Hjelp, skal selge hus....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp, skal selge hus....

Da har jeg og kona kommet så langt at vi er klar til å selge huset vårt. Har kjøpt et annet (fikk godkjent et bud med forbehold om salg av egen bolig), og nå er jeg bare utrolig nervøs for om jeg får solgt dette. Har lagt ned en masse arbeid i oppussing, men er relativt fornøyd med resultatet (tidligere var det et skikkelig "gammel dame"-hus.) Annonse kommer i lokalavisa i morgen, og det er allerede ute på finn.no. Legger ved en link (ikke for å prøve å få noe her int., men om noen har noen lure tips for å gjøre det enda mer salgbart, hva dere tror om huset, er det noe dere ville blitt int. i osv.osv.) Her er linken: http://www.finn.no/finn/realestate/o...3525&pos=1
    Kommentarer mottaes med takk...

Er det noen som har noen gode visningstips o.l. eller har solgt hus selv og gjort seg noen nyttige erfaringer så setter jeg veldig pris på gode råd!!
    Dette er skummelt.... :shock:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det så greit ut. Mulig man kan få mer ut av det hele hvis man er flink med fotoapparat... Men det er ikke ille uansett.

Lykke til med husdrømmen :wink:

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så greit ut det...men mye du får gjort ved bruk av profesjonell fotograf.
    vet ikke om c360 (www.c360.no) har fotografer i ditt område, men vidvinkel, stativ og litt photoshop gjør underverker. (koster 1688, iallefall i oslo) har selv min egen leilighet ute for salg nå( http://www.finn.no/finn/realestate/o...3205&pos=4 ) og har brukt profesjonell fotograf...

bruk noen hundre på blomster, rydd og vask før visning, tenn stearinlys, ta bort personlige bilder og gjenstander...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synd jeg er 15 og har lite peng kunne godt tenke meg å bo der.... kanskje en anen addresse... hehe.... er ikke noe gærlig me den som er der men har ikke tenk å flytte så langt i fra hjembygda. :lol:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin leilighet du har der!!
    Har tenkt å kjøpe inn noen blomster o.l. ved visning, men er redd for å trekke det for langt også slik at det blir åpenlyst tilgjort. Det er på en måte litt andre regler som gjelder her i distriktet enn i Oslo (hvor man bruker fotografer,stylister osv.)
    Skal selvsagt male ferdig den ene veggen som ikke er ferdigmalt på fasadebildet, og få inn nytt bilde av den når det er gjort (forhåpentligvis på lørdag hvis det er litt mindre pøsregn her da...)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Et gammelt triks i boken er å bake boller rett før visning.
    Ikke bare by på boller til kjøpere, men også lukten i huset setter et veldig hjemlig preg på boligen.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gaultier: Skikkelig kul, smakfull leilighet!

Hva er det du har sølt på lerretet...? :-) :-)

Jeg mente seriøst at den var fin altså...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    Konsollene har integrert projektor og lerret, hvilket kan medfølge mot vederlag. Alternativt vil konsollen bli tettet av selger....

Hehe...

Støtter det som gaultier er inne på, med bra bilder. Poenget er jo å få folk til å komme på visning.

En venninne av meg er eiendomsmegler, og hun sier det er 2 ting som er viktig; Vekk med det meste som er høyst personlig, slik som familiebilder. Det skaper en slags privat atmosfære i huset, og en evt. kjøper kan få inntrykk av at man entrer en "sone" hvor man egentlig ikke hører til. Det andre er å holde seg vekk under visning. La megler ta seg av diskusjonene rund hus og interiør, da er det lettere for evt. kjøper å spørre om ting som kanskje de ikke vil ta opp med huseier, i tilfelle vedkommende blir krenket. Og huseiere har en tendens til å "presse" seg på. Hvis du skjønner hva jeg mener. Sier ikke at du gjør det :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor: Bolletrikset er vel en klassiker,ja. Men er det en klisje som alle er klar over eller funker det fortsatt?

Akto: Synes det er litt vanskelig det der hvor mye man skal involvere seg under visning. Megler anbefaler oss å være til stede siden det er vi som vet mest om huset og nærmiljøet, men samtidig ser jeg faren med å bli for mye til stede.... Ikke helt enkelt å vite hvor grensa går...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er klar over det, tror jeg ikke det er noe problem. Det er jo bare å si til de som kommer f. eks; vi sitter på verandaen/kjøkkenet e.l, er det noe dere lurer på så bare spør!

Dette med grenser er vanskelig. Vi var på ca 30 visninger, hvorav ca 90% av huseierene var hjemme. Ett sted var vi de eneste på visning, og der satt vi i stua og drakk kaffe og pratet i over en time. Det var helt topp, men så var huset perfekt også da. Synd vi ikke fikk det. Ett annet sted reiste vi etter 5 minutter pga huseier hang på oss som ett slips. Huset virket helt greit, men jeg fikk mark av huseieren. Men huset ditt så jo knall ut, tror ikke det skulle være så vanskelig å få solgt, uten at jeg kjenner markedet der du bor...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har ikke tenkt på at en kan bli så innpåsliten at en faktisk skremmer bort folk. Det jeg tenkte vi skulle gjøre når de kom var å være fullstendig ærlig om det vi kjenner til av småfeil (gidder ikke noe tull etterpå), svare på spørsmål, og spørre om de ønsker å se rundt selv eller bli vist rundt.

Markedet her er jo litt begrenset i forhold til de store byene da (som du ser av prisen også...). Kommunen har ca 6000 innbyggere samt at det er en by med 20000 innbyggere 20 min. unna med ferge (dermed også potensielt marked,særlig nå som de snart begynner å bygge tunnel.) Enkelte hus blir solgt på et par dager her, mens andre kan ligge ute i over et år eller ikke bli solgt i det hele tatt. Vil tippe snittet ligger mlm. 1-2 mnd.
    Sjelden mange på visning. Var en gang på en visning her med over 10 stk, og det var ifølge megler en sjokkerende ny rekord...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med mange husselgere er at de absolutt ikke vil selge til en lavere pris enn det de vil ha for huset. Og hvis denne prisen er urealistisk så blir det aldri solgt.

For hvis man vinner en budrunde så betyr det faktisk at man er den eneste som syns at huset er verdt så mye. Ditt hus virket uansett ganske fornuftug priset i forhold til hva det koster å bygge nytt tilsvarende. I Oslo er jo folk kokko. Der måtte man betalt 4-5 mill for det samme hvis det lå i holmenkollen.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til hva Akto skrev, "hater" jeg meglere de er jo bare på stas og kan ikke svare på noe. Synes det viktigste er å få et tillits-forhold til selger/kjøper slik at ubehagelige opplevelser kan unngås i etterkant.
    Tips 1: Er å forlenge visningstiden med minst 2 timer slik at du får så mange som mulig innom. Når vi solgte huset på Eiksmarka i -96 så hadde vi visning tors-fre-lør-søn og fra 16-21 og vi hadde 58 par innom. Flere takket oss for fleksibiliteten i visningstiden og 3 av de 5 byderne var innom 2 ganger i løpet av helga. (kjøper var innom 3 ganger og med hele slekta) Hvis ikke megler vil stille hele tiden (forståelig nok) så skriv i annonsen tiden megler er tilstede. Ikke skriv visning etter avtale dette binder interresert mye mere enn åpen visning.
    Tips 2 sett opp oppslag på nærmeste kjøpesenter eller hvis du har en større bedrift i nærheten. Leverte materiell i 3 kantiner og en av tilbyderne kom på grunn av denne. Satte også opp plakat ved hovedveien.

Ditt objekt har jo en annen plassering enn det vi solgte, men det jeg vil fram til er at du prøver å nå så mange som mulig med litt kreativ markedsføring :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman: Enig i det der. Enkelte har helt urealistiske forventninger til hva de kan få for huset, og hvis det er en budrunde er det jo i grunn bare å selge etter denne for da har man presset prisen så høyt som den vil gå. (Med mindre det er bare to i budrunden, og begge to prøve å få det til røverpris.)

Bidda: Kreativ markedsføring er en god ide. Skal sette meg ned og prøve å finne på noe lurt....
    Visning etter avtale er ganske standard her oppe. Tror verken kjøper eller selger legger så mye inn i det. Bare at markedet er såpass lite at det skal mye til at det kommer en haug med folk på fellesvisning...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •