Tips til digitalt kamera, ca kr 3500,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da jeg skulle velge så kjøpte jeg Panasonic Lumix FX7. Kjekt kamera med optisk bildestabilisator, men batterilevetiden var katastrofalt dårlig.
    Kan du forklare mer hva du mener?Tid,antall bilder etc
    Holdt nemlig på å kjøpe dette kameraet,men stusset litt over batteritiden

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Kan du forklare mer hva du mener?Tid,antall bilder etc
    Holdt nemlig på å kjøpe dette kameraet,men stusset litt over batteritiden
    Det finnes en egen standard for å måle batterilevetid på digitalkamera, men hvordan FX7 er målt opp mot den standarden har jeg ikke sjekket. Har ikke målt antall bilder tatt mellom hver lading, men FX7 irriterte meg da det ikke var nok batteri for å ta det med ut på tur noen timer og ta mange bilder. Dersom kameraet lå noen uker og jeg skulle bruke det, så var gjenværende batterilevetid omtrent lik 0. På Sony P150 er det helt anderledes. Man kan ta bilder "en hel dag", og batteriet tappes ikke mye når det ligger ubrukt.

Bruksverdien på P150 er derfor mye høyere enn FX7.

Bildekvaliteten på P150 er særdeles bra. Eneste fortrinnet til FX7 er at man kan ta marginalt bedre bilder innendørs i dårlig lys pga. den optiske bildestabilisatoren (O.I.S). FX7 har 2 modi fpr OIS, men dette fungerer ikke tilfredstillende hver eneste gang. FX7 har ikke optisk søker, som P150 har. Det betyr at man må bruke den store LCD-skjermen på FX7. Dette medfører at batteriet tappes uforholdsvismessig fort.

Test av FX7: http://www.akam.no/artikkel/12674

Test av P150: http://www.akam.no/artikkel/11563

Jeg leste begge testene og valgt FX7 da jeg ikke trodde helt på det med batterilevetiden. Jeg tok feil og leverte kameraet tilbake på Elkjøps 30-dagers garanti. Angrer ikke ikke på at jeg valgte P150 som erstatning. Dessuten er videofunksjonen til P150 av en langt høyere kvalitet enn FX7. Normalt bør man benytte eget miniDV-videokamera til filming, men i enkelte tilfeller kan det være greit å benytte f.eks. P150. Her er en link til en snutt som er tatt opp med å benytte P150 i et dårlig opplyst rom. Opptaket er deretter komprimert i XPs MovieMaker: http://home.lyse.net/hjem/video/Film.wmv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Tiger.Ser ut som det faller igjennom for min del også.Trenger absolutt bedre batteritid enn det du beskriver.Mener å huske FX7 skal kunne ta 120 bilder etter AVIA standarden,og det er jo dårlig.Litt merkelig at det skulle tappes for strøm så fort uten å være i bruk?Var jo spesielt muligheten til å få bedre innendørsbilder som tiltrakk meg med FX7.
    Videofunksjon interesserer lite,men kan vel være greit i nødstilfelle.
    (Var jo rett mann til å synge Kiss også da :lol

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tips til digitalt kamera, ca kr 3500,-

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hva med Ixus 50 til 2995.- på Elkjop.no Du får 1 GB kort til ca. 800.- på f.eks pcutstyr.
    Komplett.no har nå dette kameraet til 2695.-!!!

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Sony DSC-P150, har hatt kameraet i 4-5 mnd nå. Er veldig fornøyd med bildekvaliteten, batteritid, og at responsen i kameraet er rask.
    Har en liten feil med mitt kamera nå, av/på knappen har blitt overfølsom slik at kameraet slår seg lett av og på når kameraet ligger i lomma etc. Vet ikke om det er en vanlig feil eller noe, men har vært i kontakt med garantiverksted og de skulle fikse det (bytte ut knappen).

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ixus 700. Ingen over og ingen ved siden i den prisklassen. Kan få det til 3800,- nå hvis du legger noen få slanter ekstra i det - DET ER DET VERDT! Hvis ikke ramler det i pris hele tiden, og snart kommer det vel et tilbud på 3495,- ..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tips til digitalt kamera, ca kr 3500,-

Hva med Ixus 50 til 2995.- på Elkjop.no Du får 1 GB kort til ca. 800.- på f.eks pcutstyr.
    Komplett.no har nå dette kameraet til 2695.-!!!
    Det er vel ixus 500 det. Ixus 50 koster 3300kr på komplett.no

Mvh

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •