Homofobi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29

Tråd: Homofobi

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Homofobi

Dette er kanskje ikke akkurat det rette å ta opp her på forumet ,men alderen på dette forumet er høyere enn de fleste andre forum så da slipper jeg de lite gjennomtenkte svarene til mange personer som ikke er fylt 16 enda.

Jeg var på vei inn til Bergen her om dagen hvor jeg tenkte på hvor dårlige holdningene i Norge er , bare se på noe av det jeg sier under:

Hvorfor er det ikke akseptert at 2 gutter danser sammen? Jenter gjør det hele tiden og synes det er morsomt.

Hvorfor er det akseptert at jenter kliner ,mens hvis 2 gutter kliner ute på byen så er det ganske sikkert at noen av dem blir slått ned?

Er det værst med homofobi eller homofili? Jeg vil faktisk si at homofobi er ille siden det viktigste man kan gjøre er å følge sine følelser. Og hva folk gjør på fritiden har da vi ingenting med??

Jeg er rett og slett bare irritert over at mange personer kun tenker så utrolig firkantet og hvis man sier at man er homofil så tør jeg å påstå at man blir fryst ut ifra gutteklubben og man vil bli "uglesett" uansett hvor man går.

Jeg kan nevne at jeg er hetereofil og sikker på min legning ,men jeg synes rett og slett at tenkemåten til store deler av det norske folk rett og slett er forkastelig. Det har nok blitt bedre de siste årene ,men mange tenker fortsatt for firkantet.

En ting jeg vil legge til på slutten:
    De fleste (alle?) jenter er bifile , dette er noe som er akseptert , men tilog med disse synes det er ekkelt at du gutter koser med hverandre!! Er det bare meg som ser brist i logikken?

Hva er deres meninger om dette emnet?

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jenter som kliner er lekkert, det.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye til overs for de værste homofobene. Enkelte går i den troen av at en homofil antakelig vil sjekke opp første og beste :lol:

Hvor naiv, og full av deg selv går det ann å være !

Har egentlig en sang til alle Homofober i Norge, og som sier det meste !
    Kakande god tekst på denne !

Sangen heter Fucked opp på Laurdag, og hentes ned gratis fra www.gatasp.no

http://www.gatasp.no/content.asp?uid=428

(LOVLIG NEDLASTNING)

:wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk også funnet fram til denne sangen.. Kan virkelig anbefales.

En ting jeg vil legge til i den øverste posten er det at alle jenter er bifile , dette er noe som er akseptert , men tilog med disse synes det er ekkelt at du gutter koser med hverandre!! Er det bare meg som ser brist i logikken?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke homofob, men jeg foretrekker da selvsagt å se på

fremfor

Men bevares, hver sin smak :wink:

edit: måtte bytte bilde pga alle mannsgrisene på forumet som klarte å overstige båndbredda til serveren :lol:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liker du bedre å se på dette? :P Men ikke la tråden spore av. Jeg synes dette emnet er veldig viktig og vi burde faktisk sette dette på dagsordenen..

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fornuftig å si om dette. Selv har jeg ingen problemer med homofile som koser seg på byen, og skjønner ikke hvorfor noen synes det er så krise. At det er mer akseptert blant menn at jenter kliner sier jo seg selv, da vi er noen kåte griser og har lettere for å eh... sette oss inn i situasjonen...

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror aldri at mannekos på byen noengang vil bli alment akseptert. Selv synes jeg ikke mye om å se slikt.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at de homofobe ofte er agressive mot de som viser at de er homofile er at de føler seg truet.... truet med avsløring av at de selv tiltrekkes av menn. Nei, det er ikke tull. Tester som er gjort viste at absolutt alle homofobe reagerte med seksuell opphisseelse av sensuelle bilder av menn. Blandt vanlige menn var det langt færre som reagerte positivt på de samme bildene.

Ellers så synes man skulle tenke litt mere statistikk når man ser 2 menn sammen på byen: Det betyr jo at det er 2 damer til "på fordeling blandt oss andre" ;-)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen problemer med homofile, selv om jeg mener at det er noe galt en stand, og det at noen homofile blir extremt feminine plutselig er jo litt merkelig.. de blir et eget folkeslag omtrent, mere feminine en fleste damer oxo..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det plager ikke meg nevneverdig heller.. Men jeg hadde mindre problemer med dette før homsepatruljen begynte å snurre på tv3..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er på jordet, men jeg aner ikke hva jenter syns om gutter som kliner. Kanskje de syns det er like greit som gutter syns det er greit å se jenter kline. En annen ting er at pene damer som regel ikke er lesbiske, de er bifile, mens pene gutter er homofile. Lesbiske damer ser som regel ikke ut (mulig det bare er fordommer, men se på ho idol programlederen)

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner 2 lesbiske jenter, og de er veldig attraktive begge to

De jentene jeg har snakket med syns det er like ekkelt å se 2 menn kysse som det er for oss.

Har kanskje noe med det Elaine sier: "the female body is a work of art."

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Jeg kjenner 2 lesbiske jenter, og de er veldig attraktive begge to
    Og du er sikker på at de ikke har prøvd det andre kjønn?

Syns mange lesbiske er mer mannlig en en gjennomsnittsmann.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    homofili bryr meg lite. hvis man synes det er ekkelt at to gutter står midt på gata å råkliner da kan man jo bare bruke bena å snu seg. de fleste er vel ikke så dumme at de stikker inn på en homsebar elns når de synes slike ting er ekkelt....eller?

BTW: de fleste homser er som regel i bedre form å sr bedre ut en en hetro gutt. (hvordan vet jeg dette :P)

de bildene lenger fram i posten: kunne vel funnet noen gutter som så litt bedre ut enn de to. (eller to jenter som så litt dårligere ut :P hehe)

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns mennene så litt... stilige .. ut.. :shock:

:lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, morsom trå dette her.

Jeg er ikke i tvil om at homofobi=uakseptabelt, men jeg mener det har en grunn. Trekker vi en analogi til strikking (den er bevisst irelevant da det er hele poenget) så er det mange som interesserer seg for strikking men de som ikke interesserer seg for det har ingen problemer med det. Årsaken er enkel:

Å være hetrofil er et valg, å være homofil er et valg.
    Å strikke er et valg, å ikke strikke er et "ikke-valg".

Altså er samfunnet innordnet slik at vi bruker gjerne litt energi på å uttrykke det vi interesserer oss for. Dersom du ikke snakker om strikking betyr det som regel at du enten strikker eller ikke strikker, snakker du om det betyr det som regel at du strikker. Med andre ord er det ingen som på en måte krever at du skal ha tatt stilling til dette.

Dersom du ikke snakker om damer begynner folk å lure på om du er homofil. Du må jo ha en legning. Jeg tror det er en del som er redde for å bli tatt for å ha den omvendte legning av det de har, derfor er det viktig for mange å understreke at de ikke er homofile. Jo større frykten er for det jo mer ønsker folk å understreke fakta. Derfor er det også svært viktig for mange homofile å understreke sin legning.

Dette gjøres gjerne ved å øke stemmeleiet, lespe bevisst, bruke spesielle ord som stæsj, lekker råstiiiilig, flott altså... osv, samtidig med blunking, sminke, fremprovosert underbitthet osv. Jeg må tilstå at jeg kanskje ikke har all verden til overs for disse tingene selv, men det er langt mer beskjedent enn å slå ned folk eller andre former for personangrep som følge av homofobi (som jo bare er for å understreke sin hetrofile legning).

Litt av det som skjer inni oss tror jeg best kan beskrives med kroppens "ikke-problem". Hadde alle gutter på ungdomsskolen vært livende redde for å få reisning i dusjen hadde det nok forekommet veldig hyppig.

Jeg har et problem som få snakker om men nesten alle har merket, nemlig latrineproblemet. Jeg hadde det ikke som yngre, men etter å en gang ha opplevd at jeg ikke fikk ut noe så lenge jeg ikke var alene ved latrinen var det gjort. Tanken på at det skal gå bra denne gangen snues som regel til "nå må jeg ikke bli stående her uten at det kommer noe" og da hjelper det ikke hva jeg gjør. Blæra eksploderer før det kommer noe den naturlige veien. Hjernen fokuserer nemlig alltid på det man tenker og gir blaffen i om det er et ikke foran.

Jeg går inn for å tisse, som regel fordi jeg etter en del halvlitere føler at det kommer til å revne snart. På samme måte sitter folk med homofobi, og i det de får se en gutt/mann med et utpreget godt utseende reagerer kroppen umiddelbart på at personen har et ekstraordinært utseende, da som regel med enkelte spesielle trekk som vi underbevisst gjenkjenner. Dette er en reaksjon vi aldri kan unngå, men her er det også slik at dersom vi er redde for denne reaksjonen (alle har merket den) så forsterker det reaksjonen. Da hjelper det ikke å være aldri så hetrofil, for denne følelsen må bekjempes.

Så jeg vil si at kombinasjonen av at dette ikke er et "ikke-valg" og at det i tillegg er en helt naturlig følelse noen av kjemper i mot, og dermed forsterker den tror jeg ikke homofobi er noe vi får bukt med med det første. Allikevel er ikke "anti-homo-aksjoner" akseptabelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nice 1 Snickers-is

Dersom du ikke snakker om damer begynner folk å lure på om du er homofil. Du må jo ha en legning. Jeg tror det er en del som er redde for å bli tatt for å ha den omvendte legning av det de har, derfor er det viktig for mange å understreke at de ikke er homofile. Jo større frykten er for det jo mer ønsker folk å understreke fakta. Derfor er det også svært viktig for mange homofile å understreke sin legning.
    Dette gjøres gjerne ved å øke stemmeleiet, lespe bevisst, bruke spesielle ord som stæsj, lekker råstiiiilig, flott altså... osv, samtidig med blunking, sminke, fremprovosert underbitthet osv. Jeg må tilstå at jeg kanskje ikke har all verden til overs for disse tingene selv, men det er langt mer beskjedent enn å slå ned folk eller andre former for personangrep som følge av homofobi (som jo bare er for å understreke sin hetrofile legning).
    har aldri tenkt over at faktisk homser kanksje blir så feminine fordi de vil understreke at de er homser. leste ett eller anet sted at det er mange ungdommer som tar livet sitt pga. sin legning. de tar heller livet sitt en å kommme ut av skapet i frykt for å bli mobbet/banket-opp. det er jo helt sykt.
    Jeg har et problem som få snakker om men nesten alle har merket, nemlig latrineproblemet. Jeg hadde det ikke som yngre, men etter å en gang ha opplevd at jeg ikke fikk ut noe så lenge jeg ikke var alene ved latrinen var det gjort. Tanken på at det skal gå bra denne gangen snues som regel til "nå må jeg ikke bli stående her uten at det kommer noe" og da hjelper det ikke hva jeg gjør. Blæra eksploderer før det kommer noe den naturlige veien. Hjernen fokuserer nemlig alltid på det man tenker og gir blaffen i om det er et ikke foran.
    hvis jeg har skjønt hva "latrineproblemet" er riktig da har det aldrig skjedd med meg... må jeg pisse så kommer det uansett hva som står og ikke står i veien(eller på høyre/venstre side). hehe.
    Jeg går inn for å tisse, som regel fordi jeg etter en del halvlitere føler at det kommer til å revne snart. På samme måte sitter folk med homofobi, og i det de får se en gutt/mann med et utpreget godt utseende reagerer kroppen umiddelbart på at personen har et ekstraordinært utseende, da som regel med enkelte spesielle trekk som vi underbevisst gjenkjenner. Dette er en reaksjon vi aldri kan unngå, men her er det også slik at dersom vi er redde for denne reaksjonen (alle har merket den) så forsterker det reaksjonen. Da hjelper det ikke å være aldri så hetrofil, for denne følelsen må bekjempes.

Så jeg vil si at kombinasjonen av at dette ikke er et "ikke-valg" og at det i tillegg er en helt naturlig følelse noen av kjemper i mot, og dermed forsterker den tror jeg ikke homofobi er noe vi får bukt med med det første. Allikevel er ikke "anti-homo-aksjoner" akseptabelt.
    jeg går ikke rundt å ser på gutter og sånn. men ser jeg en gutt som har et pent utseende så legger jeg jo merke til det, og ser på ham, men ikke på en seksuel måte. hvorfor skal man egentlig være redd for å se på andre gutter??? er jo ikke "farlig" så lenge det er på "riktig" måte

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddis89
    hvorfor skal man egentlig være redd for å se på andre gutter??? er jo ikke "farlig" så lenge det er på "riktig" måte
    Det er de som har den nevnte tvangstanken som vil få et lite problem der. Jeg har ikke det problemet selv men regner med det kan sees i likhet med latrineproblemet.

Som halvdårlig amatørbowler klarer jeg som regel noen strike i løpet av en runde. De fleste kommer som regel på rad. Går kula i renna så går den ofte et par ganger i samme renna. Feilene jeg gjør er jeg klar over og tenker "jeg må ikke gjøre den feilen" når jeg kaster i stedet for å tenke på hva jeg skal gjøre. Kroppen ser ut til å ikke være i stand til å la være å gjøre det vi er redd den skal gjøre enkelte ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    you'r good