Argh....servo er gåen etter viftereimbytte...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Argh....servo er gåen etter viftereimbytte...

Har akkurat henta bilen på verksted. De bytta lambdasone, stramma no slakt hjullager, fiksa no eksoslekkasje samt bytta viftereimer. Servoen fungerte før jeg leverte bilen. Eneste som var med servoen var at når bilen hadde stått en natt f.eks, så var rattet veldig tungt mot venstre, mens det var bra mot høyre. Etter at jeg begynner å kjøre så kommer servoen inn også på venstre side. (Ratter mot venstre). De på verkstedet mente det var pga. slitt viftereim som dere skjønner nå er bytta. Problemet nå er imidlertid at servoen er helt borte! Muskelservo er det nå....TUNGT! ...Jeg prøvde å klage på det, men de mente at servopumpa var gåen og kanskje ikke tålte bytte av reim siden den nye er strammere osv...Sant skal sies at jeg betalte 2200 kr for hele jobben...Mye for bytte av lamdasone, eksoslekkasjefix, hjullagerstramming + etterkontroll EU? Kan servopumpa gå pga. bytte av viftereim? Heldigvis hadde han polakken(?) som jobba for han en servopumpe liggenes hjemme. Et merkelig sammentreff spør du meg, kunne nesten spekulere i at de "knerta" pumpa for å få mer penger ut av meg...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å sveive rundt med saltbørsa her, men den bilen din kommer til å gi deg hodepine!!! Fy å mye trøbbel du har hatt med den. Kjipt

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada...gni salt i såret du... ...Verkstedet slakka reima, og servoen kom i gang igjen! Virker som om reima var for stram slik at pumpa ikke gikk! Merkelig egentlig, da jeg trodde en slakkere reim ville slurre pumpa. Har slakket den litt mer selv da servoen plutselig galt ut igjen...Er jo også godt mulig den pumpa synger på siste verset...Hva koster en slik pumpe tro? Søkte litt på nettet og fant en til 2 300 kr!! Det er altfor mye...må da være en høgger eller noe som har slike til 4-500 kr? Skal ringe litt rundt i morgen, men intill videre fungerer servoen. Noen som kan forklare hvorfor pumpa virker når reima er slakkere enn stram? Merkelige greier...Jeg skifta jo reim fordi jeg trodde den gamle var slitt (noe den også var) fordi jeg trodde den ikke dro servopumpa ordenlig rundt... :?:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •