Tilbakemelding på webside

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilbakemelding på webside

Heisann,

Har et prosjekt på skolen nå, og har valgt å skrive et prosjekt i ASP.NET. M.a.o. er jeg litt "noob" på akkurat dette området. Driver å lager en webside nå, og det hadde vært fint med noen tilbakemeldinger fra "utenforstående".

Hadde vært fint om noen gidder å registrere seg på siden og prøve ut funksjonene der, og si i fra om de er noe som bør gjøres anderledes (som det sikkert er).

Har satt opp en Windows-server hos meg selv, så vet ikke hvor bra den takler opptil flere brukere på en gang

OBS!
    Foreløpig må man ha en nettleser som tillater "cookies" for å kunne logge inn på Match-Up. Dette kan man aktivere ved å til "Tools/Egenskaper" -> "Internet Options/Alternativer for internett" -> "Privacy/Personvern" og sette innstillingen på denne til low.

Adressen for de som har lyst til å sjekke ut siden er:

http://matchup.redirectme.net/

Demobruker:

Brukernavn: gjest
    Passord: gjest

PS! Det er en uferdig prototyp foreløpig.

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd å logge meg inn eller noe sånn, men det første som slår meg når jeg kommer inn på siden er den dårlige kontrasten mellom brødteksten og bakgrunnen. Grå på hvit er ikke særlig leselig. Men så er kanskje ikke dette et prosjekt i design og utforming heller

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Jeg har ikke prøvd å logge meg inn eller noe sånn, men det første som slår meg når jeg kommer inn på siden er den dårlige kontrasten mellom brødteksten og bakgrunnen. Grå på hvit er ikke særlig leselig. Men så er kanskje ikke dette et prosjekt i design og utforming heller
    Nei, det er egentlig ikke et prosjekt i design, men det skal da være leselig. Men du sier grå.. Brukte "ActiveCaption" på teksten for forsiden der. Det er mørkeblå her. Har nå skiftet til "SteelBlue", som også er en blåfarge. Ser det fortsatt grått ut?

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var den litt mer blå ja. Lettere å lese nå.

Edit: Hvilken nettleser bruker du?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på den nå, og ser bra ut, men savner noen mørkere kontrastfarger, da jeg synes alt tilsammen ble veldig lyst!

Men så veldig bra ut

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen, Moho. Tenkte du på hele siden generelt? Har prøvd å bruke en del blå/mørk skrift mot lysere bakgrunner.

Ellers fremstår kanskje siden noe lys i.o.m. at bakgrunnsfargen er hvit, hvertfall for nå. Har hatt i bakhodet å kanskje skifte ut noen av fargene, og der kommer jo tilbakemeldingene inn

Det er også java-programmering jeg har drevet mest med, så jeg er fortsatt litt på utviklingsstadiet når det gjelder web-design.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den funker dårlig. Jeg har vært registert i over 2 uker nå uten å få en eneste date!!!!!!!!!!!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg syns den funker dårlig. Jeg har vært registert i over 2 uker nå uten å få en eneste date!!!!!!!!!!!!
    Hehe, det er ikke rart når du kaller deg "Desperat40" :lol:

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Takk for tilbakemeldingen, Moho. Tenkte du på hele siden generelt? Har prøvd å bruke en del blå/mørk skrift mot lysere bakgrunner.

Ellers fremstår kanskje siden noe lys i.o.m. at bakgrunnsfargen er hvit, hvertfall for nå. Har hatt i bakhodet å kanskje skifte ut noen av fargene, og der kommer jo tilbakemeldingene inn

Det er også java-programmering jeg har drevet mest med, så jeg er fortsatt litt på utviklingsstadiet når det gjelder web-design.
    Desperat 40 :lol:

Tenkte på hele siden ja. Mulig jeg har noe høy kontrast på min skjerm, men jeg syntes det var lyse farger bak skriften, som kombinert med den hvite bakgrunnen gav et ganske lyst inntrykk. Hvertfall hos meg. Men designmessig synes jeg den var veldig bra, godt oversiktelig.

Husk ikke for mye info på siden, da mange har "dårlig" internett.. Men slik tenker du sikkert på

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det hjelper Kenti, så legger jeg ved noen skjermdumper fra min IE. Jeg kjører helt standard Windows-oppsett i WinXP (men theme er Windows Classic). Angi heller fargekodene i RGB, så er du sikker på at det er likt hos alle :-) (og i alle browsere)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får forøvrig ikke logget meg inn som gjest/gjest

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Jeg får forøvrig ikke logget meg inn som gjest/gjest
    Det er nok brannmuren din som setter en stopper på det pga. at siden benytter seg av cookies.

Har fått mange tilbakemeldinger om det, og det er et seriøst problem som jeg skal få fikset.

Skal også gå igjennom typografien på siden en gang til, er en del som må gjøres der har jeg fått høre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er nok brannmuren din som setter en stopper på det pga. at siden benytter seg av cookies.

Har fått mange tilbakemeldinger om det, og det er et seriøst problem som jeg skal få fikset.
    Brannmuren min stopper ikke cookies. :-)

Men hvis det er såkalte software-brannvegger du tenker på, så pleier ikke de heller å stoppe cookies. Noen skrur det riktig nok av i browseren sin, men det er heller ikke så fryktelig vanlig. Det spørs om du ikke har et problem i cookie-håndteringen din. Det kan være litt tricky å få til å spille skikkelig i starten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en liten titt på det nå.

Cookien ser ut til å settes riktig, men på domenet http://84.118.43.114. F.eks IE tillater ikke at en cookie fra ett domene hentes ut fra script som kjører på et annet (http://matchup.redirectme.net/), så da får du ikke verifisert cookie-informasjonen. I Firefox fungerte det fint faktisk. Men der fungerte ikke javascriptet ditt skikkelig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg åpner siden via http://84.118.43.114:8080 fungerer faktisk alt helt fint. Så det spørs om ikke den gratis redirect-greia ødelegger for deg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Hvis jeg åpner siden via http://84.118.43.114:8080 fungerer faktisk alt helt fint. Så det spørs om ikke den gratis redirect-greia ødelegger for deg.
    Takk for infoen, mag. Er vel kanskje like greit å bruke ip-en + port 8080 da hvis det er redirect-saken som er synderen. Brukte det først da UPC Chello blokkerte port 80 inn.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, bumper denne igjen jeg.

Ble "ferdig" med prosjektsiden 27. mai, dvs. det var da ikke mer tid til koding før innlevering.

Hvis noen er interesserte i å se hvordan det ble til slutt kan de gå inn på http://84.118.43.114:8080 (evd. http://matchup.redirectme.net om ikke ipen skulle funke).

Husk at dette er mitt første møte med .NET og photoshop.

Har lært veldig mye mens jeg lagde denne siden, bl.a. at det ikke er noen vei utenom skikkelige stilark uansett hvor lett det er å sette properties i Visual Studio. (Funker greit med IE, men ikke for FF, Opera osv.)

Siden fungerer desverre kun med IE da det ikke var tid til å gjøre den funksjonabel i andre nettlesere..

For å logge inn å prøve ut siden:

Brukernavn: gjest
    passord: gjest

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt offtopic den her da, men et tips for å finne farger som kan passe godt sammen er denne

http://www.colormatch.dk/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •