Bil - din drømmebil - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 28 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 547
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audi A8

Virker ikke som det er mange Bang Olufsen fan på dette forumet, men mulig jeg tar feil.

Min drømmebil er den nye A8 med Bang Olufsen lydsystem.

Får ikke til å vise bilder ...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    essemm, fine drømmebiler.. En kamerat har en slik porsche, han fikk den da han fikk lappen da han ble 18. Faren er porsche fantast..

Jeg var å kjørte Trimmet M3 E 46 på hele onsdag kveld, og fy*** Det var rått as, på 19" BBS Motorsport felger, og det satt rimelig godt på veien.

Hva mener dere med kallenavn for 3 serier med M3 merke bakpå? Jeg bor ikke langt fra oslo, men har aldri hørt at det er et uoffisielt kallenavn, Men har det noe med at det bare er pakistanere som kjører rundt i de? Sorry hvis det er feil å si det, men det stemmer jo så kan vel egentlig ikke være farlig å si det.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det er noe i den retningen ja. I Drammen er det tyrkertralle, mens i oslo er det pakkistralle

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baffen
    Virker ikke som det er mange Bang Olufsen fan på dette forumet, men mulig jeg tar feil.

Min drømmebil er den nye A8 med Bang Olufsen lydsystem.

Får ikke til å vise bilder ...
    B&O er saker det gitt. Skulle gjerne hatt et par beolab 5 jeg, er jo tross alt verdens beste høyttaler

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fabian: BBS Motorsport som i *ekte* BBS Motorsport (bilde 1)? dette er racing hjul av magnesium. du tenker ikke på BBS LM (bilde 2) eller RS-GT (bilde 3) da (går ofte under Motorsport disse og)?

BBS Motorsport.

BBS LM (Le Mans):

BBS RS-GT:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hehe. Det er noe i den retningen ja. I Drammen er det tyrkertralle, mens i oslo er det pakkistralle
    Jeg er selv innvandrer i den forstand at jeg er nordmann i Danmark. Jeg har en hemmelig drøm om å kjøpe meg en M3, og få den rosemalt. Selv stiller så jeg opp i bunad også skal jeg skli langsomt rundt byen, hengende ut av vinduet mens jeg blaster hardingfele musikk på full pupp!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det var litt av en drøm, om jeg så får si det

åssen gåre me tyrkertralla di vito, fått på sommerhjula så du kan cruise litt rundt i norges kebabhovedstad snart? mange store felger som ruller i gata mi nå..

Hva er forskjellen på dissa BBS-felgene? Jeg forstod det slik at selvom det ene paret var "ekte" var ikke de andre fake. Hva er best å ha felger i, karbon eller magnesium?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det het kebabracer jeg.

Kjært barn har mange navn...?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg er selv innvandrer i den forstand at jeg er nordmann i Danmark. Jeg har en hemmelig drøm om å kjøpe meg en M3, og få den rosemalt. Selv stiller så jeg opp i bunad også skal jeg skli langsomt rundt byen, hengende ut av vinduet mens jeg blaster hardingfele musikk på full pupp!
    Det skulle jeg gjerne ha sett :-P
    Var selv innvanderer i Sverige med BMW.. gikk fint det. haha! Men å kjøpe bmw i danmark da.. Finnes vel ikke ett land i verden hvor det er dyrere.. 958.000 NOK i Norge i standard utførelse kontra 1,2 mill.
    Sett ut fra lønnsnivå og skatter virker det endel lettere å skaffe en i Norge (u.t.r.o.l.ig. nok)

Manic Miner:
    Har det vært noen form for skattesenking de siste måneder i Danmark?
    Siden jeg sjekket bmw.dk i vinter har plutselig en M5 blitt ca 250.000 billigere, mens en 330 har blitt ca. 100.000 billigere. Snodig..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Trodde det het kebabracer jeg.

Kjært barn har mange navn...?
    Jepp

Har hørt diverse ander varianter også, uten at jeg husker dem i skrivende stund..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemningsbilde...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste er litt stort med amerikanerne. Viperen over har vel rekord i litt av hvert kan det se ut til, både standard dekkdimensjon på bakhjul, og så størrelsen på kurve/tåkelys foran. De er ENORME!

For de som lurte på dekkdimensjonen så er den på 355/30/20 om jeg ikke husker feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste er litt stort med amerikanerne. Viperen over har vel rekord i litt av hvert kan det se ut til, både standard dekkdimensjon på bakhjul, og så størrelsen på kurve/tåkelys foran. De er ENORME!

For de som lurte på dekkdimensjonen så er den på 355/30/20 om jeg ikke husker feil.
    Mener å ha sett et sted at Dodge Viper også har verdensrekorden i dra campingvogn i høyest mulig hastighet, tror det var 270 kmt eller noe rundt der.

Og nei, jeg kødder ikke.. :grin:

Skal vel legges til at Viperen var noe modifisert..

''God bless America''

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "forged" (hva er et godt norsk ord på dette?) magnesium eller aluminium er det ypperste, men magnesiumhjula koster en del mer enn aluminiumversjonen, og er bare litt lettere (de fleste hjul på markedet er ikke forged). BBS, Neez, Kinesis er eksempler på merker som er "fully forged", dvs. at både ansiktet på felgen (den gull-farga delen på det første bildet), og "tønna" (den blanke "leppa" rundt) er forged. noen er semi-forged, dvs. bare en av delene er forged, mens den andre er cast (jeg er elendig på norske ord når det gjelder dette ), eksempler på slike hjul er HRE, DPE, iForged. men flesteparten av hjul er fullt ut cast, ikke forged.

forged hjul er mye lettere og sterkere enn andre, men så er de også mye dyrere. BBS leverer både forged og cast hjul.

BBS Motorsport hjula over, BBS LM og BBS RS-GT er fully forged og multipiece (2 deler, dvs. at ansiktet og tønna på felgen er separate deler). ingen av de er fake, alle er ekte, mente bare at de på det første bildet er *ekte* motorsporthjul som brukes av racingbiler under løp, mens BBS LM er en "gateversjon" av de. BBS RS-GT er bare et eksempel jeg tok med fordi de av og til (misforstått riktignok) kalles BBS motorsport. BBS LM og RS-GT er "top-of-the-line" fra BBS

karbonhjul finnes nesten ikke (noen finnes, mest for show), grunnen er at selv om karbonfiber er sterkere enn stål, så vil det sprekke fullstendig når det først sprekker. og å reparere det er dyrt og vanskelig. det er ikke et godt materiale for hjul som konstant må ta i mot "juling" fra gjenstander på bakken.

BBS lagde de originale M3 CSL hjula :P

sommerhjula kommer på i løpet av uka

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.bbs.com/cgi-bin/content.c...M/xUexBERSICHT

De som heter CH var de jeg mente, De som det står motorsport på!

Her er også et litt dårlig bilde som jeg tok med mobilen da de var nylig satt på!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    "forged" (hva er et godt norsk ord på dette?) magnesium eller aluminium er det ypperste, men magnesiumhjula koster en del mer enn aluminiumversjonen, og er bare litt lettere (de fleste hjul på markedet er ikke forged). BBS, Neez, Kinesis er eksempler på merker som er "fully forged", dvs. at både ansiktet på felgen (den gull-farga delen på det første bildet), og "tønna" (den blanke "leppa" rundt) er forged. noen er semi-forged, dvs. bare en av delene er forged, mens den andre er cast (jeg er elendig på norske ord når det gjelder dette ), eksempler på slike hjul er HRE, DPE, iForged. men flesteparten av hjul er fullt ut cast, ikke forged.

forged hjul er mye lettere og sterkere enn andre, men så er de også mye dyrere. BBS leverer både forged og cast hjul.

BBS Motorsport hjula over, BBS LM og BBS RS-GT er fully forged og multipiece (2 deler, dvs. at ansiktet og tønna på felgen er separate deler). ingen av de er fake, alle er ekte, mente bare at de på det første bildet er *ekte* motorsporthjul som brukes av racingbiler under løp, mens BBS LM er en "gateversjon" av de. BBS RS-GT er bare et eksempel jeg tok med fordi de av og til (misforstått riktignok) kalles BBS motorsport. BBS LM og RS-GT er "top-of-the-line" fra BBS

karbonhjul finnes nesten ikke (noen finnes, mest for show), grunnen er at selv om karbonfiber er sterkere enn stål, så vil det sprekke fullstendig når det først sprekker. og å reparere det er dyrt og vanskelig. det er ikke et godt materiale for hjul som konstant må ta i mot "juling" fra gjenstander på bakken.

BBS lagde de originale M3 CSL hjula :P

sommerhjula kommer på i løpet av uka
    Aha. Du har satt deg inn i dette her skjønner jeg Hvilken variant er det du har? Skal bli artig å se bilen med felgene dine

Jeg trodde forøvrig karbon var mye brukt på ekstrembilene pga vekt og styrke, men da tok jeg vel feil. Er ikke aluminium MYE tyngre enn både magnesium og karbon? Hvis du har løftet på et par svære alu-felger blir begrepet "lettmetallfelger" straks litt søkt..

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, karbonfiber er mye brukt i chassis, men ikke i hjula. både magnesium og karbon er lettere enn aluminium ja nyere motorer består ofte av en del magnesium (værtfall gjør nyere BMW-motorer det) for å lette vekten litt.

jeg har BBS RS-GT DESSVERRE så kommer ikke BBS LM i annet enn +32 innpress til min bil, og 9.5" brei felg og +32 innpress går ikke uten STORE modifikasjoner på skjermene og jeg synes ikke det gjør seg med liten step lip (sånn trappe-leppe som LM har) bak, med det designet av leppa så "må" det være 9.5" bak, ikke 8.5" rund baut (men det er nå bare min smak da )

fabian: ok. CH er rå felger, SÆRLIG på BMW men det er ikke de som menes når man snakker om ekte BBS Motorsport felger at det står Motorsport på de har du dog helt rett i!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audi 80 cupé 2,3 eller Audi 90 :razz:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det der blir litt for gammalt til å kunne være en drømmebil jeg da, men det er min mening..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    jeg har BBS RS-GT DESSVERRE så kommer ikke BBS LM i annet enn +32 innpress til min bil, og 9.5" brei felg og +32 innpress går ikke uten STORE modifikasjoner på skjermene og jeg synes ikke det gjør seg med liten step lip (sånn trappe-leppe som LM har) bak, med det designet av leppa så "må" det være 9.5" bak, ikke 8.5" rund baut (men det er nå bare min smak da )
    For meg som ikke er blitt helt "felg-nerd" enda, hva er dimensjonene på felgene dine igjen? Mener å huske at det var 235/35/19, kan det stemme?

Side 25 av 28 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •