Mye tull i trådene for tiden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke det. Er vel bare å trykke på delete-knotten :shock: Klarer ganske mye på en time hehe

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Å luke ut uviktige komentarer kan bli en tidkrevende jobb for moderatorene, hvis det ikke er andre måter å gjøre det på?
    At vi brukere ikke skriver de kommentarene, kanskje..... :wink:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er kanskje lettere sagt en gjort? da må man gjøre alle på forumet besvisst på akkurat dette,uansett om det funker så kommer det til å skli ut igjen før eller siden..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Å luke ut uviktige komentarer kan bli en tidkrevende jobb for moderatorene, hvis det ikke er andre måter å gjøre det på?
    Det er forskjellige moderatorer på de forskjellige temaene. Det er ikke så mange nye tråder hver dag... Burde ikke ta lange tiden, men jeg vet ikke for jeg har aldri prøvd.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har jo retningslinjer å følge på de forskjellige forum, til og med på chitten så må vi forholde oss til god normal/moralsk og etisk vokabulær oppførsel ...tror det går for det meste bra, noen avsporinger må en jo regne med ...

men som sagt jeg syns det burde vært lovfestet at trådstarter la igjen løsningsforslaget når tråden var over fra hans side,enten det ble løsning eller ikke .. da kan en jo faktisk bruke de gamle trådene som et oppslagsverk i mye større grad og samtidig slippe å starte de samme trådene gang på gang !!

Hi-Fil du var jo innom denne tråden, er du enig i at det kunne vært et forslag å legge litt mer ansvar på en trådstarter :?:

LL/Dobber ?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er og enig at tilbakemelding er viktig....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en moderator skulle gå i gjennom alle postene etter såkalte "tullemeldinger" (hvem bestemmer hva som er tull?), så blir det en del ekstra for dem å gjøre. Det skulle bare mangle at moderatorene i tillfeller hvor de sletter meldinger også sender vedkommende som laget denne en begrunnelse pr PM om hvorfor meldingen ble slettet. Akkurat som det er en selvfølge at moderatorer sier i fra i tilfeller hvor de aktivt går inn å modererer et innlegg (noe som uansett er en uting).

Jeg pleier for øvrig bare å la være å svare når jeg mener et innlegg eller svar blir for tåpelig (håper jeg ikke fornærmet noen nå). Er ikke verre enn at andre gjør det også.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    men som sagt jeg syns det burde vært lovfestet at trådstarter la igjen løsningsforslaget når tråden var over fra hans side,enten det ble løsning eller ikke .. da kan en jo faktisk bruke de gamle trådene som et oppslagsverk i mye større grad og samtidig slippe å starte de samme trådene gang på gang !!

Hi-Fil du var jo innom denne tråden, er du enig i at det kunne vært et forslag å legge litt mer ansvar på en trådstarter :?:

LL/Dobber ?
    Jeg er forsåvidt enig med deg at trådstarter bør legge inn løsninger på sine poster. Jeg tror likevel det ikke lar seg gjennomføre fordi ikke alle brukere er like dedikerte som oss, men kanskje en oppfordring til dette i retningslinjene er et sted å starte?

En annen ting er jo at, spesielt nye brukere, bør bli flinkere til å søke. Det er litt mange tråder som spør om akkurat det samme, men det e vel litt OT. Tror dette (også) har blitt diskutert før.

En mulig løsning, som jeg tenkte på akkurat nå, er om trådstarter får en viss makt over de trådene som personen har startet. Jeg tenker da på muligheten for å moderere egne tråder. Det er veldig enkelt å slette egne innlegg, hva om det var like enkelt å slette andres (såfremt en har startet tråden)? Hva tror dere om noe slikt? Hvorvidt dette er teknisk mulig, aner jeg ikke...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Moderering krever både at en som oftest må gi beskjed til medlemmet en modererer, samt setter seg skikkelig inn i tråden. Dette med mindre innlegget åpenbart bryter med forumets retningslinjer, da slettes innlegget, ofte også uten at vedkommende som har lagt det inn får beskjed (pga tidsforbruk).

Når det er sagt, er det jo greit at tonen ikke alltid er superformell, men at det skal være lov med litt humor også. Imidlertid er det alltid en fin linje mellom humor og irrelevant avsporing, uten at det er lett å sette en absolutt "regel" for dette.

Vi ønsker generelt ikke moderere mer enn absolutt nødvendig, men samtidig ønsker vi ikke at AVforum skal fremstå som useriøst og "tullete". Den balanser føler jeg at vi pr. dato har klart å overholde greit, men nå i de litt stillere tider sesongmessig, vil en nok legge mer merke til utenomsnakket enn ellers, noe som egentlig er naturlig...

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    En mulig løsning, som jeg tenkte på akkurat nå, er om trådstarter får en viss makt over de trådene som personen har startet. Jeg tenker da på muligheten for å moderere egne tråder. Det er veldig enkelt å slette egne innlegg, hva om det var like enkelt å slette andres (såfremt en har startet tråden)? Hva tror dere om noe slikt? Hvorvidt dette er teknisk mulig, aner jeg ikke...
    klart det er teknisk mulig "mag" får til alt .. du er inne på noe som for meg høres ganska genialt ut ...
    en oppfordring til å legge igjen svar, og bestemme mer på egne tråder også kunne stenge eller låse de syns jeg..

Spess når andre går inn på maskinen og herper tråder i mitt navn feks .. noen som har herjet villt fra denne pc`n innimellom og utgitt seg for meg funnet passord osv ..har skiftet passord 3 ganger nå ..
    vi deler pc på flere her vet du åsså ere noen som liker å drite andre ut litt spess i fylla .. åsså får jeg skylla ..mens dere her inne tror det er meg på fylla :?

har pilset litt da noen ganger men det går som regel bra .. :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    vi deler pc på flere her vet du åsså ere noen som liker å drite andre ut litt spess i fylla .. åsså får jeg skylla ..mens dere her inne tror det er meg på fylla :?
    :
    Har du sett RAW? Hey, it wasnt me... Ok. maybe it wasent you.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •