Forumtreff i Bergen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 134
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [quote="CFD"]
    Sitat Opprinnelig postet av Bergenstreff 20.08.05
    JD
    Melle
    palarsen
    Electra
    ThomasO
    Diablito
    Akto (kanskje, hvis jeg får med meg noen i bilen over)
    Zomb
    Ove
    Isen
    PaulArne
    Jeg er med

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne ha vært med...men er i oslo den dagen mest sannsynlig...
    kommer det opp andre datoer er jeg klar!

Eller neste gang det er treff...

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergenstreff 20.08.05
    JD
    Melle
    palarsen
    Electra
    ThomasO
    Diablito
    Zomb
    Ove
    Isen
    PaulArne
    Mithrandir
    Jeg er med

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner jo å bli noen dette. Noen som er "Inside" hos Audio Design som kan høre der?

BMH er nevnt, de har jo Yamaha DPX 1100 hengende... Og endel annet bra utstyr. Mener en her på forumet jobber/har jobbet på BMH. Har sendt ham en mail og en PM.

Tre steder er kanskje nok, og det ville kanskje vært OK med en tur på Musikk-Magasinet. De har jo både high-end og budsjett stereo og hjemmekino. ( En god setning... ops: ) Noen med gode kontakter?

Vi kan jo utfordre Klubben også, og la det gå litt prestisje i det. Vi får ta det litt etterhvert.

Jolly, du er vel bergenser... Er du med?

Newcomer Freddy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber på BMH som JD nevner. Jeg skal se om det ikke er en mulighet for å lage i stand noe ekstra til 20.08.

Kan jo høre om noen av våre leverandører er med på å låne ut noen snadder så det kan vises litt mer enn vårt vanlige soritment.

Jeg skal komme med oppdateringer etterhvert som jeg får avklart mer.

- Freddy

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Bergenstreff 20.08.05
    JD
    Melle
    palarsen
    Electra
    ThomasO
    Diablito
    Zomb
    Ove
    Isen
    PaulArne
    Mithrandir
    Gundersen (HFS)
    Palmaris (HFS)
    OMF (HFS)
    Oyvindk (HFS)
    Det er noen fra Hifisentralen som også er interessert. Har ført de på slik at vi får en ide om antallet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut et svar på Hifisentralen angående demo på Hi-Fi Klubben.

" Da har jeg avklarert at jeg kan holde demo på Hi-Fi Klubben Bergen den 20. august. La oss si kl. 1530, altså etter stengetid. Da skulle vi ha god tid og ro og fred.

Det jeg ser for meg, er at vi kan ha en stereo demo og en surround/ hjemmekino demo med litt film og dvda/sacd. Der har vi full 5.1 rigg med 803D, HTM3S og 805S, samt ASW850. Forsterker blir Denon AVCA1XV, kilde blir nok Denon DVD3910.

Stereooppsettet vi kjører blir B&W 802D med full Classé rigg.

Høres dette greit ut? Jeg kunne gjerne tenkt meg en navneliste to tre dager før, slik at jeg har kontroll på hvor mange som kommer.

PS! Folk må gjerne ta med egne plater.

Er det noen som har ansvaret for dette treffet? En spesiell person jeg kan forholde meg til? "

Newcomer Vapor sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke for sent å melde seg på??
    I så fall regn med meg.

André

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lønner seg å sette opp et slags program for dagen slik at de ulike forretningene/demostedene vet når gjengen kommer. De bør nok få minst 2 ukers varsel for å snekre sammen demoer med folk på en skikkelig måte. Er det en som kan ta denne oppgaven?

Er det aktører/representanter for aktører som leser dette og ønsker å holde demo så er det bare å skrive her eller sende pm/mail til meg eller andre i denne tråden.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir du med Snickers? Hvordan skal du transportere kroppen over til det blide vestland?

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Bergenstreff 20.08.05
    JD
    Melle
    palarsen
    Electra
    ThomasO
    Diablito
    Zomb
    Ove
    Isen
    PaulArne
    Gundersen (HFS)
    Palmaris (HFS)
    OMF (HFS)
    Oyvindk (HFS)
    Vapor
    Jeg kan desverre ikke være med
    (jeg putta Vapor inn på lista)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satser på å være med.

Kommer litt an på formen min etter grilling++ med jobben fredagskvelden.
    Er det spikret noe program eller? Ser jo tildigere i tråden at det er visse planer, men det er jo på tide å få bestemt noe, både for vår del og ikke minst for aktuelle butikker.

-Tormy

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påmeldingsliste (pr 1.august 2005):
    JD
    Melle
    palarsen
    Electra
    ThomasO
    Diablito
    Zomb
    Ove
    Isen
    PaulArne
    Gundersen (HFS)
    Palmaris (HFS)
    OMF (HFS)
    Oyvindk (HFS)
    Vapor
    Alex F

Jeg stiller ! Det har blitt 17 stk som skal være med (til nå). Hvordan ordner vi dette praktisk ? Lytterommene på BMH og MusikkMagazinet har begrenset størrelse. Er det satt opp noen tidsplan ?

Jeg kjenner for øvrig en av eierne på MusikkMagazinet (MM), slik at vi muligens kan få en demo her. Men jeg tror ikke det blir populært å troppe opp 17 stk midt i beste salgstid på lørdagen. Hva ønsker man teste ? Musikk eller hjemmekino ? Tror ikke MM har optimale bildeforhold pga manglende mørklegging, men dette er problemet hos alle butikkene.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er redd jeg må trekke meg da dette høyst sannsynlig krasjer med masse jobbing.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Påmeldingsliste (pr 1.august 2005):
    JD
    Melle
    palarsen
    Electra
    ThomasO
    Diablito
    Zomb
    Ove
    Isen
    PaulArne
    Gundersen (HFS)
    Palmaris (HFS)
    OMF (HFS)
    Oyvindk (HFS)
    Vapor
    Alex F

Jeg stiller ! Det har blitt 17 stk som skal være med (til nå). Hvordan ordner vi dette praktisk ? Lytterommene på BMH og MusikkMagazinet har begrenset størrelse. Er det satt opp noen tidsplan ?

Jeg kjenner for øvrig en av eierne på MusikkMagazinet (MM), slik at vi muligens kan få en demo her. Men jeg tror ikke det blir populært å troppe opp 17 stk midt i beste salgstid på lørdagen. Hva ønsker man teste ? Musikk eller hjemmekino ? Tror ikke MM har optimale bildeforhold pga manglende mørklegging, men dette er problemet hos alle butikkene.
    Det er jo et alternativ å dele opp i grupper, men det er vel heller ingen optimal løsning. Har dog vært på mini-EC treff på MM, og det var endel folk der da. Legger man fokus på lyd, blir det jo enklere der. Det er bare å legge press på de, det er en kjøpevillig gruppe, som også vil legge igjen anbefalinger på forumet, så det kan ligge mye god PR i en slik demo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg kan høre med MusikkMagazinet, men jeg må vite om når vi skal stille der. Jeg prøver tidlig på dagen 10-11. Besøket bør vel ikke ta mer enn 30-60 minutter ???

Jeg er også usikker på hva vi skal teste, men jeg kan gi utfordringen til MM. Jeg vet at de har utstilt blant annet Blue Diamond med center og bakhøyttalere i "kinorommet", men jeg regner med at de kan bytte om på høyttalerne. Av dyrere høyttalere har de en del "snacks" på et annet lytterom.

Mitt forslag er at vi tester et "budsjett" oppsett, f.eks Blue Diamond med en receiver til max 10K, evt at vi tester noen filmsnutter. I tillegg kan vi teste et High End oppsett, slik at vi får høre de store forskjellene (for de med gullører, he-he).

Kan noen ta ansvaret med å brenne en demo CD, i 2 eksemplarer ? Det er greit at vi tester de samme låtene på alle anleggene. Når det gjelder test av bilde, så tror jeg dette blir litt meningsløst, da ingen av butikkene har god lyskontroll. Dette gjelder MM, HFK, BMH, Sony Centeret, HI FI Centeret. Men vi kan alltids ta en projectortitt når vi først er i lokalet. Vi bør dog være forsiktige med å mene noe om disse projektorene i ettertid dersom det skrives noe på forumet.

Jeg sender en mail til MusikkMagazinet og spør om vi kan titte innom. Jeg foreslår at vi deler oss i 2 grupper (ca 7-10stk i hver) der gruppene skifter på testrom (budsjett eller High End).

Høres dette OK ut ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Støtter forslaget ditt Alex F.

Nå haster det snart med å få på plass et program slik at vi ikke ender opp med et uproft "i siste liten" program som sys sammen et par dager før den 20.aug. Legg eders kloke hoder sammen folkens og få litt liv i denne tråden! Målet må være å ha programmet klart innen lørdag 13.aug., 1 uke før treffet.

De som har kontakter i butikkene rundtom, hør om det er interessant med et besøk innom og evt. en presentasjon og eller demo. Selv tror jeg ikke jeg kjenner til alle A/V butikker i Bergensområdet så selv en intro er nyttig for meg.

Freddy: Hvordan går det med opplegget på BMH?

Hva med å også avtale et sted vi kan sette oss ned og prate etter endt sightseeing? Mulig noen av oss ikke kan være med på runden (jobb/familie) men likevel kan møte da?

Jeg ser fram til en artig runde i Bergen og det skal bli morsomt å hilse på andre som lider av samme "sykdom" som meg ( er det kona kaller det når jeg sikler over "Lyd&Bilde"-artikler ).

-Tormy

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke nødvendig å teste bilde, men det er jo gøy å se på det som finnes. Sender dermed ut følgende utfordring:

BMH: Se om dere klarer å stille med en Panasonic PT AE-700. Tror mange vil se den. Om noen som har den i byen, ville vise den frem på en demo, ville det vært topp.Eller hva Alex F?
    Hi-Fi Klubben: Se om dere klarer å stille en Benq 7700/Toshiba MT 700 til demo.
    MM: Optoma H57/77 hadde vært ønskelig.

Hvilke låter bør med på en test CD? Foreslår Keith don't go, med Nils Lofgren. Når det gjelder DVD, hva med Darla-scenen fra Nemo? Master and Commander har vel også noe som røsker. Bildemessig er det vel lite som slår LOTR fortsatt.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta med demo-dvd'en (DTS) som jeg har satt sammen. Burde være en del der som setter utstyret på prøve. Gøy at det er så mange som er påmeldt. Gleder meg til treffet!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Husk å ta med kamera en av dere da, så kan vi andre få ta del i samlingen! Albumtjenesten støtter også video, kunne vært morsomt med et par snutter!

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •