Hvilken sang spiller de i Gilde-reklamen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sang spiller de i Gilde-reklamen?

Er det noen her som vet hvilken sang det er som snurrer i bakgrunnen på Gilde sin reklame for grillmat? Synes denne er ganske kul, hadde vært bra og fått lasta den ned.

Edit: Skrivefeil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ja! Takk skal du ha! Nå har jeg den men vet fortsatt ikke hvem som har sangen, hvis den ikke er laget til reklamen da......

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassgangen er fra Sugar Hill Gang's "Rappers Delight" som er et 15 minutter langt hiphop epos fra 80 tallet. Det du finner på nettet er vanligvis 3-5min lange nedkortede versjoner. Selv har jeg hele utgaven på original vinyl :wink:

Reklamelåten er en blanding av flere hitlåter jeg ikke kan navnet på + endel samples fra forskjellige låter...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Selv har jeg hele utgaven på original vinyl :wink:
    *Bøyer seg i støvet*

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slår følge med Mirage*

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg skrev posten over igår, gikk jeg hjem for å finne platen, men akk!! :cry:

Jeg håper virkelig den ligger i rotet mitt etsted, for den singelen vil jeg ikke miste. Det er en skikkelig fet låt, som fester seg på hjernen....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren heller, det var jammen noe eget over 80-talls rappingen! Må nesten bla gjennom kassettbunken i kjelleren og finne igjen "Rap Attack"-tapen min...

Så får vi håpe kona synes det er greit at kassettdecket kommer fram i lyset igjen... Eller kanskje jeg rett og slett skal rippe fra tape til WAV-filer en kveld og brenne på CD...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å teller på knappene om jeg skal overføre hele vinylsamlingen til 320kbit's mp3 for tilgjengelighets skyld. Har for det meste sjelden house og techno og diverse electronica som ikke finnes på hverken cd eller internett. Platespilleren brukes lite og sjeldent og gjør seg fint på loftet, siden mitt av-rack er smekkfult fra før....

huff for et prosjekt...jeg gruer meg til å begynne... :roll:

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo scanne dem :shock:
    http://www.cs.huji.ac.il/~springer/

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å teller på knappene om jeg skal overføre hele vinylsamlingen til 320kbit's mp3 for tilgjengelighets skyld. Har for det meste sjelden house og techno og diverse electronica som ikke finnes på hverken cd eller internett. Platespilleren brukes lite og sjeldent og gjør seg fint på loftet, siden mitt av-rack er smekkfult fra før....

1210? Selge? Du får CD spillere nå som du kan scratche mp3 med...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    scanne dem blir nok ikke noe alternativ, nei :wink:
    støvkost før og diamond cut tools etterpå skulle fjerne det meste av 'peiskosen' fra lyden.

Dessverre har jeg aldri hatt 1200 eller 1210 fra Technics, som må kunne betegnes som en skikkelig traktor av en platespiller. De går omtrent aldri istykker. Dessverre er min av typen eldgammel Marantz kjøpt i en bruktbutikk...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    scanne dem blir nok ikke noe alternativ, nei :wink:
    støvkost før og diamond cut tools etterpå skulle fjerne det meste av 'peiskosen' fra lyden.

Dessverre har jeg aldri hatt 1200 eller 1210 fra Technics, som må kunne betegnes som en skikkelig traktor av en platespiller. De går omtrent aldri istykker. Dessverre er min av typen eldgammel Marantz kjøpt i en bruktbutikk...
    Technics SL1200 / SL1210 mkII er fortsatt å få kjøpt nytt, men det er ikke det billigste som finnes. Det er jo en skikkelig proffDJ-klassiker. "Alle" diskoteker på slutten av 80-tallet hadde to slike i oppsettet, ofte med den slanke Ortofon Concorde-pickupen.
    Burde være mulig å få tak i slikt brukt, men som nevnt er dette ting som varer og varer og... Så det er vel bare å få tak i når noen kvitter seg med platespilleren helt og holdent. Ingen vel bevarte diskotekeiere bytter ut disse med andre platespillere.

Hvis du vil få mer ut av Marantzen, så send en PM til Kjell B, som er en svært kunnskapsrik person når det gjelder Vintage-utstyr (kommer vel an på om din Marantz-spiller er gammel NOK, men...)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får dem ny for 5998,- man finner omtrent aldri brukt-annonser på disse spillerne, for de rives vekk for 3-4000 kr bare man tenker på å selge dem, kjøperne står i kø. Husker jeg kjørte rundt på disse når jeg var sjåfør-hjelp på Den elleville festen i Bergen...mimre mimre...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har samme dilemma selv. En fin liten bunke med LP'er som ikke er (lett) å få tak i på CD. Så jeg kjøpte en Pinnacle Steinberg Clean Plus pakke. Dette er egentlig et USB basert lydkort med RIAA. Medfølgende software skal ta seg av automatisk lydspor deteksjon, mulighet for støyfjerning mm. Etterpå tar den seg av brenning til CD. Men det tar jo så laaaang tid. Hadde det følgt med en 32x LP spiller, dual sided, da hadde jeg kanskje kommet meg gjennom platene, men til nå har jeg bare tatt meg tid til en 5-10stk. Og da har jeg hatt denne muligheten i over et år. Det var den prioriteringen. :wink:

Nå har jeg båret opp Rega Planar 2'en opp i stua, plassert den ved sofa og TV og koblet den til laptop'en via USB-dingsen. Kanskje jeg klarer å ta et par LP'er i uka?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tullinger, nå stakk jeg innom denna topicen, får å se hva dere skreiv, lasta ned sangen, hørt på den litt.. Sitter fast på hjernen.. *irriterende* :roll:

Don't be mad at me.. I'm just a human!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk du ikke svar på forum.hardware???? (eller driter jeg meg ut?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •