Tips til digitalt kamera, ca kr 3500,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til digitalt kamera, ca kr 3500,-

Mamma skal ha et digitalkamera som jeg også skal bruke. Vet ikke noe særlig om hvilke alternativer jeg har i denne prisklassen, utenom IXUS 40 som begynner å bli litt gammel.

Mamma skal jeg bruke kamera stort sett til stillbilder av mønster(tøy-greier) som skal inn på PC i ettertid, i tillegg til vanlig bruk(tur, hus, hage osv)
    Jeg kommer til å bruke kamera til absolutt alt mulig. Dette blir det første digitalkamera jeg bruker, så det blir mye eksprementering(landskap osv) i tillegg til at jeg har tatt litt bilder under MC-trening tidligere. Derfor er det greit å kunne bestemme lukketiden på bildet, samt at det har en god autofokus så jeg får fanget opp objekter i fart på best mulig måte. At det er mulig å ta opp film, er en soleklar fordel, men ikke no must.

"Kravene" jeg har er:
    - God batterilevetid
    - Bra med minne(helst 512MB, men dette kan kjøpes utenom)
    - Brukervennlighet. Trenger ikke være et nybegynnerkamera, men hadde vært hvis også mamma kunne bruke noen av funksjonene et slikt kamera har å by på.

At de er robust har ingenting å si.

Noen som har noen tips?? Prisklassen hun tenkte var 2500-4000,-

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode tester på www.akam.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ixus 40 ble nr. 5 av 33 kameraer testet i siste nummer av forbrukerrapporten. Hvor kameraene fra 1-4 kostet samtlige over kr. 5500. Ble beste kjøp i testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig mange kameraer å velge i mellom i det prisleiet du nevner!
    Om du bor i Oslo området vil jeg anbefale deg å ta en tur til FotoVideo butikken som ligger i Møllergata 9 (www.fotovideo.no). Der får du snakke med folk som kan foto og de vil kunne veilede deg med hensyn til dine krav til kamera. De fører et bredt spekter av merker så du kan se, kjenne på og prøve litt forskjellige merker og modeller.

Mamma skal ha et digitalkamera som jeg også skal bruke. Vet ikke noe særlig om hvilke alternativer jeg har i denne prisklassen, utenom IXUS 40 som begynner å bli litt gammel.
    Det ser faktisk ut til at det er mulig å kjøpe Ixus 700 innefor den prisrammen du antyder....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Fujifilm S5500 for ca. en måned siden, og det er virkelig et knallbra kamera til en hyggelig pris. Kameraet har mange manuelle instillinger, men alt kan også styes automatisk. Følg vedlagt link for mer info. Hvis du kjøper kameraet bør du spandere på deg et større minnekort (16mb som følger med er litt lite) og et sett med oppladbare batterier.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302748&cks=PRL

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, jeg har hatt S5500 i noen måneder nå, og jeg tviler på at jeg får bruk for noe annet før det faller fra hverandre!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ikke noe lommekamera! Det der er typen som blir lagt igjen hjemme eller i bilen :wink:
    Jeg synes selv at ixus 40 er et nett og lite kamera hvis man ser etter det. Man må nok ha flere kameraer :roll:

Mvh

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fuji f 440 som ligger under budsjettet ditt.. da får du også kjøpt minnekort innenfor budsjettet.. kan brukes til webcam, noe s5500 også kan..
    Det er lommekamera og er ganske bra! 4,1 megapixel (husk og ikke legge deg opp i dette! megapixel har ikke alt å si!) men er sikker på at det 5500 som blir snakket om er konge! stor zoom også.. det ble nesten det på meg.. men så måtte man ha oppladdbare batterier med..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. må vurdere litt størrelse nå. S5500 så veldig bra ut, bare synd det ikke er et lommekamera. Men det gir meg råd til en skikkelig minnebrikke. Hva bør jeg gå for der?? 256? 512? Pris?

Hungers: Bor dessverre i trondheim

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fuji har xd minne (hvertfall f440 og s5500 tror jeg) og det koster mere enn de andre typene minnekort fordi det er mindre..

tror dette går.. hvis man ikke MÅ ha fuji-minne noe jeg tviler på.. hehe

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304965&cks=PRL

Andre merker ka ha andre typer.. så pass på at du ikke kjøper et kamera også feil minne..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips: Hvis det ikke er et krav at du skal kunne gå rundt med det i lomma, så ville jeg valgt et kamera med litt tyngde.
    De små søte kameraene er avhengig av en stabil hånd for å få et skarpt bilde, og tåler ikke mye skjelving...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med panasonic lumix fx7? det har jo optisk bildestabilisator og greier...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Panasonic Lumix FX7. Ser ut som et ok kamera, sikkert bra nok for de fleste.

Men har man muligheten så er det best å gå inn i fotobutikken å klå litt selv.

Og en liten ting til; selv om det sikkert er noen kroner å spare på å kjøpe slike ting på nett, så vil jeg gjerne oppfordre til å handle i butikk alikevel God service i lokal butikk er ihvertfall for meg verdt en hundrings eller to :wink:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har kjøpt inn Panasonic dmc-fz5 (5mpixel) for eit par veker siden, meget bra kamera som også kan brukes til litt meir enn vanlige lommekamera da det har 12x optisk zoom (samt 3x digital). Med optisk bildestabilisator får man skikkelige bilder sjølv om man tar i bruk zoomen

Kameraet tar også bilder i 1920 x 1080 (HDTV)

Link til test

Sjølv med 12x optisk zoom er det eit lite kamera

Prisen er 3500,- og oppover

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok ha valgt et Canon A520. Dette er en mindre versjon av Canon A85. CanonA85 er et meget bra kamera med mange gode manuelle innstillinger. Jeg bruker ofte kun manuelle innstillinger med en varm fargetempratur , høy blender (F4-8) og manuelle lukkertider

Jeg liker Canon og kan virkelig anbefale A85 og ikke minst A520 som er en litt mindre versjon med A85. FÅr fint plass i lomma da

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg skulle velge så kjøpte jeg Panasonic Lumix FX7. Kjekt kamera med optisk bildestabilisator, men batterilevetiden var katastrofalt dårlig.

Byttet det inn og anskaffet Sony P150: 7.2 megapixel, god videofunksjon og med svært god batterilevetid.

Har brukt Sony-kameraet i noen måneder og angrer ikke det kjøpet.

Mitt råd blir da at du anskaffer Sonys oppgraderte versjon som heter Sony Cyber-shot DSC-P200.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste kjøpet må jo være IXUS 40 som selges til 1995,- på Elkjøp. Kompis kjøpte det i forrige uke og han er storfornøyd.

Selv vurderer jeg T7, som koster like under 4k.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Cyber-shot DSC-P150 kan anbefales ja. Har sett endel tester av det og det virker bra..

Jeg anbefaler IKKE akam.no ,men eller www.dpreview.com

dpreview har de klart beste testene på markedet! Ingen over , ingen vedsiden av

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt kommer på mandag!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tips til digitalt kamera, ca kr 3500,-

Hva med Ixus 50 til 2995.- på Elkjop.no Du får 1 GB kort til ca. 800.- på f.eks pcutstyr.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •