poster denne her, da jeg trenger litt av alt, og fant ikke et passende forum å legge den i, håper det er greit

Jepp...jeg kjøper ny kåk i disse stunder, og må begynne å planlegge hva som skal inn i den. Kåken er innflyttingsklar i mars neste år, så jeg har god tid til å sjekke rundt (og bli enda mer forvirret), men tenkte å begynne nå for å få en anelse om hvor mange riksdaler jeg må hoste opp.

har i dag en x1 projektor, men denne ryker ut, da den nye stuen er 16kvm.

det jeg trenger:
1stk 37" tv (plasma eller lcd, disse selger jeg selv, så her trenger jeg ikke så mye hjelp)
1stk hjemmekinoforsterker/receiver
full pakke høyttalere (5.1)
parabol tuner, bør helst støtte både viasat og conax

det er det jeg må ha, så kommer det jeg lurer på om jeg må ha i tillegg. tven skal henge på veggen, så det er uaktuelt for meg å ha 5-6 kabler hengene der sammen med den. har sett litt på hjemmekinoforsterkere hvor du mater alle kildene inn, så sender de ut, men de blir dyre hvis du også skal ha over digitale kilder med en kabel. har derfor sett litt på en prosessor, nærmere bestemt en lumagen vison hdp. denne kan jeg mate alle kildene til, så skalerer den til riktig oppløsning, og sender det til tven, noen som har erfaring med denne her?

ang høyttalerne så blir dette en veldig liten stue, så cerwin vega er ikke veien å gå (det låter bæsj uansett, men dere skjønner hvor jeg vil). de må se stilige ut (skal ikke bo der alene...), og de må låte ok (ikke perfekt, men ok). de bør heller ikke koste mer enn maks 15k for hele shaiten. har sett litt på jamo E7 serien, og de frister litt. lurer dog på hvor bra disse vil låte i stuen, da den som sagt ikke er mer enn 16kvm, og det som kan brukes til "kino"

når det gjelder hjemmekinoforsterkeren så har jeg satt meg en maks på 10k, men det er fint om vi kommer lavere enn det også.

når det kommer til tuneren så er jeg helt grønn...hit me!!

på forhånd takk!!

vegard