Mye tull i trådene for tiden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mye tull i trådene for tiden

Den siste tiden har jeg irritert meg litt over at det er mye dårlige innlegg i trådene rundt om kring på forumet. Menge av disse er greie nok i generell chitchat, men de må unngås på resten av forumet. Jeg synes dette er med på å undergrave kvaliteten på forumet. Har du ikke noe nyttig å komme med, så er alle tjent med at du IKKE skriv noe! Jeg foreslår en liten innskjemping fra oss brukere samt en noen strengere moderering...

Eksempel på hva jeg mener som bør unngås følger i innleggene under:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: :lol: :lol: :lol:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ja

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tøft :twisted: :twisted:

-------

OK, jeg regner med at dere tar poenget.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såkalt personlighetsspalting :lol:
    Schizofren??

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg enig. Det blir mye bortkastet tid dersom man er ute etter teknisk/produkt-info.
    Men for all del, dra i gang skikkelig drittprat på chat`en. Det har jeg sans for. Av og til er det ikke nok fjas som skrives, men hold det unna de tekniske sidene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Så med disse innleggene her så tenkte du å kvitte deg med alle unyttige kommentarer og poster her på forumet?

Omtrent som denne posten kanskje?

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Ah. Så med disse innleggene her så tenkte du å kvitte deg med alle unyttige kommentarer og poster her på forumet?

haha 1ste gang jeg har ledd av deg Scirocco ...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart. Jeg sitter og ler av meg stadig.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg er enig i at det blir for mange "tomme" innlegg som stjeler mye tid når man er ute etter informasjon.

SVS subwoofer trådene tar vel kaka tror jeg, kunne lett spart oss for 100 sider der tror jeg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spar meg for slike unødige kommentarer... Jeg ønsker å gjøre dette forumet bedre, noe som alle brukere forhåpentligvis er tjent med. Vil du chatte får du bruke MSN eller mIRC. Jeg ønsker kun å påpeke hvor forumet har forbedringspotensiale.

Det er to alternativ til dette med selv-sensur;

1.Strengere moderering = alle meningsløse innlegg fjernes så snart de oppdages. Tror dette vil ha stor forebyggende effekt.

2. Et dårligere og mindre seriøst forum. Dette er ikke bra for hverken erfarne eller nye brukere. Fra tid til annen ser jeg tråder der nye brukere som spør seriøse spørsmål... Flere av disse trådene ender opp med å bli overfylt med unødig snikksnakk. Hvilke signaler sender dette ut?

Personlig er jeg for strengere moderering, men bare fordi jeg ikke tror at selv-sensur har noen særlig stor effekt... Trist men sant.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si meg ganske enig med dette du her sier,men vil gjerne legge til en ting som du ikke har nevnt, og det er at trådstarter får se til hÆ å komme med tilbakemeldinger på hvordan problemet ble løst,(visst det ble løst) og hva det var som gjorde at det ble iorden/istykker osv ..

Da kan vi lære mye alle sammen istedenfor å gå å tenke : fikk han det til eller funket det ikke ? slikt lærer vi INGENTING av hvertfall

Ps ! men noen tråder med litt morsomme innslag er jo helt på sin plass på chitten innimellom.... er enig med at visst noen spør om noe så må en prøve å få hjulpet vedkommende fort før det glir ut, risikerer vel da at han som spurte bare logger stille og rolig av sin vei ..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg ønsker å gjøre dette forumet bedre, noe som alle brukere forhåpentligvis er tjent med.
    Det slår deg ikke at det du synes er en forbedring vil være det motsatte for andre da? Eller er det viktigste et forum som er best tilpasset deg?

Om du ønsker å bidra konstruktivt til flere tekniske tråder er det ikke verre enn å begynne å poste mer i de tekniske forumene. Sånne tråder som det her (som det har vært hundrevis av i det siste) hjelper lite.

Jeg skjønner lite av hvordan strengere sensurering skal forbedre et i utgangspunktet åpent forum. Om du er for strengere sensurering finnes det for øvrig en rekke asiatiske land som ville passet deg perfekt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns du er litt ute og paddler her Scirocco? Tror du virkelig at vi alle har noe å tape på att innlegg som de LL sikter til ble fjernet?

Å sammenlikne dette med politisk sensurering er direkte latterlig etter min mening.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det som er fordelen med et forum uten tilfeldig sensuering. Folk kan mene hva de vil.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fjerner du deg fra tema. Det var vel ikke sensurering av meninger LL siktet til, det var snarere det å holde tekniske tråder frie for unødig tomrom (les; meningsløst tull). Å påberope seg ytringsfrihet, i denne sammenhengen, er bare vas.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at det er gjort en våropprydding her nå.....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det som er fordelen med et forum uten tilfeldig sensuering. Folk kan mene hva de vil.
    Scirocco:
    Jeg snakker ikke om tilfeldig sensurering. Det skal ikke være noe tilfeldig med det. Poenget er bare å fjerne meningsløse innlegg av typen nevnt øverst. Folk får mene akkurat hva de vil, problemet er at slike innlegg ikke inneholder noen som helst form for mening... Da hører de heller ikke hjemme for noe forum.

Videre må jeg bare poengtere ordlyden i mitt forrige innlegg "[...]som alle brukere forhåpentligivs er tjent med." Det er en grunn til at jeg skrev forhåpentligvis. Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg regner med at det er en god del andre som er enig meg meg. Det ser slik ut i denne tråden i hvert fall.

Jeg er forøvrig ganske aktiv i de tekniske trådene, så aktiv som jeg kan være. Jeg skriver ikke hvis jeg ikke har noe å si. Det er ingen tjent med. Så enkelt er det.

Ulven:
    Jeg er helt enig med deg om at trådstarter bør legge inn en løsning eventuelt svar dersom et slikt finnes. Det hadde jeg ikke tenkt på. Dette er nok et problem som det er mye vanskeligere å løse...om ikke umulig.

Dette med at "tomme" innlegg fjernes umiddelbart vil ha forbyggende effekt og folk vil kanskje slutte med dette, eller i hvert lage færre slike innlegg.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Det kan av og til bli for mange vittige kommentarer. Det ødelegger forumets seriøsitet og det tar unødig lang tid å komme seg gjennom tråder en er interesserte i.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å luke ut uviktige komentarer kan bli en tidkrevende jobb for moderatorene, hvis det ikke er andre måter å gjøre det på?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •