DVD&Hjemmkino (Nr.5)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD&Hjemmkino (Nr.5)

I dag fikk jeg det nye bladet. Ettter første kjappe gjennomlesning satt jeg igjen med et positivt inntrykk.

Jeg reagerte litt på et produktene som jeg er litt innteresert i selv: Yamaha DVD s-657. De skrev ca. tre setninger om bildekvaliteten og det var at det var gode innstillinger for bilde, og noen kjappe ord om at det var bra. Jeg sier det igjen, hvorfor i all hverden legger de ikke inn sammenligninger i testene. De la inn noen ord på Denon 1910 i dette nummeret mot Cambridge DV79 og forigge nummer med høyttaler testen. Spesielt den siste var bra, men generelt sitter man som oftest bare med karakteren som utgangspunkt for sammenligning og jeg synes ikke det er godt nok grunnlag. Bildekvaliteten ble ikke nevnt i + og - "boksen".

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gjerne også ha lest mer om Yamaha spilleren og da spesiellt bildekvaliteten.

Mvh

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest negative de fant med Philips DVP9000S var manglende SA-Cd over HDMI. Har de virkelig prøvd samme spiller som meg? :shock:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det gikk litt fort i svingene denne gangen. Vi vil ha mere utfyllende tester og bakside bilder av komponentene.
    Det er kanskje vanskelig å få til, men flere tester av annet utsyr ann de store Norske levrandørene kan levere hadde vært fint. Et spørsmål: ble det aldri noe av testen av Kef XQ5?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på hvorfor man blander utstyr til rundt 4000,- med utstyr til halve prisen i en og samme test? Det er jo greit å ha ett lovende eksemplar av sorten rundt 2000,- bare for å se hvor mye bedre de dyrere tingene er, men når halvparten(muligens en overdrivelse?) er rundt 4000,- og halvparten under 2000,- skjønner jeg ikke helt hva testen vil?

Jeg kunne tenke meg tester kun av produkter i samme prisklasse jeg, pluss minus 500,- Med mindre dere som er litt mere oppegående enn dumme meg kan gi en god forklaring på hvorfor det må være sånn?

Jeg liker liksom greie løsninger; "her er testens vinner, den er best på et gjennomsnittlig antall punkter, og siden lyd/bilde er det vi legger mest vekt på, veier det tyngst. Prisen er tilnærmet lik på de testede produktene, så det er ikke en faktor". Isteden for "Alle disse er bra, men de koster jo så forskjellig, så det er umulig egentelig å sammenligne dem direkte. Men den til 995,- er jo billigst da, så den er beste kjøp."?

Noe av det samme var jo tilfelle i sub testen i et tidligere nummer, der alle produktene var veldig forskjellige, og til veldig forskjellig pris - i så stor grad at isteden for å gi Velodyne DD-18 en sammenlignbar poengsum, skrev man heller "High End"...?

[edit = trykkleifer]

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •