Bil - din drømmebil - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 547
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [quote="keysersoze"]
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    Sitat Opprinnelig postet av Carvin
    Drømmebil = må bli en BMW M3 8)
    Det er jo et hav av M3-er. Skal du ha noe av det råeste av det råeste må du gå for en M3 CSL Hartge.
    quote]

Ingen bil som heiter M3 CSL Hartge. :wink:

Min drøm er nok ein M3 CSL. Eller M5/M6. 8)
    Her trur jeg nok at jeg får et "løslates fra fengsel"-kort. Hartge er en tysker som trimmer M3-er som allerede er trimma i form av BMW (CSL).

Forskjellen M3 vs. M3 CSL er 180kg lavere vekt, 17 mer gamp. CSL står for coupé, sport, leichbau.
    CSL Hartge-modellen har derimot enda mer gamp, 418 omlag. Altså 58 mer enn CSL'n og 75 mer enn den "vanlige" M3-en (som har 343).

Så det så :wink:
    BMW kan eg Einar. Om eg skal linke deg til tråden fra BMW CCN om M3 CSL HARTGE din, så skal eg gjere det.

Hartge har ingen rett å kalle bilen SIN det dei gjere.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="CavaleraRules"]
    Det er jo et hav av M3-er. Skal du ha noe av det råeste av det råeste må du gå for en M3 CSL Hartge.
    quote]

Her trur jeg nok at jeg får et "løslates fra fengsel"-kort. Hartge er en tysker som trimmer M3-er som allerede er trimma i form av BMW (CSL).

Forskjellen M3 vs. M3 CSL er 180kg lavere vekt, 17 mer gamp. CSL står for coupé, sport, leichbau.
    CSL Hartge-modellen har derimot enda mer gamp, 418 omlag. Altså 58 mer enn CSL'n og 75 mer enn den "vanlige" M3-en (som har 343).

Den lengste diskusjonen jeg har sett på BMWCCN forum gikk på dette...
    Synes å huske de kranglet om hva den egentlig heter og om at de (Hartge) har bygd inn luksus igjen og økt vekten, som jo skulle diskvalifisere leichtbau..
    Det er gutten sin som kan leksa si. :wink:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hartge er ikke no ruf med andre ord. heller litt kleeman\brabus.....

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skikkelig komfort skal det være i tillegg til kraftig motor, og da ville jeg heller satsa på en vanlig M3 (med eller uten kompressor) enn en CSL.

selvsagt ville jeg hatt både M3, M5 og M6. hele Munich-rekka :P

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde blitt Audi Urquattro Sport :twisted:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg snakket kun om status og eierglede. Bilmessig er vel fortsatt BMW bedre.

Før syns jeg Merce var en gubbe bil og BMW er bilen for de som likte sporstlig men luxeriøst. Nå syns jeg faktsik at mercedes har svært mange sporstlige modeller som overgår BMW. Syns f.eks at 5 og 7 serien er langt mer gubbete enn de fleste merce modeller.
    BMW har ihvertfall pinglete motorer sammenlignet med Mercedes - med unntak av M-serien.
    så bruker ikke BMW verken turbo eller kompressor i sine motorer heller, slik Mercedes gjør i toppmodellene :P sett inn en kompressor i en (E46) 330ci og nyt hele 355hk og 425Nm fra en 3 liter. eller en kompressor i en (E46) M3 3,25 liter: 485hk og 460Nm.

det er mer imponerende enn 500hk fra en 5,5 eller 6 liter for ikke å nevne vektforskjellen det er mellom BMW og Mercedes' biler :P

personlig ELSKER jeg kjøreegenskapene til BMW coupene framfor alt annet jeg har prøvd. de er ganske perfekte i mine øyne. vektfordeling, generelt veigrep (måten de sitter på veiene er helt utrolig til bakhjulsdrevne å være), at de ikke krenger nevneverdig, den jevne giringen etc. for ikke å glemme den vidunderlige rekkesekser'n og dens lyd..

ideell familiebil: M5 / E55 AMG
    ideell sportsbil: M3 (helst GTR Strassenversion) og M6 / SL65 AMG (CL blir for tunge og jeg foretrekker mye heller SL framfor CL designmessig)

jeg er helfrelst av både BMW og Mercedes, men: hver til sitt bruk.
    Hehe. Jeg ventet meg at du kom på banen her etter hvert :wink: Nå er det ikke sånn at jeg kritiserer verken BMW eller Mercedes for noe som helst. De to bilmerkene er blant favorittene mine, og det er voldsomt bra biler begge to som jeg har stor sans for. Min eneste påstand er at Mercedes lager større motorer med høyere effekt enn noen av BMWs tilsvarende konkurrenter blant toppmodellene (les eksemplene over), og ikke minst det ubestridte faktum at Mercedes rett og slett har betydelig større top-of-the line-motor enn det BMW har.

Når det gjelder interiør er det faktisk 60- og 70-serien fra Volvo som tiltaler meg personlig best Tenker da på utforming av dashbord, sportsseter i eksklusiv hud og utforming av kupeen generelt.

En annen sak som er litt trist, er at min personlige favorittstasjonsvogn, Volvo V70 R AWD med 300hk havner såpass langt bak verstingene fra Audi, Mercedes og BMW mtp på motorstørrelse :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    både m6 og sl65 blir for tungt....
    Hva for slags påstand er det? Det kommer jo helt an på behov og bruksformål.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skikkelig komfort skal det være i tillegg til kraftig motor
    Det er jeg enig i. Derfor kommer du aldri til å se meg i en typisk sportsbil der alt er ofret til fordel for rå ytelse. Mye heller en mer "normal" bil med topp komfort som er mer praktisk anlagt i verstingutgave

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det samme gjelder vel for så vidt Audi på et par modeller...? De lager vannsenger med vanvittig sterke motorer, men kviner seg rundt på banen med dårlig balanse. Nesten som amerikanerne, det går som f... men er kun nyttig på flystripa... :-)
    Vannsenger????
    Så dem har ikke greid å lage kjøreegenskaper på RS4 er det det du mener??
    For forrige modell blei jo rosa opp i skyene for måten den satt klistra på - eneste minuset var det ikke var mulig å få den til å slippe :wink:

Men RS4 og RS6 er biler som blir levert originalt fra fabrikk!
    Hva med Mercedes? Dem blir bygd om etterpå av Brabus, evnt. mottar halvfabrikat fra fabrikken (OG JAAA! Jeg vet at Mercedes eier Brabus)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Men RS4 og RS6 er biler som blir levert originalt fra fabrikk!
    Spørsmålet var om RS6 avant plus eller hva den ble kalt med 480 hester, var originalt serieprodusert fra fabrikk, er den det? For den vanlige har jo 450 hk.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som ideel sportsbil, så blir det litt for tungt!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Electra"]
    quote]

BMW kan eg Einar. Om eg skal linke deg til tråden fra BMW CCN om M3 CSL HARTGE din, så skal eg gjere det.

Hartge har ingen rett å kalle bilen SIN det dei gjere.
    Da har denne eiersjuke tyskeren ikke bare villeda meg, men også endel andre. :roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som ideel sportsbil, så blir det litt for tungt!
    Skal du se sånn på det må du jo ha en formel-1 bil for at det ikke skal være noe utsette da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mercedes er den som putter de absolutt største motorene i modellene sine(med de fordeler og ulemper det gir)
    Hvilke ulemper gir en stor motor bortsett fra prisen, som vi tross alt ikke diskuterer uansett? Da har du endelig innsett at jeg hadde rett da, ettersom du sier at Mercedes lager de største motorene 8)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mercedes sin største motor er kanskje større enn BMW sin største motor men det er jo fordi Mercedes har mye større fokus på luksus markedet enn BMW (seriøst hvor mange i året kjøper en CL65 AMG???) hvis du sammenligner litt lenger ned i prisklassene som BMW 3 serie mot Mercedes C klasse og BMW 5 serie mot E-klasse gir BMW`ene mye mer motor og kjøreglede enn Mercedes mens Mercedes er nok hakke kvassere i sikkerhet og komfort.

Det er ikke uten grunn at alle baneracere sverger til M3, Mercedes er vel nesten ikke nevnt der engang...
    Når BMW M6 ble lansert var sjefene i BMW helt frelste for de kunne kjøre 10 sek raskere rundt Nùrburgring enn med M5 sier det litt om fokuset :wink:

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg snakket kun om status og eierglede. Bilmessig er vel fortsatt BMW bedre.

Før syns jeg Merce var en gubbe bil og BMW er bilen for de som likte sporstlig men luxeriøst. Nå syns jeg faktsik at mercedes har svært mange sporstlige modeller som overgår BMW. Syns f.eks at 5 og 7 serien er langt mer gubbete enn de fleste merce modeller.
    BMW har ihvertfall pinglete motorer sammenlignet med Mercedes - med unntak av M-serien.
    så bruker ikke BMW verken turbo eller kompressor i sine motorer heller, slik Mercedes gjør i toppmodellene :P sett inn en kompressor i en (E46) 330ci og nyt hele 355hk og 425Nm fra en 3 liter. eller en kompressor i en (E46) M3 3,25 liter: 485hk og 460Nm.

det er mer imponerende enn 500hk fra en 5,5 eller 6 liter for ikke å nevne vektforskjellen det er mellom BMW og Mercedes' biler :P

personlig ELSKER jeg kjøreegenskapene til BMW coupene framfor alt annet jeg har prøvd. de er ganske perfekte i mine øyne. vektfordeling, generelt veigrep (måten de sitter på veiene er helt utrolig til bakhjulsdrevne å være), at de ikke krenger nevneverdig, den jevne giringen etc. for ikke å glemme den vidunderlige rekkesekser'n og dens lyd..

ideell familiebil: M5 / E55 AMG
    ideell sportsbil: M3 (helst GTR Strassenversion) og M6 / SL65 AMG (CL blir for tunge og jeg foretrekker mye heller SL framfor CL designmessig)

jeg er helfrelst av både BMW og Mercedes, men: hver til sitt bruk.
    Hehe. Jeg ventet meg at du kom på banen her etter hvert :wink: Nå er det ikke sånn at jeg kritiserer verken BMW eller Mercedes for noe som helst. De to bilmerkene er blant favorittene mine, og det er voldsomt bra biler begge to som jeg har stor sans for. Min eneste påstand er at Mercedes lager større motorer med høyere effekt enn noen av BMWs tilsvarende konkurrenter blant toppmodellene (les eksemplene over), og ikke minst det ubestridte faktum at Mercedes rett og slett har betydelig større top-of-the line-motor enn det BMW har.

Når det gjelder interiør er det faktisk 60- og 70-serien fra Volvo som tiltaler meg personlig best Tenker da på utforming av dashbord, sportsseter i eksklusiv hud og utforming av kupeen generelt.

En annen sak som er litt trist, er at min personlige favorittstasjonsvogn, Volvo V70 R AWD med 300hk havner såpass langt bak verstingene fra Audi, Mercedes og BMW mtp på motorstørrelse :?
    hehe. selv om Benz har svære motorer, så vil en superchargermata (6 PSI) M3 (for å kunne sammenlikne BMW med MB putter vi en supercharger i BMW'en) holde følge med de aller fleste Mercedeser. M3: 3,25l 485hk og 460Nm samt en vekt på omlag 1400kg mot CL65 AMG: 6l 612hk og 1000Nm med en vekt på ca. 2150 kg.

SL'en blir nok værre, med sin 6l på 612hk og 1000Nm med en vekt på ca 1700-1800 kg.

det er dog 3 liter større motor, noe MB er glad i :P uten å vite noe som helst, er jeg relativt sikker på om BMW hadde konstruert sine motorer som MB gjør (stort volum + kompressor) er jeg relativt sikker på at de hadde overgått dagens MB. dette betyr ikke at jeg ØNSKER at BMW gjør dette

men for all del, MB har noen spektakulære motorer. men kjøregleden, samt kjøreegenskapene, mener jeg er større i en BMW coupe.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Mercedes sin største motor er kanskje større enn BMW sin største motor men det er jo fordi Mercedes har mye større fokus på luksus markedet enn BMW (seriøst hvor mange i året kjøper en CL65 AMG???) hvis du sammenligner litt lenger ned i prisklassene som BMW 3 serie mot Mercedes C klasse og BMW 5 serie mot E-klasse gir BMW`ene mye mer motor og kjøreglede enn Mercedes mens Mercedes er nok hakke kvassere i sikkerhet og komfort.

Det er ikke uten grunn at alle baneracere sverger til M3, Mercedes er vel nesten ikke nevnt der engang...
    Når BMW M6 ble lansert var sjefene i BMW helt frelste for de kunne kjøre 10 sek raskere rundt Nùrburgring enn med M5 sier det litt om fokuset :wink:
    akkurat det jeg vil fram til! men det skjønner tydligvis ikke alex.
    og en stor motor veier mer enn en mindre motor!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wankel er tingen De veier lite

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Wankel er tingen De veier lite
    Og har helt sjuk virkningsgrad (heter det vel?). 1,3 "rottemotor" som peser rundt 200hk? RX-8 er vel prakteksempelet.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne burde passe som drømme bil for meg: