messe i helgen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med XBOX360, var et noe kult som ble vist? kan man feks teste konsollen?
    Ble det gitt noe mer info om hva canal digital skulle vise av HD materiale?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk inntrykk (uten å ha vært på messen) at man kun viste frem "dummy" jeg?

Mvh

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var der i dag. huff minet meg om en expert butikk i stor skala. :?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd ingen klarte å vise et skikkelig godt bilde på en flatskjerm.

Det var visst kun 2 skjermer med 1080 linjer: en 80" plasma fra Samsung og Sony Qualia 005 med altfor dårlig kontrast og fargeoppløsning i forhold til prisen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Der tror jeg du har 100% rett. Desverre....... :?
    Men det gjelder jo alle produkter som er " in the pipeline". Vi øser oss opp hvor bra det skal bli, men vi finner alltid noe som er gæli. Tar man et større blikk på tingene går jo tross alt kvaliteten fremmover. Det er bare så utrolig lett å la seg rive med og tro at neste produkt er himmelen.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Hva med XBOX360, var et noe kult som ble vist? kan man feks teste konsollen?
    Ble det gitt noe mer info om hva canal digital skulle vise av HD materiale?
    Ja, Canal+ kommer med en ny kanal som heter C MORE HD, hvor de kommer til og sende 3 filmer hver kveld i HD + at de vil også sende enkelte sportssendinger og serier i HD på denne kanalen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ikke før de har dekodere med MPEG4 dekoding, og det er det fortsatt en god stund til de får tak i.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Ja, Canal+ kommer med en ny kanal som heter C MORE HD, hvor de kommer til og sende 3 filmer hver kveld i HD + at de vil også sende enkelte sportssendinger og serier i HD på denne kanalen.
    Høres veldig bra ut

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Men ikke før de har dekodere med MPEG4 dekoding, og det er det fortsatt en god stund til de får tak i.
    Så de skal altså sende i mpeg2 den første tiden da?
    Er det valgt 1080i eller 720p som format?
    Og er det kun demo materiale som blir sendt før de får mpeg4?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun demo som går i mpeg2. De kommer ikke til å markedsføre HD kanalen før mpeg4 er "oppe og går". Det er veldig dyrt for dem å sende mpeg2 på grunn av båndbredden. Dagens dekodere kan heller ikke ta inn HD kanalen. Jeg vet ikke om dere la merke til det, men de brukte en Quali-tv dekoder på standen sin. Dette fordi det ikke finnes noen ferdig dekoder for MPEG4. Testsendingen de overførte (i mpeg2) var også skrudd på i annledning messen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet interessant messetilbud var pe7700 til 15k.... Det begynte å brenne i lommeboken så da var det best å dra hjem :wink:
    Dessuten var det forferdelig mange folk der i dag.

Mvh

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun demo som går i mpeg2. De kommer ikke til å markedsføre HD kanalen før mpeg4 er "oppe og går". Det er veldig dyrt for dem å sende mpeg2 på grunn av båndbredden. Dagens dekodere kan heller ikke ta inn HD kanalen. Jeg vet ikke om dere la merke til det, men de brukte en Quali-tv dekoder på standen sin. Dette fordi det ikke finnes noen ferdig dekoder for MPEG4. Testsendingen de overførte (i mpeg2) var også skrudd på i annledning messen.
    Da jeg var innom standen ble jeg fortalt at de skulle sende 1080i kodet med mpeg2 fra september, med nye dekodere. Etter ikke altfor lenge skulle de så gå over til mpeg4 og gi dem som bet på HD-tilbudet mulighet til å kjøpe ny dekoder.

Hørtes litt merkelig ut, men vedkommende som fortalt det var ifølge bedgen "expert". :wink:

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble fortalt at det kommer 3 alternativer til dekoder. Force, Grunndig og en til. Quali-tv dekoderen som de brukte på messa manglet ett eller annet, husker ikke hva det var, men de hadde iallefall forandret noe på den.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på dette? Jeg leste på en svensk nettside at en C+ "offisial" hevdet regulære sendinger skal startes opp i MPEG2. Og at man går over til MPEG4 først etter en stund.

Kjærulff håper å ha sin Digiality Connectivity klar til 01.09. Men det er naturligvis ingen garanti for at de klarer det. Det er nettopp MPEG4 implementeringen som har forsinket den. Jeg var litt overrasket over at de gikk for DVI og ikke HDMI på denne boksen. Spesifikasjonen med twin-tuner, dual decoding og trådløs AV link til TV nr 2 var meget interessant.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å starte opp med mpeg2 er jo åpenbare. Da må man kjøpe en quali-tv tuner for å få inn denne ene kanalen, og i tillegg måtte bytte den ut etter kort tid. Det blir i overkant dyrt for de fleste, og det vet Telenor (canal+).
    Jeg kan sjekke litt nærmere rundt dette til uken, for jeg ønsker selvsagt å få til en avtale med Telenor slik at vi kan formidle denne kanalen i nettet vårt (sammen med HD1).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å starte opp med mpeg2 er jo åpenbare. Da må man kjøpe en quali-tv tuner for å få inn denne ene kanalen, og i tillegg måtte bytte den ut etter kort tid. Det blir i overkant dyrt for de fleste, og det vet Telenor (canal+).
    Jeg kan sjekke litt nærmere rundt dette til uken, for jeg ønsker selvsagt å få til en avtale med Telenor slik at vi kan formidle denne kanalen i nettet vårt (sammen med HD1).
    De nye boksene, deriblant Digiality Connectivity, vil selvsagt håndtere MPEG2 i tillegg til MPEG4.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    psp damene ja, de var fine, bare synd at man får så stygge blikk hvis man prøver å ta et bilde med noenlunde bra kamera, så den ideen droppa jeg fort.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Et annet interessant messetilbud var pe7700 til 15k....
    Det var vel et godt tilbud, hvem hadde det?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sto i et hjørne, det måtte vel være expert tenker jeg :? Det var ikke noen overdreven annonsering. En modell og prislapp. For å være ærlig så tuslet jeg ganske fort igjennom, siden det var så fryktelig mange folk der. La ikke merke til hvilken butikk som solgte den.

Mvh

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •