Høyttalere i alt mulig!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere i alt mulig!

Er det bare meg, eller er det flere som irriterer seg over prosjektorer og flatskjerm-TV'er med høyttalere?

De integrerte høyttalerene er det vel ingen som benytter seg av i alle fall, så der mener jeg mange kunne spart seg bryderiet med å putte inn den elendige lyden. Regner med at det bare er prosjektorer til presentasjoner som leveres med høyttalere, men jeg har lagt merke til at mange flatskjermer kommer med 2x15watt og det som verre er.

Litt trist å måtte betale for elendig lyd når en er ute for å handle bilde.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare deg.

Dersom jeg skulle kjøpt ny plasma nå, ville jeg helst hatt en som hadde så slank ramme som mulig, og da uten høyttalere - rett og slett en ren monitor. Jeg trenger hverken innebygde høyttalere eller tuner.

Det har vel begynt å komme høyttalere på de fleste skjermer fordi det nå begynner å bli "vanlige folk" som kjøper dem også, og de vil ofte ha innebygde høyttalere("Det var jo det i den gamle 26" vår!").

Panasonic har ihvertfall gjort det på en ganske bra måte på sine nyeste, der høyttalerne nesten ikke tar plass i designet.

Avtagbare er vel det beste, så kan man velge selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste vil ha høytalere på TV ja. Hva de tenker på er vansklig å si for film på stor skjerm 42" med påfølgende høytalere ser jeg for meg er en tam opplevelse :lol: Mange "rynker" på nesen når noen anbefaler hjemmekino til flatskjermen og hvis de kjøper maks 5k annlegg :?

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og den dagen recieveren er til service surmuler vi like mye?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]...og den dagen recieveren er til service surmuler vi like mye?
    Det hender jeg får lyst på kona, og da passer det jo bra! :lol:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    De fleste vil ha høytalere på TV ja. Hva de tenker på er vansklig å si for film på stor skjerm 42" med påfølgende høytalere ser jeg for meg er en tam opplevelse :lol: Mange "rynker" på nesen når noen anbefaler hjemmekino til flatskjermen og hvis de kjøper maks 5k annlegg :?
    Men likevel må det jo være et marked for de som faktisk gjør dette litt seriøst?

Det burde jo være sånn at høyttalere var tilleggsutstyr som en kan velge bort.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det er sagt flere ganger før så vil de fleste som kjøper flatskjermer ha noe som tar liten plass.. Da er integrerte høytalere viktig siden disse bruker liten plass ,men jeg er enig at at avtagbare høytalere ville vært det meste.

Har en 32" CRT fra thomson.. Den har innebygget "basshøytaler" og gir faktisk en ganske god opplevelse! 32" CRT er dog ikke akkurat en liten konstruksjon..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Som det er sagt flere ganger før så vil de fleste som kjøper flatskjermer ha noe som tar liten plass.. Da er integrerte høytalere viktig siden disse bruker liten plass ,men jeg er enig at at avtagbare høytalere ville vært det meste.

Har en 32" CRT fra thomson.. Den har innebygget "basshøytaler" og gir faktisk en ganske god opplevelse! 32" CRT er dog ikke akkurat en liten konstruksjon..

Er enig med deg i at flatskjermer først og fremst er flott for å spare plass, men det har jo noe med plasseringsvennlighet å gjøre også. Høyttalere og anlegg står gjerne i kantene av rommet og tar der ikke så mye plass. Fint å slippe å møblere stuen rundt TV'en.

Med projektor og lerret blir det sikkert bra for min del! Hehe.. Kommer ikke lerret med høyttalere! (eller?)

Regner med at projektorer flest til hjemmekinobruk ikke har integrert høyttaler. Det er heller ikke noe poeng for meg at projektoren er liten og lett. Liten vits i å bruke penger på utvikling av små portable modeller med høyttaler til hjemmekinobruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •