Forumtreff i Bergen - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 134 av 134
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vil bare si at det er helt greit at Audiophile.no tok denne reportasjen, så lenge folk her på forumet finner frem til den er det jo greit... De fleste interesserte leser vel denne tråden. Fordelen med å ha den liggende her er jo at vi får den opp på forsiden, men men, nå er det jo treff i Oslo til helgen, og der skal jeg prøve få gjort en reportasje i det minste!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser at min reportasje, og linking til denne skaper reaksjoner. Det beklager jeg.

Siden det har utviklet seg en debatt i plenum, finner jeg det riktig å komme med en redegjørelse rundt mine aktiviteter også i plenum.

- Jeg er skribent i audiophile.no. Dette er 100% en fritidsaktivitet, basert på entusiasme for lydgjengivelse og musikk.
    - Jeg oppfattet det nevnte arrangement som noe som var arrangert av enkeltperoner på (primært) avforum og (sekundært) hifisentralen. Jeg oppfattet ikke at avforum som sådan hadde lagt ned noe arbeid i dette arrangementet.
    - jeg tok opp på forhånd (i denne tråden) om noen hadde motforestillinger mot at jeg lagde en artikkel som ble lagt ut på audiophile.no. Denne forespørselen ble gjentatt under selve arrangementet. Ved begge anledningene fikk jeg bare positiv respons på dette fra initiativtakere. Jeg var bevisst på problemstillingen at noen kunne oppfatte det som om jeg "kuppet" arrangementet. Detfor var jeg også nøye med å få aksept.
    - Jeg ble oppfordret til å legge ut link til reportasjen av deltakerne. Dette ble derfor gjort i arrangementets tråd på hifisentralen og på avforum. P.g.a. rammen rundt det hele fant jeg dette å være naturlig.
    - Jeg oppfatter audiophile og avforum i liten grad å være konkurrenter, siden disse to nettstedene både har forskjellig fokus og innhold. Etter hva jeg oppfatter er vel avforum primært et debattforum, mens audiophile primært inneholder redaksjonelt stoff, med hovedvekt på produkttester. Og felles for begge nettstedene er vel at de har entusiasme som drivkraft. Derfor fant jeg det ikke særlig problematisk å linke til reprotasjen på audiophile.no. Jeg vil vel også anta at min reportasje kanskje har vel så stor markedsføringseffekt for avforum og hifisentralen, som at linkingen har markedsføringseffekt til audiohile.
    Gitt reaksjonene som har kommet, vil jeg likevel ikke gjøre dette flere ganger.
    - At administrator hadde satt pris på at det I TILLEGG ble laget et en reprotasje på avforum, finner jeg veldig naturlig. Dette berører ikke min aktivitet.
    - Å SELGE min reportasje til avforum framstår som fullstendig uaktuelt. Hadde det kommet en noenlunde hyggelig henvendelse, kunne det derimot vært aktuelt å lagt den ut vedrelagsfritt. Det har ikke skjedd.

Til slutt beklager jeg hvis mitt forrige innlegg i denne tråden virket provoserende. Det var ikke medningen.

Mvh
    Karl Erik Sylthe
    skribent i audiophile.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei KES

Som nevnt helt greit at du linker, jeg deler ditt syn på Audiophile og AVforum som tjenester. Mitt poeng av at jeg hadde ønsket artikkelen på forsiden, slik at brukerne lett kan finne frem til denne meget godt skrevne artikkelen.

Hva med å legge ingressen opp på forsiden hos oss, der vi linker til Audiophile? Da får vi jo i det minste godt fokus på artikkelen, til fordel for begge parter?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eller annen artikkelskriver bør også ta med seg en tykk blokk, en bag med minnekort og et kamera til messa i Horten og trave rundt begge dagene. Kanskje 2 kan "join forces" for ikke å jobbe seg ihjel slik at man kan dele på hvilke utstillere man skriver om.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    En eller annen artikkelskriver bør også ta med seg en tykk blokk, en bag med minnekort og et kamera til messa i Horten og trave rundt begge dagene. Kanskje 2 kan "join forces" for ikke å jobbe seg ihjel slik at man kan dele på hvilke utstillere man skriver om.
    så kunne vi laget ett hifinerd album
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det noen treff i Bergen i løpet av vinter/vår?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen sjanse for a det blir flere treff her?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg invitererer til kinokveld hos meg! Bor i Fusa,ca en time kjøring fra Bergen.
    Er for tiden syk,men tidspunkt kan vi komme tilbake til. Noen som er intr i å høre CV-kino og se Sony hs 60?
    Sende pm el sms/RING til 45666023. Har plass til ca 8 stk,men kan skvise inn flere:-)
    Gi en lyd dA!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg invitasjonen inn i Bergenstråden.

Jeg håper at hvis vi legger inn en del inlegg her, så kommer avforum til Bergen med roadshow!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg dro i gang sist, det er jo en stund siden. Det er jo bare å ta noen tlf til butikker i byen og høre om det er mulighet for en ny runde, har jo skjedd litt siden den gang...

Vet også det noen ansatte i butikkene i byen som er/var aktive på forumet før, som muligens kan være behjelpelige. Er endel til og fra selv, så det hadde vært greit om noen andre følte seg kallet til å dra i gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi som det hadde vært mulig å få til enda et treff her i bergen i løpet av våren, er det noen interresse for det tror dere?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er med dersom det passer, men har ikke tid til å dra i gang noe dene gangen. Det bør dog ikke være noe stort problem, butikkene var veldig positive sist. En skikkelig HD/blu-ray demo på projektor hadde jo vært stas...

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har jo hatt demokvelder osv.. Er jo noe av det samme for aa si det slik.. Veldig hyggelig er det iallefall.. Det er ogsaa forste gang jeg har sett en mann som har oel som er gaatt ut paa dato.. (her drikkes det opp meget fort)..

Eller hva Labbetuss?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0