Er detta farlig? (Bil og hjul) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Audi?

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Jeg går utifra det er en Audi du har siden det er avataren din ... jeg har hatt ca nærmere 85-90 biler,deriblant ca 30 Audier (45 Bmw) resten er Porsche 911,noen få mercer og uheldigvis noen americanere er havnet på listen åsså ..
    Det som går igjen hos Audi etter 1986 (mener det var 86) da fikk de nemlig hydrauliske ventilløftere ihvertfall på 5E motorene sine,med det til følge at Co2 utslippet steg drastisk fordi v.pakningnene ved bruk av hydrauliske løftere må skiftes oftere,bilene er veldig utsatt for hard gange på kaldstart noe som igjen fører til hurtigere slitasje ..

men dette kjenner du sikkert til boly (?)
    Ehhhh? avataren min er vel BMW, men jeg har en 2004 Audi A3 2,0 tdi, men det er BMW 635Csi som er tingen.

Er ikke sikker på når hydr. ventilløftere ble innført, men mener bestemt at det er en fin ting, siden det er lett og justere og tåler mye juling. Ikke uten grunn at 5 syl. audi motorer er fine saker spes. m. turbo :wink:

Men du har rett i at de første typene var litt plagsomme, men det er altid vi forbrukerene som er prøvekaniner når nye ting kommer, dette gjelder jo den dag i dag også :cry:

Når det gjelder hvor ofte du bør overhale toppen med hydr. løftere kontra fjær belastet, tror jeg det ligger ca. på det samme. det som imidlertid er viktig er at olje/ filter skift blir fulgt nøye, samt ingen rusing av kald motor.(spes. hvis den har gått langt og stått lenge)

Nok om det, Ulven hvilken bil har du nå? sikkert mange feite biler i den samliga du har hatt, untatt Amcarene.... :wink:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Audi?
    mhm Audi ja .. sikter til protype sin .. trådstarter .. nr 1 .. muligens en passat var det vel .. men samma det audi=passat når det gjelder hydrauliske ventilløftere :wink:

boly har bmwavatar det er jeg 99% sikker på ..

boly nå har jeg en skolebil 97 peugeot 106, den er rå (NOT) .. bare kris som kjører den (samboer`n)

MEN skulle ikke forundre meg om det kom en Bmw m3 cab før jul,med 20" hjul og litt tuning så blir det en versting ...enig at 635 er rå, litt stor og "vinglete" i forhold til m3`n spør du meg 8)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen erfaringer med den forrige 7-serien, ulven? Den som ble laget 1995-2000/2001? Har lagt merke til at dem går sinnsykt billig nå..og det er jo heftige doninger :wink:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Har du noen erfaringer med den forrige 7-serien, ulven? Den som ble laget 1995-2000/2001? Har lagt merke til at dem går sinnsykt billig nå..og det er jo heftige doninger :wink:
    Det er vel noe av det beste kjøpet du kan gjøre på en luksus bil i dag vil jeg tippe.. knall bil proppet full i utstyr og kvalitet på høyeste plan ..

Enormt god å kjøre + at du "ser" det er en dyr/påkostet bil, eneste - måtte vel være bensinforbruket (?) ..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er oljetettere ved ventilene som er slitte/ødelagte så bruker bilen olje og det ryker gjerne ved oppstart. Gjør den det Prototype?

Ja mange av disse motorene pleier å få hard gange etterhvert, samtidig med en lett gjenkjennelig kaklelyd. Som regel burde man vel også bytte kam'en hvis man skal overhale toppen. Men vi får da håpe du slipper det. Fort vekk 2k for en kam og 300kr for hver ventilløfter (x8 ), pakninger, arbeid osv.

Edit 2k skriveleift

Mvh

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er vel noe av det beste kjøpet du kan gjøre på en luksus bil i dag vil jeg tippe.. knall bil proppet full i utstyr og kvalitet på høyeste plan ..

Enormt god å kjøre + at du "ser" det er en dyr/påkostet bil, eneste - måtte vel være bensinforbruket (?) ..
    Ja..men med V6'eren på 2,8 liter og 193 hk skulle det vel gå an å kjøre relativt økonomisk?

edit: skrivefeil

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å jukse seg gjennom EU-kontrollen kan man jo også bare nappe av slangen fra veivhusventilasjonen og la den peke ned mot marka. Da vil CO-verdien falle tenker jeg

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt bilen på verksted nå, og defekt lamdasone som forårsaket for høy CO. Han har nå bestilt den sammen med viftereimer. (Dårlig servo).

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •