange etapper igjen - men det ser vanskelig ut å gjøre noen med sammenlagten og poengtrøyen.

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er over enda. Mye kan skje på over to uker!

Blir spennende å se hvordan CSC kommer til å kjøre i forhold til Discovery i dag. Typisk at jeg må stikke på jobb like før moroa er over.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er over enda. Mye kan skje på over to uker!
    Det er riktig. Men slik det ser ut nå, må det uhell eller sykdom til for at Armstrong skal bli slått i sammendraget.

Blir spennende å se hvordan CSC kommer til å kjøre i forhold til Discovery i dag.
    Og det ble et nytt slag i trynet. Jeg hadde virkelig håp om at CSC kunne matche Discovery Ch. i dag, og det gjorde de faktisk også - helt til Zabriskie gikk i bakken like før mål. Ingen vet med sikkerhet hvor mye de tapte på det inn mot mål, men at de nøler litt da deres sterkeste temporytter og gule ledertrøye deiser i bakken er det vel lite tvil om. Veldig synd, for de hadde virkelig fortjent seieren - spesielt siden de mistet ledertrøya på denne måten.

På den andre siden, åpner jo dette mulighetene for at Arvesen eller Voigt kan få komme løs i brudd de neste dagene. Om det skal kunne lykkes, er det vel helst Discovery Channel og spurterlagene Quick Step/Davitamon-Lotto/Credit Aggricole som avgjør.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel moro å følge Hushovd om dagen. Men jeg håper å få se "The Stuntman" Arvesen i noen spektakulære brudd i dagene fremover.

Drømmen er kanskje å få se Hushovd skikkelig på hugget og tar en sjanse og blir med i et brudd. Men han er så treig, hehehe

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Så skjedde det igjen.

Før "hver" etappe spør de ekspertkommentator Dag Otto Lauritzen om hvilke sjanser Thor har, og han svarer hver gang at dette spurtpartiet favoriserer Thor p.g.a. ditt og datt. Og etter spurten kommer Thor med unnskyldninger som at han mistet seieren fordi han trådde ut av pedalen o.l.
    Han er rett og slett ikke like dyktig som Boonen og McEwen. Selvfølgelig kan han slå dem, men da må nok alt klaffe 100% for Thor, samtidig som de andre gjør noen feil.

Men i kveld blir det nok seier - for da sitter jeg på overtid på jobb, og har ikke mulighet til å følge rittet på TV. Det ville hvertfall vært typisk min flaks.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter nok denne.. Hvorfor skjer slike ting alltid med Hushovd? Har han konstant uflaks eller er han ikke taktisk god nok eller er det bare fordi han ikke har kapasitet til det? Det er noe som ikke stemmer ,men jeg vet ikke hva det er.

Jeg synes TV2 kommentatorene gjør en god jobb. Ganske utrolig at de klarer å gjøre et "kjedelig" sykkelritt morsomt. Hvor morsomt er det å se på hovedfeltet kjøre og kjøre og kjøre? Har ikke sett på Eurosport ,men ser på TV2 når jeg har mulighet.

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper Vinoukorov kommer sterkt på de kommende etappene. Han vil sikkert støte mye i front på de tyngre etappene. Da sliter Lance seg ut og veien er åpen for en Ullrich-triumf!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tour de France over for iår. Egentlig gikk mye som ventet ,men jeg hadde forventet mer av Ullrich og vinokoruv. Jeg tror ikke ullrich var i så veldig god form iår og som armstron sa på en pressekonkuranse så trodde han at ullrich ikke utnyttet hele potensialet sitt.

Vino var jo tross alt en hjelperytter for ullrich og han skulle jo egentlig bare lage liv og røre ,men jeg hadde forventet mer av han. Jeg så veldig lite av 04 siden jeg da var på ferie med dama (Xdama nå).. Uansett hvis ullrich satser så tror jeg kan kan komme langt til neste år hvis han får noen gode hjelperyttere. Han er min favoritt til neste år. Jeg håper ullrich vinner siden han er den evige nr2.

Hvis vino blir kaptein på CA og de forsterker laget så tror jeg nok han kan klare seg ganske godt også. Men han har vært hjelperytter store deler av tdf05 ,så det blir morsomt å se på han som kaptein til nesteår. Veldig bra og vinne siste etappe i paris også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •