DVD vs DVDR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: DVD vs DVDR

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD vs DVDR

Broren min har vært bortreist noen dager, men i dag kom han hjem. Jeg kommer vandrene inn i stua og aner fred og ingen fare, og ser en bunke med dvd filmer på bordet. Der var det blandt andre x-men 2, matrix 2 og hulken. Det viste seg at det var brente dvder. Da har han altså printet ut et cover bilde fra nettet og kjøpt tomme cover.

Han påstår at kvaliteten er like bra som originalt, Både lyd og bilde. Stemmer dette? isåfall så er jo dette et alvorlig problem. Hvem gidder å kjøpe dvd filmer når de ligger på nettet for nedlasting. Jeg blir så forbanna. Skikkelig irriterende dette her. Jeg må si at det er vanskelig å la vær å se disse filmene nå. Man kan jo spørre seg selv hvorfor man skal bruke hundrevis av kroner på det når det er mulig å se det gratis.

Håper HDDVD kommer snart og at det er vanskeligere å kopiere.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke like bra som orginalen. Orginalene er spilt inn på to-lags DVD plater, mens kopien er brent i et lag (dvs maks 4,7 Gb). Kopien er derfor komprimert, og kan umulig være like god.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har han kjøpt dem i utlandet eller lastet ned og brent dem selv? Piratkopier fra Asia er ikke brent, de er presset, og ofte på 2-lags DVD'er også. De kan være full kvalitet, men har vanligvis en tekst som dukker opp med jevne mellomrom der det står "For your consideration only" eller noe liknende.

Uansett håper jeg dette får filmselskapene til å gi ut filmene fortere på DVD, det er jo den beste måten å bekjempe slikt på. Fristelsen for å laste ned eller kjøpe piratkopier er kanskje ikke så stor hvis man kan få en skikkelig versjon med masse ekstra etpar måneder etter man har sett den på kino.

-Audun

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel er kvaliteten litt dårligere (vet ikke helt hvorfor, dårlig kvalitet på media, presser?), men det er riktig at en god del av piratdvd'ene du får kjøpt i asia er dual layer. Blir markedsført som D9 dvder, med hologramklistremerker og proffe covre. Moralsk uforsvarlige er de nå uansett! D9 er navnet på dual layer standarden, single layer heter D5. Nå er jo faktisk ikke alle originale sone 2 dvder dual layer heller, bare så det er nevnt. Har selv leid flere dvder som er D5 i det siste.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk låne en film som var brent av en kamerat. DVDen var av typen DVD-R. Jeg hadde litt problemer med å få spillt filmen, men fikk det til tilslutt forde om jeg ikke fikk frem menyen på filmen. Filmen begynte bare med en gang. Kameraten min hadde ikke noe problem med å spille filmen, kanskje DVDspilleren min ikke er noe bra... men det jeg kunne se av filmen så virket den like god som en original DVD (forde om jeg ikke hadde en original å sammenligne med).

Jeg trudde at DVD-Rplatene var 2 lags, er de ikke det da? :roll:

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Moralsk uforsvarlige er de nå uansett!
    Ikke i nærheten så moralsk uforsvarlige som de feite, sigarrøykende søplefolka som sitter med x antall mill. på kontoen og likevel sitter til langt på natt og klør seg i hue for å finne på enda flere utspekulerte måter å presse ENDA mer penger ut av oss forbrukere!

Hvis filmselskapene hadde spilt på lag med oss forbrukere i stedet for å drive krig mot oss, hadde 1. de tjent mer penger og 2. vi hadde betalt med et smil

Piratvirksomhet er ofte et resultat av overprising og/eller utilgjengelighet. Jeg ser ikke noen umoral i å kjøpe en piratkopi av en film som IKKE FINS å få kjøpt original på 2-3 måneder. Spesielt ikke siden jeg antakelig også kjøper originalen (eller SE-versjonen som ofte kommer enda senere) når den kommer pga ekstramateriale, DTS-lyd, i noen tilfeller bedre bildekvalitet etc. allikevel! Da ville det jo også vært umoralsk mot de norske distributørene å kjøpe filmer fra utlandet før de er kommet ut her, men DET virker det som om folk gir F... i her!

Dobbeltmoral kalles det.

-Audun

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint om vi avslutter den diskusjonen her... Generelt, piratkopiering er ikke et emne som diskuteres her på forumet, det er ikke relevant for audio/video at noen mener produsentene er grådige osv. Fremgangsmåter for kopiering er imidlertid et tema som vi tillatar, gitt at det da er av plater en selv eier...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •