Bil - din drømmebil - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 28 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 547
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    M5/M6 får jeg bare ikke helt til å bli helårsbil...
    Hvorfor ikke det? Det er da ypperlige vinterbiler! Men BMW hele livet må da bli kjedelig..nei, støtte meg til VOLVO

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten min drømmebil Foreløpig er jeg ca en million kroner unna målet.. :neutral:

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller mer en entusiast jeg, og går for de gamle bila.

Denne hadde vært no for meg
    Hvilken bil er det folkens?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig lenge planlagt å kjøpe en Audi A8 her i Sverige, men vurderer nå å vente til Audi A7 kommer:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann, den har jeg ikke fått med meg. Men den var jævli tøff!!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvorfor ikke det? Det er da ypperlige vinterbiler! Men BMW hele livet må da bli kjedelig..nei, støtte meg til VOLVO
    Enig med at det er gode vinterbiler.. for BMW er ikke dårlig på vinterføre.

Men Volvo.. forhjulstrekk som regel, kanskje ikke på V70R men ellers, det er hva jeg kaller kjedelig!! når det kommer til min smak er volvo langt nede på listen over biler jeg ønsker meg. Men det er som med musikk og anlegg, hver sin smak..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VM i SUV

Til dere som mener at alle SUV'er er stygge, må jeg få gleden av å presentere Spyker D12. FFor de av dere som ennå ikke har hatt gleden av å introduseres til dette merket er det håndbygde nederlandske biler, basert på modifiserte Audi motorer, eksempelvis: Ett stykk standard Audi V8, forsåvidt en tøff motor. Etter en kjapp runde i blokka med litt borring, ja da banker vi inn ett biturbo system. Og Interiøret, se spesiellt detaljen girspakene er i seg selv...

Godt at det er lov å drømme
    http://www.spykercars.nl/?pag=18
    http://www.spykercars.nl/?pag=8

God fornøyelse.. dette er kunst

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann, den har jeg ikke fått med meg. Men den var jævli tøff!!
    Jeg tror det er en coupeutgave av A6. Den kommer bl.a med en 4.2 liters motor med 360 HK, tror jeg. I likhet med A8 får man alt med denne bilen, mener jeg, Sportsbil(360HK), vinterbil(4-hjulstrekk), familiebil( Stor og sikker. God plass, selv om dette er en coupe).

Audi A5, som også er en coupeutgave av A4 kommer også:

XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drømmebilen er vel egentlig ikke den jeg viste bilde av, men denne:

BMW M3 CSL

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett gjennom alle sidene her, men var ikke oppgaven å finne en bil man kunne leve med hele året? Tror ikke jeg ville hatt en ribbet M3 ihvertfall. Mener å huske at Clarkson ikke helt skjønte poenget med den bilen, og det er jeg enig i.

Porsche 911 er selve definisjonen på en sportsbil man kan bruke til daglig, så jeg tror jeg går for den.

Denne tråden er forøvrig skreddersydd for alle Audi RS-elskere. Det er en bil som kan litt av alt. Men å gjøre et kompromiss i den prisklassen?? Galematias. Kjøp heller et par mer spesialiserte biler.

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 5 audier de siste årene fra en Audi 100 86' til en S6 Avant som jeg har nå. Kombinasjonen Quattro, 300 HK og stasjonsvogn er etter min mening uslåelig for oss vanlige familefolk.

Har en liten fyr i bakesetet som ofte sier "det er akkurat som å kjøre berg og dalbane, pappa", og da snakker vi ikke om stor fart men om opplevelsen fra 0-80 km/h til 0 igjen.

Ellers er det vel liten tvil om at en fin S8 ikke hadde vært dumt......

[IMG] Audi_S8-LITE.jpg[/IMG]

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    drømmebilen er vel egentlig ikke den jeg viste bilde av, men denne:

BMW M3 CSL
    Enig med deg as.. M3 er konge bil.. hva clarkson sier er en ting. Smak og behag sier jeg!!

I påsken skal jeg på biltur med en M3 som netopp er trimmet, de regner med den har 370-380 hk. Jeg og 2 andre skal kjøre til Cote d Azur. Så det gleder jeg meg skikkelig ti, regner med å få noen kule farts opplevelser da! Pluss Nye 19" BBS Motrosport felger..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var M3 CSL Clarkson ikke likte. BMW har jo ingen ordentlig sportsbilplattform, så CSL er en enda mindre brukbar hverdagsbil i familiebil-innpakning enn hva M3 er. Temmelig trist egentlig.

Kanskje Z4 Coupe blir redningen - lag en sportsbil ut av den og slutt å fikle med 3-serien utover M3.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M3 er vel ansett som en av de råeste kjøremaskinene i sin klasse, som mange ønsker å kopiere. E30, så E36 og nå E46. S54 motoren er et mesterverk.. du kan like andre merker bedre, men her kan man ikke unngå å være enig.

CSL'n var bygget for å se hva man kunne klare på en "vanlig" bil, og hva man kunne implementere i seinere M-biler. derfor har M6'en karbonfiber-tak..

en M3 CSL er en ribbet "race"-utgave av M3'n, med mye lavere vekt, "ribbet" interiør (dvs. mer race-inspirert), mer aerodynamisk, egen DSC track-mode, dekk som er beregnet kun på lunken eller varm asfalt, stivere fjæring, kraftigere bremser etc. Motoren med nye kammer, grenrør og innsug, og inntak-manifold av karbonfiber er også (enda) et mesterverk.

selvsagt er ikke denne bilen bygget for at Ola Dunk skal kjøre til butikken mest mulig behagelig.. Coupe Sport Lightweight og race-setene fra Recaro gir vel inntrykk av fra starten at dette er bil du holder deg langt unna hvis du i det hele tatt tenker "komfort og luksus". er du derimot glad i banekjøring, racing-inspirert bil som også kan brukes som hverdagsbil og en av dagens råeste (og kritikerroste) motorer som er ENDA råere enn den vanlige S54'en, bygd inn i et karosseri som har lavere motstandskoeffisient enn en hel rekke Ferrari og Lamborghini med et fjæringssystem fra ******* og camber-cast-toe-innstillinger som gjør at bilen sitter på veien som et tog på skinner; velkommen til BMW

med rett over 1000 produserte CSL'er så er det ikke fare for at noen som ikke liker bilen skulle være "i fare" for å eie en heller :P Clarkson mente CSL'n var et monster, men at den ikke var noen bil den vanlige mann ville sette pris på. bilen er bygd som konseptbil, men satt ut i livet!

og angående 3-serien, mer spesifikt M3, som "sportsbil-plattform" så var vel M3 GTR top-of-the-line da den var med. at du i det hele tatt sier at BMW ikke har en sportsbil-plattform vitner vel om sitt.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vito
    M3 er vel ansett som en av de råeste kjøremaskinene i sin klasse
    I personbilklassen - uten tvil.

At BMW valgte å bruke 3-serien som basis for en GTR er nettopp fordi de ikke hadde noe annet fornuftig å bruke. Snart burde de kunne bruke Z4 Coupe, som er en klassisk sportsvogn.

3-serien brukes også i touringcar-sammenheng sammen med andre helt ordinære personbiler som Opel Astra, og det er der den hører hjemme.

BMW lager gode biler, ingen tvil om det, men M3 er ikke en sportsbil.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M3 er helt soleklart en sportsbil. på hvilket grunnlag er den ikke det? fordi dens originalplattform brukes som grunnlag for flere typer biler? forklar meg hva du legger i "sportsbil".

en sportsbil er ikke nødvendivis bare kupeer (men tradisjonelt er det slik), ikke nødvendigvis italienske, ikke nødvendigvis bittesmå (Z-serien). hva gjør at porsche 911 er mer sportsbil enn M3? du mener ikke at det er noe så banalt som karosseri-utforming, vel?

M3 har alle egenskaper en sportsbil skal ha: kraft, veigrep uten like til bakhjulsdrevet å være, lett å håndtere, girsystem og bakaksel som gir svært lite tap av overføring av kraft fra motor til bakhjul, oppnåelse av meget høye hastigheter (300 km/h dersom sperren fjernes). den kan tilogmed kalles "eksotisk" pga. dens høye turtallsperre over 8000 RPM (4-5k er diesel, 5.5-6k er vanlig bensin, 7k anses som høyt, 8k+ er så og si eksotisk).

det eneste som ikke taler til dens fordel og som har vært sett siden E30, er økningen i vekt (noe som finnes i hele kjeden, E30->E36->E46 og som vil finnes i neste gen. M3 med sin 4.0l V8 ~420hk - selvsagt uten turbo/komp.). hvis vekt og størrelse brukes til å definere "sportbil", er da Murcielago, Gallardo, Ferrari F430 etc. heller ikke sportsbiler? utseendemessig er den mer aggressiv enn vanlig 3-couper, men langt fra så aggressiv som man ser italienske biler er. men dette er BMW i et nøtteskall, og kommer an på personlige preferanser, og derfor ikke et argument.

Z4 M-coupen vil bli en liten råtass, uten tvil, men å si at den er mer sportsbil enn M3 er vanvidd.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som mener at en M3 ikke er en sportsbil, kan ikke ha noe grunnlag for å si det. Hva er sportsbil hvis ikke m3 er det?

Greit nok det finnes ferarrier og poscher, men en litt flink sjafør kjører lett fra en middels sjåfør i en i M3 kontra en porsche i samme prisklasse.

Alle egenskapene til en sportsbil finnes også i en M3, og hva er egentlig en sportsbil, for vanlige mennesker? Ikke en ribbet NTSC banebil. Jeg vil påstå at M3 er kanskje den mest komplette bilen for vanlige mennesker som ønsker fart og morsome kjøreegenskaper, som ikke bryr seg om å ha med hele familien.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt feil å hevde at M3 ikke er en sportsbil, ja...de fleste toppmodellene til de anerkjente bilprodusentene kan egentlig kategoriseres som sportsbiler. De fleste har sine verstinger...BMW har M-serie, MB har AMG (men det meste med betegnelsen SL, CL og SLK er vel sportsbiler), Audi har RS og Volvo har R...alt sammen temmelig rendyrkede sportsbiler spør du meg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt feil å hevde at M3 ikke er en sportsbil, ja...de fleste toppmodellene til de anerkjente bilprodusentene kan egentlig kategoriseres som sportsbiler. De fleste har sine verstinger...BMW har M-serie, MB har AMG (men det meste med betegnelsen SL, CL og SLK er vel sportsbiler), Audi har RS og Volvo har R...alt sammen temmelig rendyrkede sportsbiler spør du meg.

enig med deg egentlig.. Dette er vanlige merker, og av de vanlige merkene så er det ikke mye som matcher M3, da må man opp i 1,5 mil for en SLK 55 AMG som er det første alternativet, eller 2 mil for en SL eller CLK 55 amg. Audi RS og Volvo er er skikkelige sportslige biler, men for meg blir det litt for mye familie preg. Men For all del, prestasjoner som en coupe.
    ¨
    av disse merkene finnes det ikke noen biler som er mer sportslige enn en M3..

Ford
    opel
    WV
    renault
    peugeot
    fiat
    alfa romeo
    volvo
    saab
    toyota
    honda
    suzuki

etc.. kan sikkert ramse opp masse fler merker..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke prøve meg på å lage en komplett definisjon av sportsbil/sportsvogn. De som er interessert kan se her:
    http://www.sportsvogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=49

Dersom en Audi RS4 eller en BMW M3 skulle godkjennes som en sportsbil er man skikkelig ute på tynn is. Det blir da veldig vanskelig å sette en grense mellom vanlige biler og dedikerte sportsbiler.

Form følger funksjon, som det heter, og normalt er et baksete nok til å diskvalifisere en sportsbilsbetegnelse. Jeg sier normalt - ingen regel uten unntak

Ta en tur på NSK sin vårmønstring på Øvrevoll travbane. Der finner man stort sett bare sportsvogner...hvis portvaktene gjør jobben sin

Side 20 av 28 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •