Bil - din drømmebil - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 547
  1. #241
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    eXa; du som er bilekspert; hva heter den ufattelig stygge bilen nest lengst til høyre i bildet?

    Og kan du være så snill å sette en ring rundt Porsche Cayenne?

  2. #242
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    se der ja, en god samling slr`er ett par maybacher en porsche cayenne og en think ute på veien!

    flesteparten av slrene er jo sølv farget mens noen er svart og hele 1 er rød!(han er vel litt "crazy" han som skal ha den)
    Den røde bilen ser ut som en Viper cabriolet, og ved siden av den står en sølvgrå Dodge Magnum.
    Å hvor ser du Cayenne hen? Er det den svarte Grand Cherokee`en du mener? :wink:
    hehe var litt usikker på de to. så jeg bare skrev noe det kunne være.
    men nå vet jeg jo hva det er :wink:
    leste du dette innlegget?
    har aldri kalt meg en bilexpert det var dine ord!
    bilen nest lengst til høyre i bildet er en bil jeg ikke ville hatt.... :wink:

  3. #243
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Tror ikke noe på at en bil ifra 1972 klarte over 400 km/t, de hadde rett og slett ikke aerodynamikk kunnskaper nok, knapt nok til 300 ...
    Rekorden for høyest fart på offentlig vei ble satt av Mercedes W125 Streamliner med aluminium V12-motor på autobahn nær Frankfurt i 1938 og er på 432,7 km/t. Rekorden står fortsatt. Ja, seg sa Autobahn og 1938.

    Luftmotstandskoefisienten var forøvrig på 0,157. Til sammenligning har Koenigsegg CCR og CC8S 0,297, Ferrari Enzo 0,36 og McLaren F1 0,32.

    For de som tror de ikke fikk til noe før kan jeg jo også nevne at Bugatti hadde biler med 4 ventiler per sylinder allerede i 1911 og da var allerede turboen oppfunnet.

    Ellers er Chevrolet Callaway Sledgehammer fra 1988 målt til 409,9 km/t.

  4. #244
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Imponerende..

    Men det at det ikke er bygget noen mer aerodynamiske biler siden den MB'en fra 1938 går vel ikke an?

  5. #245
    Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Rekorden for høyest fart på offentlig vei ble satt av Mercedes W125 Streamliner med aluminium V12-motor på autobahn nær Frankfurt i 1938 og er på 432,7 km/t.
    Når vi ser det bildet så er vi inne på traktorer med jetmotorer da :wink:

  6. #246
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok ikke en V12 jetmotor. Traktor vil jeg heller ikke kalle bilen.

    Det som så skjedde var at våpenindustrien kom og tok de smarteste hjernene og alle forskningsmidlene... og slik har det vært helt til idag.

  7. #247
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Men det at det ikke er bygget noen mer aerodynamiske biler siden den MB'en fra 1938 går vel ikke an?
    Rekorden har prototypen Ford Prove V fra 1985 og er på 0,137.

    Under den finner man kun enmanns farkoster for økonomiløp.

    De laveste produksjonmodellene ligger på 0,25 og er Audi A2 og Honda Insight(Ikke solgt i Europa).

  8. #248
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Tror ikke noe på at en bil ifra 1972 klarte over 400 km/t, de hadde rett og slett ikke aerodynamikk kunnskaper nok, knapt nok til 300 ...
    Rekorden for høyest fart på offentlig vei ble satt av Mercedes W125 Streamliner med aluminium V12-motor på autobahn nær Frankfurt i 1938 og er på 432,7 km/t. Rekorden står fortsatt. Ja, seg sa Autobahn og 1938.

    Luftmotstandskoefisienten var forøvrig på 0,157. Til sammenligning har Koenigsegg CCR og CC8S 0,297, Ferrari Enzo 0,36 og McLaren F1 0,32.
    Er du sikker på at dette ikke bare var propaganda fra Hitler?

  9. #249
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hørt noe sånt før jeg også. Dessuten er det ikke den eneste rekorden som ble satt på autobanen før krigen, der fikk tyskerne satt prøvd ut litt av hvert. (uten at jeg husker nøyaktig hva akkurat nå)

  10. #250
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Men det at det ikke er bygget noen mer aerodynamiske biler siden den MB'en fra 1938 går vel ikke an?
    Rekorden har prototypen Ford Prove V fra 1985 og er på 0,137.

    De laveste produksjonmodellene ligger på 0,25 og er Audi A2 og Honda Insight(Ikke solgt i Europa).
    Den så jo ikke spesielt aerodynamisk ut? Og hvordan kan en Audi A2 være mer aerodynamisk enn en McLaren F1, Ferrari Enzo osv? :shock:

  11. #251
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Den så jo ikke spesielt aerodynamisk ut? Og hvordan kan en Audi A2 være mer aerodynamisk enn en McLaren F1, Ferrari Enzo osv? :shock:
    Husk at: luftmotstand = luftmotstandskoeffisient * tverrsnitt.

  12. #252
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja men disse sportsbilene er jo mye, mye lavere og flatere designet enn en A2, den er jo høy og klumpete! Hehe..skjønner meg ikke på det der tror jeg :roll:

  13. #253
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Er du sikker på at dette ikke bare var propaganda fra Hitler?
    Neppe, mener jeg har sett film fra dette. Husk at Mercedes også var med på løp rundtom i Europa og gjorde rent bord med teknologi som lå langt forran de andre.

    Det er 2 reaksjonsmåter som er farlige når det gjelder teknologi fra en totalitært regime:

    a) Å la seg blende av teknologien/fremgangen og glemme de negative sidene av systemet. Det var noe som selvfølgelig skjedde på 30- og 40-tallet og som mange glemmer når de skal forklare hvordan så mange "lot seg lure". Hvem ville kunne vært ingeniør i 1938 uten å la drømme om å jobbe i Tyskland? Og akkurat det samme har skjedd med USA i de siste tiårene hvor man ikke lengere reagerer når USA bryter internasjonale avtaler og lover.

    b) Å raskt avfeie alt som propaganda. De allierte fikk seg mange overraskelser fra Tyskland da de ikke trodde de kunne få til noe de ikke selv klarte. Tyskland var nesten ferdig med en interkontonental rakett ved slutten av annen verdenskrig.

  14. #254
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jetmotorene kom ikke før på slutten av 2. verdenskrig, dessuten så inneholder ikke jetmotorer sylindere og stempler :wink:

    Mvh

  15. #255
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    skulle det vært en skikkelig helårsbil hadde det blitt en "Toyota Corolla GT twind cam 16" eller en H2 :wink:

  16. #256
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ja men disse sportsbilene er jo mye, mye lavere og flatere designet enn en A2, den er jo høy og klumpete! Hehe..skjønner meg ikke på det der tror jeg :roll:
    Da får de mindre tverrsnitt og mindre luftmotstand selv om koeffiisienten er høy.

    Det er forøvrig store luftinntak og brede dekk som ødelegger koeffisienten til superbilene.

  17. #257
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ja men disse sportsbilene er jo mye, mye lavere og flatere designet enn en A2, den er jo høy og klumpete! Hehe..skjønner meg ikke på det der tror jeg :roll:
    Da får de mindre tverrsnitt og mindre luftmotstand selv om koeffiisienten er høy.

    Det er forøvrig store luftinntak og brede dekk som ødelegger koeffisienten til superbilene.
    Ja....må bare henge meg på den der. Madammen kjører A2 med sånn grønn i bak TD merket. Dette er den første 0,3 bilen til Audi og det merkes. Veldig tynne dekk til å være så nymotens bil, omtrent ingen luftinntak foran og egne diskfelger uten eiker. Hvis noen begynner å diskutere om denne bilen er pen.....så dropper jeg å svare ;-)

    Tanken bak A2 for henne er A til B bil og høyere sikkerhet i f.eks en Micra....

  18. #258
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Madammen kjører A2 med sånn grønn i bak TD merket. Dette er den første 0,3 bilen til Audi og det merkes.
    Audi var nede på 0,3 allerede i 1983 med Audi 100.

    Noen andre:
    -Hummer H2, 2003: 0,57
    -Citroen 2CV, 1948: 0,51
    -Lamborghini Countach, 1974: 0,42
    -VW "boble", 1939: 0,38
    -Ferrari F50, 1996: 0,37
    -Citroen GSA, 1980: 0,31 (Hadde en slik engang i historien)
    -Saab 92, 1947: 0,30
    -Opel Calibra, 1989: 0,29
    -Lotus Elite, 1958: 0,29
    -VW Passat, 1997: 0,27
    -Mercedes C180, 2000: 0,26
    -Lexus LS 430, 2000: 0,25

  19. #259
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jøss..mange av de bilene jeg ikke akkurat forbinder med aerodynamikk, men :P

    Hvordan ligger peugeot 206 an?

  20. #260
    Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil tro at min Geländewagen ville ligget ganske nær toppen på listen til Robert.

    Frode

Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •