Finnes det noe bra PC basert DJ mixeprogram?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det noe bra PC basert DJ mixeprogram?

Har tidligere vært DJ en gang i tida (se www.djprototype.com), men "la" opp og solgte alt av utstyr jeg hadde for å finansiere hjemmekino. Har hverken råd eller plass til nytt utstyr, men det klør litt i mixefingrene mine! Lurte derfor på om det finnes noe software basert program jeg kan leke meg med? Kunne tenke meg en mixer, to MP3 spillere på hver sin side av mixeren, med pitch og pitchbend. Ikke noe BMP teller juks...Må da være en eller annen gluping som har lagd noe sånt? Koster kanskje skjorta? Noen som vet om noe? Må jeg ha to lydkort da? Tips til prog?

Zamot: Vet du om noe?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer meg sjæl jeg! Laster ned PCDJ blue edition nå. Koster 99$. Ser ut som det dekker mine behov! Skal teste demoen nuh!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet PCDJ men fant fort ut at BPM studio var mye greiere å bruke. Anbefaler at du tar en titt på den.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCDJ rød utgavne skal være bra. har brukt det noen ganger.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan vi bare pensjonere alle trance/dance dj´s med en gang! Fant noe som heter MixMeister Express! Dra sangen over til playlist, den kalkulerer BPM, dra en sang til over, velg long beat mixing og den beatmixer automatisk. Alle klubber som spiller trance/dance kunne bare kjøpt en bærbar pc, lastet ned en haug med MP3 og kjøpt dette programmet. Mixinga er faktisk bra nok! Selvsagt mister man sjarmen men herregud, å mixe trance f.eks er jo så enkelt at et lite barn kan det...(4-5 minutter pr. sang til å finne BMP, så dra crossfader over. Ikke mye cutting og slikt på trance.) Imidlertid ville ikke jeg brukt dette programmet til å mixe rap og house da det krever mer skill for å få det underholdene nok! Litt fikling med EQ, kill buttons, crossfader kan ingen program gjøre for meg!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: DJ Tiësto kan bare pensjonere seg... 8) :lol: Selvsagt er halve kunsten med å mixe trance låtutvalget, men det må man fortsatt med MixMeister Express. Har selv lyst til å kjøpe Denon DN-S1000 å spille house/rap/funky house igjen! Det var de penga da...litt av sjarmen med dj mixing er skills, men som sagt, trance ER enkelt. Mixa en god del trance før. Ikke så vanskelig, men som sagt er det værste å finne sanger som passer best. Bygge seg opp osv. Hvis du går inn på DJ sia mi og laster ned "Session 1" som jeg er mest fornøyd med så merker du ikke akkurat mye krumspring på kill buttons osv. Brukte laaaaang tid på låtutvalget der. Så laster du ned "Cut & Paste" der jeg mixer på impuls. Hiver bare på vilkårlige cd´er og prøver å mixe "on the fly". Faktisk stilte jeg pitch mens jeg mikset for å mixe kjappest mulig. Det slik mixing som best! Man skal høre at man ikke alltid treffer. Hørte f.eks Jeff Mills på Hyperstate en gang og mannen bomma så kraftig flere ganger, men fy f*** så rått uansett!

Newcomer laaars sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker MixMeister + Video (eller noe sånt) og synes ikke det fungerer skikkelig på RnB som jeg liker å høre på.

Vet noen om noe program som egner seg godt til HipHop & RnB?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laaars
    Jeg bruker MixMeister + Video (eller noe sånt) og synes ikke det fungerer skikkelig på RnB som jeg liker å høre på.

Vet noen om noe program som egner seg godt til HipHop & RnB?
    Halla.. Er det "automatisk" mixing du er ute etter? Det er i så fall veldig vanskelig å få bra med Rnb & HipHop. Grunnen til det er veldig forskjellig oppbygging av sangene. BMP´en kan sprike fra 60-130 i de forskjellige sangene. Det er da ikke noen "stabil" beat som programmene kan ta utgangspunkt i. Så her må det human toutch til :-)
    Selv har jeg brukt Traktor DJ Studio men Hercules DJ console (Usb mixer).

Hilsen pensjonert diskotek dj.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •