Bil - din drømmebil - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 547
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    skjønner hva du mener. men er ikke helt enig fordet. en tilsvarende modell til e55amg blir jo m5touring, men den finnes ikke enda!

hva med 330i vs c-320? 3l 258hk vs 3.2l 218hk

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer sikkert, var for så vidt den jeg siktet til... Er vel også en turbo, eller..? RS4 var jo chipbar så langt man orket og de går fælt disse...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Mercedes har en dryss toppmodeller med 626 hk i en V12'er. Noen BMW'er som matcher? Mercedes har verdens klart sprekeste stasjonsvogn med en 5,4 liters V8'er på 476 HK i E55 T AMG - noen BMW touringer i nærheten?
    Skal du isolert sett se på ytelsen så må denne se seg slått av Audi RS6 avant plus. Den yter nemlig 480hk, selv om den "bare" er en biturbo på 4,2. I tillegg til dette er Audi'en omlag 200 kg lettere enn Mersca tenker jeg.

Det er de tekniske nyvinningene, den totale gjennomføringa, og den brillianten ingeniørkunsten til Audi som jeg faller for. Det at bilene kanskje er for like (vanskelig å se forskjell på en A4 og en RS4 for et utrent øye), eller er for anonyme i mengden er helt uviktig for min del. Det er jo nettopp det som er hele filosofien bak Audi.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    skjønner hva du mener. men er ikke helt enig fordet. en tilsvarende modell til e55amg blir jo m5touring, men den finnes ikke enda!

hva med 330i vs c-320? 3l 258hk vs 3.2l 218hk
    Skal vi begynne å snakke om biler som ikke finnes også nå da? ÅJA, mercedes kommer vistt helt sikkert med en bil 2000 hester snart! Lager mercedes større og sprekere motorer enn BMW eller gjør det IKKE? .....

Lavprissegmentet hører forøvrig ikke hjemme under denne topicen, det er i verstingbilene vi ser hva produsentene greier å ta ut. Hold deg til tema.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="keysersoze"]
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    Sitat Opprinnelig postet av Carvin
    Drømmebil = må bli en BMW M3 8)
    Det er jo et hav av M3-er. Skal du ha noe av det råeste av det råeste må du gå for en M3 CSL Hartge.
    quote]

Ingen bil som heiter M3 CSL Hartge. :wink:

Min drøm er nok ein M3 CSL. Eller M5/M6. 8)
    Her trur jeg nok at jeg får et "løslates fra fengsel"-kort. Hartge er en tysker som trimmer M3-er som allerede er trimma i form av BMW (CSL).

Forskjellen M3 vs. M3 CSL er 180kg lavere vekt, 17 mer gamp. CSL står for coupé, sport, leichbau.
    CSL Hartge-modellen har derimot enda mer gamp, 418 omlag. Altså 58 mer enn CSL'n og 75 mer enn den "vanlige" M3-en (som har 343).

Så det så :wink:
    Den lengste diskusjonen jeg har sett på BMWCCN forum gikk på dette...
    Synes å huske de kranglet om hva den egentlig heter og om at de (Hartge) har bygd inn luksus igjen og økt vekten, som jo skulle diskvalifisere leichtbau..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mercedes har en dryss toppmodeller med 626 hk i en V12'er. Noen BMW'er som matcher? Mercedes har verdens klart sprekeste stasjonsvogn med en 5,4 liters V8'er på 476 HK i E55 T AMG - noen BMW touringer i nærheten?
    Skal du isolert sett se på ytelsen så må denne se seg slått av Audi RS6 avant plus. Den yter nemlig 480hk, selv om den "bare" er en biturbo på 4,2. I tillegg til dette er Audi'en omlag 200 kg lettere enn Mersca tenker jeg.
    Er dette en serieprodusert bil? I såfall må jeg føre opp en ny bil som deler førsteplassen med E55 :shock: Uansett er BMW langt bak 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="keysersoze"]
    Det at bilene kanskje er for like (vanskelig å se forskjell på en A4 og en RS4 for et utrent øye), eller er for anonyme i mengden er helt uviktig for min del. Det er jo nettopp det som er hele filosofien bak Audi.
    Det gjelder vel for de fleste av disse tre tyskerne og en del andre etterhvert, og det er det som er så genialt. Diskret sportslighet er stilig..

Vil man vise det for "alle" og ikke bare kjennere, kjøper man vel Viper, Corvette eller annet som er spektakulært og bråker fælt...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="CavaleraRules"]
    Det at bilene kanskje er for like (vanskelig å se forskjell på en A4 og en RS4 for et utrent øye), eller er for anonyme i mengden er helt uviktig for min del. Det er jo nettopp det som er hele filosofien bak Audi.
    Det gjelder vel for de fleste av disse tre tyskerne og en del andre etterhvert, og det er det som er så genialt. Diskret sportslighet er stilig..

Vil man vise det for "alle" og ikke bare kjennere, kjøper man vel Viper, Corvette eller annet som er spektakulært og bråker fælt...
    Jepp, men det var altså ikke jeg som skrev det der :wink:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svært så vanskelig du skulle være da alex. har jo sagt at jeg skjønner poenget ditt!mercedes er den som putter de absolutt største motorene i modellene sine(med de fordeler og ulemper det gir) men det blir jo feil å sammenlikne en "spesial" versjon mot en vanlig versjon.

(en M3 csl kjører fra en c55amg uansett)

btw: så er vel hele denne diskusjonen ot :wink:

edit: du forstår tydligvis ikke mitt poeng!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en serieprodusert bil? I såfall må jeg føre opp en ny bil som deler førsteplassen med E55 :shock: Uansett er BMW langt bak 8)
    Skjønner hva du mener og er jo enig, tall med 2 streker under taler jo for seg selv...

Men jeg skjønner ikke poenget, tror ikke noen av produsentene ser på det som et "hestekrefter-kappløp". For turbo og kompressormotorene vil det jo være enkelt å bare kjøre på. Audi kan sikkert lage det antallet som trengs for å bli godkjent som serieprodusert med 700-800 HK bare ved hjelp av en chip.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men det var altså ikke jeg som skrev det der :wink:

Sorry... Begynner å bli sent, bed bed..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (en M3 csl kjører fra en c55amg uansett)

YYYYEEEEAAAAAHHHHH!!!

btw: så er vel hele denne diskusjonen ot :wink:

MENER DU DET? :-) :-)

[/quote]

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="CavaleraRules"]

Så lenge jeg har rett, så kan jeg legge meg til å sove godt. 8)

Dette er lite objektivt:

Uansett, hver har sine egne preferanser. Når det kommer til interiør mener jeg personlig at ingen slår Audi. Alu og skinn går som hånd i hanske. Moderne, fresh, tidløs.
    No offence, men wtf tenker Merce på når de stapper tre, eller treimitasjon inn i en bil? Det nye iDrive-systemet til BMW skaper visstnok mer problemer enn det løser hevder andre.

BMW er litt for frampå med sine biler, grillen synes jeg er altfor "tøff" og avslørende, (det skal sies at jeg ikke liker den nye grillen til Audi heller), og den nye 5/7 har heeelt fucka linjer. BMWs konkurrent til Audis A3, husker ikke navn i farten, er et prima eksempel på faaacka design i mine øyne.

Jeg sier ikke at Audi ikke har lyter og mangler, men alt i alt appelerer den type bil mest til meg. Kanskje om 5-10 år jeg har råd til en

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner selv mye negativt med mange nye biler. også hos audi\bmw\mercedes.

men dashbordet til audi er grunn nok til å velge de bort. fy flate, mer horete skal en leite lenge etter. Masse rødt overalt!
    og treverk i en bil? halooo.... sjekte!
    idrive har jeg ikke hvert borti, men det skal visst være litt innviklet ja!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er 1-serien du tenker på, så er jo den bare knalltøff.
    120d med 18-tommere er bare stilig (163hk).

Når det er sagt: Nye A3 er knallfin!

Ja så forskjellig kan man se på ting, men det er jo bra da...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    finner selv mye negativt med mange nye biler. også hos audi\bmw\mercedes.

idrive har jeg ikke hvert borti, men det skal visst være litt innviklet ja!
    Den skal visst være kraftig forbedret/forenklet i forhold til tidligere modeller, begynner visst å funke greit nå..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt det samme.....

ga alex seg eller? var gøy med litt diskusjon!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvis det er 1-serien du tenker på, så er jo den bare knalltøff.
    120d med 18-tommere er bare stilig (163hk).

Når det er sagt: Nye A3 er knallfin!

Ja så forskjellig kan man se på ting, men det er jo bra da...
    Tenker du på sportsbacken, eller den vanlige A3-en da?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg snakket kun om status og eierglede. Bilmessig er vel fortsatt BMW bedre.

Før syns jeg Merce var en gubbe bil og BMW er bilen for de som likte sporstlig men luxeriøst. Nå syns jeg faktsik at mercedes har svært mange sporstlige modeller som overgår BMW. Syns f.eks at 5 og 7 serien er langt mer gubbete enn de fleste merce modeller.
    BMW har ihvertfall pinglete motorer sammenlignet med Mercedes - med unntak av M-serien.
    så bruker ikke BMW verken turbo eller kompressor i sine motorer heller, slik Mercedes gjør i toppmodellene :P sett inn en kompressor i en (E46) 330ci og nyt hele 355hk og 425Nm fra en 3 liter. eller en kompressor i en (E46) M3 3,25 liter: 485hk og 460Nm.

det er mer imponerende enn 500hk fra en 5,5 eller 6 liter for ikke å nevne vektforskjellen det er mellom BMW og Mercedes' biler :P

personlig ELSKER jeg kjøreegenskapene til BMW coupene framfor alt annet jeg har prøvd. de er ganske perfekte i mine øyne. vektfordeling, generelt veigrep (måten de sitter på veiene er helt utrolig til bakhjulsdrevne å være), at de ikke krenger nevneverdig, den jevne giringen etc. for ikke å glemme den vidunderlige rekkesekser'n og dens lyd..

ideell familiebil: M5 / E55 AMG
    ideell sportsbil: M3 (helst GTR Strassenversion) og M6 / SL65 AMG (CL blir for tunge og jeg foretrekker mye heller SL framfor CL designmessig)

jeg er helfrelst av både BMW og Mercedes, men: hver til sitt bruk.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    både m6 og sl65 blir for tungt....