Noen med peiling på bilstereo? (eller tips i riktig retning)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med peiling på bilstereo? (eller tips i riktig retning)

Hei!
    Jeg sliter med en spiller som må stå på noen minutter og bli varm før den klarer å lese CD-plater.
    I den forbindelse så er jeg på utkikk etter forum for bilstereo for å kanskje få noen tips om hva det kan skyldes. Noen som kan hjelpe meg?
    -LE

Newcomer tur! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilforumet.net
    hw.no

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpne spilleren.. Det er sikkert det potmeteret som skal justere hvor kraftig lasere er stilt inn på. Det er sikkert motstandene som forandrer verdi når spillerne blir varm.. Still denne litt opp (potmeteret) så skal den sikkert fungere..

Dette er jo ikke bilstereo ,men elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tips! Skal skru opp spilleren i helga og ta en kikk Så får vi håpe jeg ser noe som kan skrus på, og skjønner hva jeg ikke skal skru på...
    -LE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la opp litt innformasjon om CD\DVD-drev idag. Kanskje det kan være nyttig for deg? Les på www.ocshoot.no (den øverste nyheten) eller gå direkte til diskuter ved å trykke denne linken: http://www.ocshoot.no/diskuter/showt...7051#post57051

Kan si at jeg har gått ifra 0.6V til 1.1V ved å kun rense laseren med rensemiddel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig artikkel! Skal se på saken.
    Du sier du benyttet rensemiddel. Mao. åpnet spilleren og renset laser med Q-tip eller lignende eller kan en renseCD med børster være en løsning også(dog ikke så effektiv kan jeg tenke meg)
    Takk for hjelpen!
    -LE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En renseCD burde også fungere ,men selvsagt ikke like godt. Jeg har brukt Qtip og renseveske når jeg har renset laseren. Har faktisk ikke målt om spenningen ifra laseren har gått opp når jeg har brukt en RenseCD.

Det er ikke værre enn å hente en pakke Qtips og litt rensemiddel. Det er ganske viktig at du ikke bruker whitesprit siden det legger igjen en hinne. Her kan det være bedre å bruke en egnet rensetmiddel. Men man kommer også langt med vann hvis man bruker litt tid. Ellers så finner du nok dette potmeteret jeg har beskrevet

Men det å ta opp en bilstereo er somregel ikke så vanskelig. Dette fordi det skal være lett å bytte utgangstransistorene? Når du åpner den så ser du at 4x50W kanskje egentlig er 4x5W? Har ikke regnet på hva de gir ut med tanke på arbeidspunkt og tap,men de gir ikke ut 4x50W iallefall =)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Nå har jeg fått renset spilleren og prøvd den litt. Benyttet Q-tip og renseveske som fulgte med en CD-rens en gang. Det virket lovende, men etter noen dager med litt kaldere vær har jeg inntrykk av at det ikke ble noen bedring...
    Å åpne spilleren og få ut selve drivverket var en veldig enkel sak. Jeg fikk av et lite lokk over spindelen, så jeg så vidt kom til laseren. Men, å åpne selve "drivverk-boksen" og justere RFen på styreprinten til cd-blokken var ikke like enkelt. Jeg kom bare til på undersiden, og der fant jeg ikke noe fornuftig å justere på. Er det noen som har tips til å åpne drivverk i bilspillere? Selve drivverket sitter i flere fjærer. Men, selv om disse fjærene fjernes så får jeg ikke ut drivverket... Hmm... Ikke den store bilstereo-spesialisten nei.
    Burde jeg kanskje forsøke en annen renseveske på Q-tipen?
    På forhånd takk for hjelpen!
    -LE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •