DVD & HJEMMEKINO (MAI-05) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ble faktisk litt overrasket, fikk et godt inntrykk av suite når de ble testet, men de fallt jo helt gjennom i oppsummeringen, noe jeg ikke syntes rimte helt med det som stod i testen. Og lyd og bilde skryter jo godt av suite, men alt er jo relativt, og alle er forskjellige

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Jeg ble faktisk litt overrasket, fikk et godt inntrykk av suite når de ble testet, men de fallt jo helt gjennom i oppsummeringen, noe jeg ikke syntes rimte helt med det som stod i testen. Og lyd og bilde skryter jo godt av suite, men alt er jo relativt, og alle er forskjellige
    Jeg oppfattet heller ikke suite-testen som slakt. De påpeker at de ikke leverer den mest raffinerte lydopplevelsen, og at sub'en kanskje ikke er verdens beste i forhold til prisen, men ellers er det da mye positivt å lese om høyttalerne, spesielt frontene. "De eneste med skikkelig fysisk trøkk" osv..De fikk vel en midt-på treet karakter pga prisen var noe stiv i forhold til hva de leverer. Men liker man designet og ikke har verdens mest fintfølende gullører er det ingen tvil om at suite-serien er et godt valg, men når det gjelder sub ville jeg nok tenkt meg om to ganger

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slakt og slakt fru Bloom :wink:

Headingen: "Den Store Kinofølelsen; Test av fem supre høyttalersystemer"

Mvh

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Joda, i brødteksten virker den ok, men det som forundret meg var at på oppsummeringslistene hevdet den seg aldri.
    Av 6 rubrikker er den på SISTEPLASS i 4 av de,
    nest sisteplass i 1 rubrikk,
    og klarer en 2. plass i 1 rubrikk.

Man sitter ikke igjen med et inntrykk etterpå at Suite er serien å satse på.
    Det er greit at et høytaler sett ikke kan være best på alt, men når den er DÅRLIGST på 66,6% av kriteriene i oppsummeringen er det vel ikke midt på treet heller.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Headingen: "Den Store Kinofølelsen; Test av fem supre høyttalersystemer"
    Snakker om å være forutinntatt. :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det er greit at et høytaler sett ikke kan være best på alt, men når den er DÅRLIGST på 66,6% av kriteriene i oppsummeringen er det vel ikke midt på treet heller.
    OVER midt på treet spør du meg, ettersom den får 14 av 18 mulige poeng

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Alle produkter i disse bladene er over midt på treet hvis du ser på poengscore. De har ikke tester som scorer 10 og under.

Er jo klar over at bladene ikke trykker tester av "dårlige produkt" i den forstand. Men vi liker jo å sammenligne forholdene side om side med likeverdige konkurrenter.

Jeg ser på testen individuelt mellom produktene, og da faller Suite gjennom i mine øyne.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man sitter ikke igjen med et inntrykk etterpå at Suite er serien å satse på.
    Stemmer bra overens med min vurdering av Suite-serien når jeg hadde min test-runde for en stund siden. Fallt helt igjennom, spesielt mot JmLab. Har også hørt Klipsch, og de er i min smak enda verre. De andre har jeg ikke hørt.

Men Suite blir jo ikke slaktet i DVD&HK, da. :wink: Men ta gjerne frem det gamle bladet og finn frem selvtilliten.... :wink: :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett mener jo bladet at det er et superanlegg i følge overskriften, men det var vel kanskje det som totalt sett var "minst supert".

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Uansett mener jo bladet at det er et superanlegg i følge overskriften, men det var vel kanskje det som totalt sett var "minst supert".
    Headingen er nok bare plukket rett ut av Reklameteksten fra Salgsleddet/Produsent :wink: ellers ville det nok ikke fått deg til å lese det med liten skrift (selve artikkelen)???

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Er det trykkleif på side 12, om Hitachi skjermene? Det står at den vil ha en fargepalett på 68 milliarder fargenyanser. Dette hørtes da voldsomt ut? Skryter ikke Pioneer for øyeblikket i reklamene sine av at 43 tommeren har 8 milliarder farger?

[endret] Hmm... nei det var nok kanskje ikke trykkfeil - ser at 50" NEC'en på AVShop også har 68 milliarder farger. Ja ja - er vel bare å vente litt til med å kjøpe ny plasma da. Ikke at jeg tenkte på å kjøpe Pioneeren, men sånn generellt mener jeg.[/endret]

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Er det trykkleif på side 12, om Hitachi skjermene? Det står at den vil ha en fargepalett på 68 milliarder fargenyanser. Dette hørtes da voldsomt ut? Skryter ikke Pioneer for øyeblikket i reklamene sine av at 43 tommeren har 8 milliarder farger?

[endret] Hmm... nei det var nok kanskje ikke trykkfeil - ser at 50" NEC'en på AVShop også har 68 milliarder farger. Ja ja - er vel bare å vente litt til med å kjøpe ny plasma da. Ikke at jeg tenkte på å kjøpe Pioneeren, men sånn generellt mener jeg.[/endret]
    Det kan da vel ikke være riktig? Sikkert blitt 68 istedenfor 8,6 som er 11 bit. Har ikke hørt om at noen skjermer har mer enn 11 bit jeg ihvertfall!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEC skryter av 12 bits fargedybde (68 millarder)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Da kan det jo faktisk være at hitachi også kommer med det..lurer på hva pioneer klasker til med i høst!!

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Har kun lest Dali Suite testen av høytaler systemene, og likte den godt så langt. Også bra med oppsummeringslisten på slutten hvordan de forskjellige systemene rangere opp mot hverandre i forskjellige kategorier/bruksområder.
    Hva likte du godt ved suite-testen?
    Den blir jo "slaktet" totalt.
    Ikke best på noe, men dyrest er den?

Buhu! Jeg som trodde Dali Suite-pakken min var god. Nå må jeg grave fram igjen tidligere L&B hvor de skryter av Suite, for å få tilbake selvtilliten. :cry:
    En litt dårlig formulert settning fra min side. Jeg mente at jeg likte hvordan testen ble presentert da man først får en test av hvert system, så en liste hvor de er rangert opp mot hverandre. Syntes nå Suite fikk en grei omtale, selv om de stortsett havent på bunn av de forskjellige listene.
    Siden det er høytaler pakker/systemer som er testet så får man ikke noe godt inntrykk av hvordan hver enkelt høytaler (type) presterer.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og det som er merkelig er at plasmaene med 11 bit ++ viser mer graderinger enn min DLP-TV på 8/10-bit (7 segment fargehjul)... Noe som sier meg at svakheten på plasmaen ikke ligger i kun fargebehandlingen... 8)

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mai-nummeret av DVD&HK i dag jeg. Det fulgte med en faktura på 549 som jeg må betale om jeg vil ha 10 nye utgaver (mitt abb er vist over nå) og da kom jeg på at det var jo et slikt suupertilbud her på forumet.
    - Men det gikk ut i går!

Hmm. linken fungerer fortsatt. Jeg prøver meg på den og dropper å betale fakturaen som fulgte med bladet. Håper det går bra.. :roll:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •