Bil - din drømmebil - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 547
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    du mener ikke at det er noe så banalt som karosseri-utforming, vel?
    Tenk litt over det der - en familiebil har baksete som ufravikelig krav. Det setter meget store føringer på hvordan bilen ser ut. Alle biler som har baksete (altså et fullt et med plass til voksne) har mer eller mindre samme form. Er ikke dette et veldig stort kompromiss? Ville du som designer av en sportsbil akseptert dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde sier mer enn tusen ord:

Nissan Skyline R34. Ikke nødvendigvis med styling som på bildet, men tok bare et av de første bildene jeg fant på pcen.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Tenk litt over det der - en familiebil har baksete som ufravikelig krav. Det setter meget store føringer på hvordan bilen ser ut. Alle biler som har baksete (altså et fullt et med plass til voksne) har mer eller mindre samme form. Er ikke dette et veldig stort kompromiss? Ville du som designer av en sportsbil akseptert dette?
    Så med en gang det er baksete er det ingen sportsbil mener du?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=279186

Er iallefall plass til to der bak

Og ja.. M3 er en sportsbil! M står tross alt for Motorsport..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller sportslige kjøreegenskaper er et mer treffende kriterium for hva som er en sportsbil eller ei, enn antall sitteplasser! Finnes mange pick-up trucker med 2 sitteplasser, og de blir ikke nødvendigvis en sportsbil av den grunn

På den annen side, denne her fikk en bedre rundetid på Rudskogen enn mange biler ansett som typiske "sportsbiler":

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne forresten tenkt meg en slik også, samme motoren som sitter under panseret på begge to!

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, dersom det eneste som du har å sette fingeren på er baksetet, og peker på en tråd fra et internett-forum, så tror jeg vi vet hvem som er på tynn is.

jeg vil vel kanskje gå så langt som å si at det "kriteriet" havner under alt det jeg ramset opp som talte for at M3 er en sportsbil. faktisk vil jeg si at 2 dører er noe som taler mer for at det er en sportsbil enn et baksete gjør.

men jeg skjønner at det er baksetet som er kjepphesten din, og da velger jeg heller å avslutte videre diskusjon her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    De forskjellige modellene på bilene. E-36 var fra 91-9x ett eller annet og så kom e 46, som gikk ut i 2004... og den nyeste husker jeg ikke hva heter..

Porsche har også sånn, hvertfal på sine 911 modeller... Den nyeste 911'en heter 997, den forrige heter 996...

Skjønner?

Ikke for å rippe opp i gamle sår, men 911 er og forblir en egen modell. 997 er ikke den nyeste 911. Den nyeste 997 er den nyeste 997.

Hva det angår bmw, så synes jeg M5 E34 er den råeste vogna fra BMW.

En eller annen skrev at en god sjåffis i M3, kunne kjøre fra en middels sjåffis i en porsche eller lignende. Så lenge det ikke er snakk om helt rette (og lange) strekninger, trenger man kun kunnskaper om vei, forhold, egen bil og egne ferdigheter for å kunne kjøre fra andre og såkalte bedre biler.
    Har en kompis som inntil nylig kjørte Sunny 1,6 (! etterfulgt av haha), og han kjører uten problemer fra min andre venn som kjører BMW (E34) 525 shadowline (192hk hvis jeg ikke husker helt feil). Man trenger bare ferdighetene og dumskapen for å kjøre fort i bil. Selv kjører jeg en saab 9000 (komfort, komfort, komfort), men en bil jeg kunne tenkt meg må nok bli V70R! makan til familiebil med sportsytelser skal man lete litt etter.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audi man her ja, RS4 er drømmebilen. Hvis jeg kjøper den en gang, skal jeg ta av alt som sier at det er en RS4 (Crome speil, rs merker og sette på BBS CV 19") Så når den store bimmern/MB, eller en liten japse kommer opp på siden av deg, kan du flise han så sykt!

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pen bakdel

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart sinnsvakt mange fete biler der ute...

Her er to stk drømmer, og en som kanskje er oppnåelig om en stund :razz: (riktignok en mc men)

Bil 1: Brabus SLR McLaren 2005 :grin: :grin: :grin:
    Bil 2: TVR T440R
    MC: Buell S1 Lightning (Lett modda)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men jeg skjønner at det er baksetet som er kjepphesten din, og da velger jeg heller å avslutte videre diskusjon her.
    Neida, det er andre momenter også. M3 hører til 3-serien og 3-serien er en helt vanlig personbil. Men ta ikke mitt ord for det, ta deg en tur til øvrevoll på sportsvogntreff, der kommer det hvert år 700+ sportsvogner.....og alle som prøver seg med en M3 blir pent stoppet i porten og henvist til gjesteparkeringa utenfor

Jeg kjører selv en (BMW) Mini og en Caterham Super 7. Mini'n er fryktelig morsom å kjøre men slett ingen sportsvogn. Caterham'n, med sine 420hk/tonn, er begge deler

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Jeg er heller mer en entusiast jeg, og går for de gamle bila.

Denne hadde vært no for meg
    Hvilken bil er det folkens?

Er det ikke en modda Manta (Opel) da...?

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av disse hadde gått:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Innlegget jeg svarte på har blitt slettet...

Reell konkurranse? M3'n har såvidt HALVPARTEN av hk/tonn sammenlignet med Caterham'n. Og det er bare rett frem. Tenk så mye lettere det er å stoppe og forandre retning med en TREDJEDEL av vekten. Go-Cart? I think not.

M3, pføy, M3, dritt, M3, bye bye. Hehe. Bare tull, selvsagt. God natt!

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avdeling20 har fortsått det! Clio V6 Sport er en storfavoritt hos meg også!!! Må være helt sinnsykt morro å ratte rundt i en slik en!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sweetnoise
    Ikke for å rippe opp i gamle sår, men 911 er og forblir en egen modell. 997 er ikke den nyeste 911. Den nyeste 997 er den nyeste 997.

Hva det angår bmw, så synes jeg M5 E34 er den råeste vogna fra BMW.

En eller annen skrev at en god sjåffis i M3, kunne kjøre fra en middels sjåffis i en porsche eller lignende. Så lenge det ikke er snakk om helt rette (og lange) strekninger, trenger man kun kunnskaper om vei, forhold, egen bil og egne ferdigheter for å kunne kjøre fra andre og såkalte bedre biler.
    Har en kompis som inntil nylig kjørte Sunny 1,6 (! etterfulgt av haha), og han kjører uten problemer fra min andre venn som kjører BMW (E34) 525 shadowline (192hk hvis jeg ikke husker helt feil). Man trenger bare ferdighetene og dumskapen for å kjøre fort i bil. Selv kjører jeg en saab 9000 (komfort, komfort, komfort), men en bil jeg kunne tenkt meg må nok bli V70R! makan til familiebil med sportsytelser skal man lete litt etter.

Jeg snakket selvfølgelig ikke om å kjøre rett frem.

Neste gang tier du...LES DENNE...
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=108475

HAHA IN YOUR FACE...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en annen påstand det hadde vært morro om noen kan tilbakevise: En Peugeot 206 RC kjører fra alt annet til under 330 000,- i nypris. Noen som er uenig? Det er ihvertfall mye morro for pengene, og det er ikke usannsynlig at det blir en sånn på meg mens jeg sparer opp til V70R

(RC'en har en 2 liters motor på 180hk uten turbo, og veier ganske nøyaktig et tonn)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    206 RC prøvde jeg i fjor - fin bil. Ingen rakett, men greit drag. Den veier forresten 1100+ kg. Prøv en Mini Cooper S i samme slengen, så har du et bra sammenligningsgrunnlag.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange digge biler. Favoritten er vel en Aston Martin DB5, etterfulgt at Mercedes 300 SLR (altså da den gamle, ikke den nye). Prøvd M5, den rusker opp, men var ikke like krass som Porsche 997 Turbo. Den drar...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg har en annen påstand det hadde vært morro om noen kan tilbakevise: En Peugeot 206 RC kjører fra alt annet til under 330 000,- i nypris. Noen som er uenig? Det er ihvertfall mye morro for pengene, og det er ikke usannsynlig at det blir en sånn på meg mens jeg sparer opp til V70R

(RC'en har en 2 liters motor på 180hk uten turbo, og veier ganske nøyaktig et tonn)
    Dette kan nok stemme, jeg kommer ikke på noen andre biler som kan slå denne. FOr den prisen så får man vel ikke mer morre enn med den bilen!

Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •