Forumtreff i Bergen - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 134
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Påmeldingsliste (pr 19.august 2005):
    JD
    Melle
    palarsen
    Electra
    ThomasO
    Diablito
    Zomb
    Ove
    Isen ??
    PaulArne
    Gundersen (HFS)
    Palmaris (HFS)
    OMF (HFS)
    Oyvindk (HFS)
    Alex F
    KES
    Tormy

Stemmer dette?? Noen som føler seg glemt? Snickers nevnte at han trolig var opptatt, men har ikke fulgt det opp. Ellers håper jeg resten kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange kommer på Fridays?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

ser desverre at jeg har kommet tilbake på listen...kan forstatt ikke jeg...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulArne
    Hvor mange kommer på Fridays?
    Jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget en reportasje som er lagt ut på audiophile.no.
    http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=320

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Jeg har laget en reportasje som er lagt ut på audiophile.no.
    http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=320
    finfin reportasje så ut til at dere har hatt det gøy i Bergen denne dagen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg synes dette var en super reportasje!! =)=)

Neste gang det skal arrangeres tur, kan turen gå innom HI-FI centeret, Sony Centeret og kanskje Lars Mikkelsen.... så får resten av butikkene også bli testet ut =)=)

tror disse butikkene har greie nok stereo- og sorround oppsett til en omvisning... og kanskje litt grundigere uttesting av Musikkmagazinet.... de har veldig mange gode stereohøyttalere som er verdt å teste ut! =)

Men er det noen aldersgrense på å være med på omvisningen?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra reportasje og meget bra treff. Veldig artig å få se ansiktene bak nick'ene og å få prate med likesinnede. Jeg er spesielt imponert over de tre forhandlerene som stilte opp mannsterke etter stengetid for å kjøre demoer for oss. Noen beklaget til og med at de ikke kunne få vist fram mer og snakket om mulighet for flere seanser senere. Utrolig bra!
    WAF etc. sørget for et kraftig mannefall når vi skulle ut på byen etterpå, men vi som ble igjen hadde ihvertfall en bra aften ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Jeg henger meg på "meget bra reportasje"-bølgen. Det mest imponerende er at reportasjen er kommet igang på rekordtid. Jeg synes også det var en meget hyggelig tur, og må bare beklage at jeg var en av de som måtte stikke av litt for tidlig på grunn av hjemlige "sysler", samt et ønske om å se "Brann tape mot Vålerenga" (bortkastet). Jeg fikk heldigvis tyllet i meg 4 øl i løpet av runden (må smi mens jernet er varmt).

Ellers var jeg meget forundret over at BMH presterer å henge opp AE700 tilkoblet med S-video i tillegg til at projektoren ikke var kalibrert skikkelig. Den ansatte påstod også at fargene var veldig bra, og sa at de hadde DVE, men hadde ikke brukt den. Fargene på demo-projektoren var helt forferdelige, samt at bildet var kornete. Dette kunne de unngått når de visste at det var kyndige folk som kom til test. Men når det er sagt, vartet BMH med en kasse øl til deltakerne, og de hadde derfor fått full pott fra meg før visningen startet.

For øvrig var jeg meget imponert over Optoma H30A til 12K. Det eneste som trakk ned var den høye viftestøyen, men det kan være forårsakt av at vi var 10 mann i rommet og at temperaturen var 35-40 grader.

HFK viste noen anlegg som ga meget høy gåsehudfaktor, og klippet fra Flying Daggerts (m/trommene) på diverse B&W høyttalere til til 150-200K var så nærme Nirvana som jeg noensinne har vært. Filmen skal for øvrig sporenstraks inn i samlinga mi, bare basert på denne scenen.

Dali Helicon ga også kraftig ståpels på armene under sporet til Nils Löfgren. B&W til 100K ga et åpnere og bedre lydbilde, men forsvarte ikke i mine ører kr 60K ekstra. Det skal legges til at vi ikke testet mye forskjellig musikk, og min konklusjon er nok et resultat av dette.

Ellers var Audio Pro Black Diamond en stor positiv overraskelse både på musikk og film. Utrolig at disse koster kun kr 6K, og jeg skjønner godt at de var årets høyttaler i både L&B og DVD&HJK.

Til slutt må jeg legge til at i følge BMH går trenden mot små høyttalere, og kassehøyttalere er saga blott. Jeg skal se det før jeg tror det, men det skal ikke forundre meg om den store massen ønsker små høyttalere til den nåværende minimalistiske interiørstilen. Men det vi ble vist hos HFK minnet ikke akkurat om minimalistiske høyttalere. :wink:

Takke igjen for et supert treff.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis noen har lyst å legge ut en reportasje her, hadde det vært gull. Linking til eksterne nettsteder på treff arrangert her på forumet er jo lite heldig.

Skrives det en god reportasje som legges ut her, honorerer vi vedkommende med et lite pengebeløp - vi synes det er såpass viktig at slike reportasjer legges ut her inne, slik at våre medlemmer lett kan finne frem til denne til ettertiden. Legges ut under artikler, så vil også reportasjen vises på forsiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Linking til eksterne nettsteder på treff arrangert her på forumet er jo lite heldig.
    Ooops, beklager. Trodde det var i Bergen dette treffet var arrangert... ;-)

Forøvrig: takk for mange hyggelige tilbakemeldinger, og takk for sist, gutter!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet av Alex F.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg ikke helt kompetent til å lage en reportasje,men har jo endel inntrykk fra treffet.Mitt gamle digitalkamera er på størrelse med en murstein,så jeg turde ikke ta det med ;-)

Bildesiden.
    Det er jo tydelig at det er størrelsen på bildet som selger projektorer,og ikke kvaliteten,noe jo som også ble innrømmet av enkelte av selgerne.
    Flere plasser måtte vi også se bildet rett på vegg pga manglende lerret.Optomaen ble vist med et 2,5 bredt bilde og med en sitteavstand på ca.3,5 meter,noe som jo er for stort.Uansett syns også jeg at denne var bra.Som Alex nevner er viftestøyen fortsatt for høy på den minste Optomaen.
    Benq var ikke imponerende,men lampen fikk vel skylden.For de som har sett hva forskjellen er ved et pærebytte,så er jo dette en forklaring som holder vann.
    Panasonic var jo ikke så aller verst,med unntak av de slappe fargen på oppsettet.Dersom det er mye å hente på kalibrering er jo dette en meget bra projektor.Har stod jeg såpass nærme at jeg så for mye av lerretsmatriale,og det ødelegger jo også litt av opplevelsen.

Lyd:
    Audiopro til 6K var bra.Nesten utrolig at det får en slik finish og lyd for såpass lite penger.Klipsch oppsettet har jeg hørt endel bedre før.Sonus Faber og Electrocompaniet imponerte ikke voldsomt,men jeg har en mistanke om at dette er et anlegg du kan ha lenge uten å føle lyttetretthet osv.Utseendemessig er det jo helt rått også.

Begge B&W oppsettene var meget bra.I kinorommet fikk vi bare testet med en ASW 850 siden den andre ikke funket.I det store rommet imponerte vel ikke den helt,men forutsetningene var vel muligens ikke helt rette??
    802D og Classe var meeeeget bra.Beste lyd uten tvil i mine ører.Forrige gang jeg var på hifiklubben med den gamle serien var jeg skuffet,med ikke nå nei.
    Helicon var også veldig bra,men har jo mer fokus oppover i frekvens og en flott oppløsning.

Revel F30 kunne jeg tenkt å hørt mer på,og med andre forsterkere.Uansett var dynamikken veldig bra og bassen "satt" også bra.
    Patos 402 med Cyrus imponerte.Lyttevennlig,god balanse i lyden,rett og slett en høyttaler jeg kunne tenkt meg å eie,og som hadde spilt av all musikk bra tror jeg.
    Canton M10 likte jeg også godt.Faktisk såpass at jeg sterkt vurderer disse når jeg skal bytte stativhøyttalerne i stua.

Generelt syns jeg butikkene kunne gjort litt mer med demping av rom.Noen tunge gardiner i hjørnene eller lignende hadde garantert hjulpet litt på en noe spiss lyd enkelte steder.
    Eller var det jo bare velvilje å spore fra alle butikkene,og jeg ser frem til en ny runde(kanskje til våren?).

Hyggelig å treffe gutta fra avforum/hfs også.Jeg måtte også reise tidlig pga av et annet arrangement,men neste gang........
    PS!Flying daggerts er bestilt hos meg også :grin: (midlertidig utsolgt hos play)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis noen har lyst å legge ut en reportasje her, hadde det vært gull. Linking til eksterne nettsteder på treff arrangert her på forumet er jo lite heldig.

Skrives det en god reportasje som legges ut her, honorerer vi vedkommende med et lite pengebeløp - vi synes det er såpass viktig at slike reportasjer legges ut her inne, slik at våre medlemmer lett kan finne frem til denne til ettertiden. Legges ut under artikler, så vil også reportasjen vises på forsiden.
    Ser jo poenget ditt,men nå står det jo hvem som arrangerte treffet flere steder i reportasjen til Karl Erik,så du får se på det som gratis reklame på audiophile ;-)
    Tror også det var andre som tok bilder,så forhåpentligvis kommer de med noen shots

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker, Melle, får vi på noen bilder nå så begynner dette ligne på noe!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra opplegg dette, takk til alle utstillere og "arrangører" av treffet. En ekstra pluss i margen til BMH for servering

Måtte dessverre gå "tidlig" pga oversvømmelse hjemme Får komme hardere tilbake neste gang

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Alex, ingen har vel sagt at AVforum eier noe som helst?? Poenget mitt er kun at vi ønsker tilby lesere av AVforum en rapport uten å linke til en ekstern nettside, og er endog villig til å kompensere vedkommende som velger å påta seg dette økonomisk. Nå overdriver du fælt mister.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og folkens, det er selvagt bare flott at det lages slike reportasjer, laget jo selv min egen på forrige treff i Oslo. Alt jeg ønsker, er å samle disse rapportene her på forumet, til glede for forumets brukere og lesere.

Vi får heller være flinkere å avtale slike rapporter med deltakerne fremover, vi er som nevnt villige til å betale litt for denne type skriverier, som jeg synes det er viktig å kunne tilby på samme nettsted som faktisk omforenes om å gjennomføre disse treffene (som jeg for øvrig synes er flott at medlemmene foretar seg!)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegg slettet av Alex F.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg synes ikke denne diskusjonen bringer oss noe sted, Alex, du blir alt for fokusert rundt pengene og "eierskapet". Jeg sier det igjen; reportasjer fra arrangement som planlegges og avtales her inne synes jeg det er fint også ligger på AVforum, noe som er en totalt legitim holdning mot en tjeneste jeg og øvrige ressurpersoner på AVforum bruker mye av vår fritid på å gjøre best mulig for våre brukere.

Vi er entusiaster her inne, som ønsker tilby den beste løsninger for et samlet audio/video-Norge, og det synes jeg du bør respektere utover ditt fokus på hvem som skal betale for hva.

Uansett, vi får som nevnt tydeligvis være flinkere til å avtale med deltakere på slike arrangementer at det tas litt bilder etc., uten at betalingen for dette bør være eneste motivasjonen for å dele sine erfaringer med andre her inne på forumet (noe jeg tror på langt nær er tilfelle for de fleste her inne).

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •