1000 000 000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71

Tråd: 1000 000 000

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hørt om ironi kanskje? takk for meg..

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    hørt om ironi kanskje? takk for meg..
    :lol: :lol:

-----------------------

til deg Scirocco : mulig du har sagt noe om det før,men hva skoler har du egentlig ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har fullført er vel VGS. Ellers studerer jeg fjerde året siv.ing på ntnu i trondheim.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Eneste jeg har fullført er vel VGS. Ellers studerer jeg fjerde året siv.ing på ntnu i trondheim.
    ok ..like langt vi da ...skjønner nå hvorfor du kverrulerer så inni H til stadighet ...ingen eller hvertfall ikke mange ferdig utd ing/master gir seg med en gang liksom (utenom meg da selvsagt) hee

en annen ting, tror dere har litt annerledes opplegg i de generelle faga som matte,fysikk og kjemi hva pensum angår,stemmer ikke dette ?

Er ikke feks texas ti89 forbudt der oppe ? (har vel vært det i noen år tror jeg) eller er det feil ?

Merket du isåfall mye til eksamenene at de ble lettere/annerledes ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok flere enn deg som har kommentert at jeg kverulerer og har vanskelig for å gi meg i diskusjoner. Det var vel en (u)vane jeg begynte med lenge før ntnu, men det har sikkert ikke hjulpet..

Her i trondheim har vi en eksamenskalkulator (HP30S) og en vi bruker ellers. Eksamenskalkulatoren er en typisk møkkhaug som en blir gal av å bruke.

Hva pensum angår så har frøken Clemet forsøkt å ødelegge så best hun kan. Det er ikke lov å ha eksamener som varer mer enn fire timer og det er innført et begrep som heter kveldseksamen. Typisk kan en dermed risikerere å få to eksamener på samme dag. Ellers er vi fra før av vant til å jobbe med øvinger og prosjektoppgaver gjennom hele smesteret, så i så måte er det ikke så mye forandringer. Kanskje bortsett fra enkelte fag har begynt å holde obligatoriske midtsemesterprøver som teller på totalkarakteren.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her i trondheim har vi en eksamenskalkulator (HP30S) og en vi bruker ellers. Eksamenskalkulatoren er en typisk møkkhaug som en blir gal av å bruke.
    Syns Hp sjenerelt er håpløs å bruke,spess meny som jeg aldri blir klok på

Typisk kan en dermed risikerere å få to eksamener på samme dag. Kanskje bortsett fra enkelte fag har begynt å holde obligatoriske midtsemesterprøver som teller på totalkarakteren.
    Ja og jeg liker det ikke,her i Stavanger er det så ille at alle valgfag utenom de anbefalte (2-3stk) så får en ikke vite eksamensdato før ca 3 uker før eksamen og da er jo det faget bortkastet visst det havner på en av de andre eksam.

Jeg har for tiden lab-øvelser med rapportinnleveringer i 3fag ..skal ha 6eksamener nå ... helt villt, skjønner ikke at jeg har tid til å sitte her inne å skravle,men ALT annet er jo viktigere enn den der JÆ eksamens-greia hehe du kjenner vel til det sikkert.

Hva gikk du på de 3 første åra ?

Uansett du får ha lykke til på alle dine eksamener Scirocco !!

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Ikke en Pc heller ?
    Nå bruker heller ikke en PC lenger enn toppen ett sekund å telle fra 1 til 10^9 da.. Dessuten var det ikke PCer vi snakket om her heller.

Hvor er foresten premien min Ulven?
    Vi har snakket om Pc`r teoretisk men utførelsen ble gjort litt kreative og da snakket vi om et ynkelig mennesket

Ps ! klarer du å stå imot å ikke si noe på den ? tviler ..

men det er så .. var det du som vant ja du var en racer du sa mellom 25-30 000 dager - det blir 275000 dager fordi det der med 10 timer pr dag ble for dårlig formulert osv ..

akto sa 30 år som blir 259200 dager, men siden svaret er 280800 dager så vinner du visst ja ...

gratulerer du har vunnet :P .. hva vil du egentlig ha som gevinst ?

hva musikk liker du ? liker du Companiet nemo ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår at du er ute etter å kverulere. Det kommer jo ganske klart fram etter som du endret til liten skrift etter at jeg skrev mitt svar. Hva du oppnår med det har jeg imidlertid mer vanskelig med å forstå.

Dersom man, som du sier, forutsetter 10 timer telling pr dag, og man for eksempel skal telle i 100 timer. Da tar det vel tett opp mot 10 dager, eller har du mulighet til å sette livet ditt på pause?

Dersom jeg begynnte å telle etter mønsteret ditt i dag (er 30) og telte til denne miliarden med det nevnte tempoet og den nevnte intensiteten. Ville jeg da ikke være 106 år når jeg er ferdig? Har det ikke da tatt 76 år?

Du kommer ikke unna nå. Skuffen stod der åpen, og du klarte ikke å styre ræva unna :wink:

Sånn for å sikre meg mot at du endrer mer så får jeg sitere det innledende innlegget ditt:
    1000 000 000 = 1 milliard

konkuranse : hvor lang tid tar det og telle til 1 milliard ?

(forutsetter 10 timer telling pr dag,normal og passe fort telling)

(premie til den som er nærmest men dog innenfor 10%)av riktig tallverdi)

Ps! sette er ikke noe lureri ... kom igjen tipp tipp

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg forstår at du er ute etter å kverulere. Det kommer jo ganske klart fram etter som du endret til liten skrift etter at jeg skrev mitt svar. Hva du oppnår med det har jeg imidlertid mer vanskelig med å forstå.

Dersom man, som du sier, forutsetter 10 timer telling pr dag, og man for eksempel skal telle i 100 timer. Da tar det vel tett opp mot 10 dager, eller har du mulighet til å sette livet ditt på pause?

Dersom jeg begynnte å telle etter mønsteret ditt i dag (er 30) og telte til denne miliarden med det nevnte tempoet og den nevnte intensiteten. Ville jeg da ikke være 106 år når jeg er ferdig? Har det ikke da tatt 76 år?

Du kommer ikke unna nå. Skuffen stod der åpen, og du klarte ikke å styre ræva unna :wink:

Jeg innrømmet jo det at det med 10 timer ikke skulle ha stått, DERFOR satt jeg ned skriften og kommenterte det åsså...
    Poenget med oppgaven var å vite hvor lang tid det tar å telle til en milliard enkelt og greit,jeg formulerte meg litt feil skjønner du det Snickers-is eller har du problemer med å skjønne det ?Kanskje jeg skal si det for 4 gang at jeg formulerte meg litt feil ?

Jeg er ikke ute etter å kverrulere dette var bare et morsomt innlegg
    og får å få et riktig resultat så måtte en Pc ha gjort jobben,men det skjønte ikke du ennå jeg antydet det flere ganger underveis i tråden ..

selvsagt gjelder det da kontinuerlig telling fra 0-1milliard ...

Ps! Gjør du feil noengang ? Jeg bare spør ? har du hatt noen "lørdagsinnlegg" som ble forklart for dårlig for så å finne det ut etterpå ?

Eller du har kanskje 5871 perfekte innlegg ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer du har vunnet ... hva vil du egentlig ha som gevinst
    Tja. Et vettugt svar i denne er premie nok..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Jeg innrømmet jo det at det med 10 timer ikke skulle ha stått, DERFOR satt jeg ned skriften og kommenterte det åsså...
    Poenget med oppgaven var å vite hvor lang tid det tar å telle til en milliard enkelt og greit,jeg formulerte meg litt feil skjønner du det Snickers-is eller har du problemer med å skjønne det ?Kanskje jeg skal si det for 4 gang at jeg formulerte meg litt feil ?

Jeg er ikke ute etter å kverrulere dette var bare et morsomt innlegg
    og får å få et riktig resultat så måtte en Pc ha gjort jobben,men det skjønte ikke du ennå jeg antydet det flere ganger underveis i tråden ..

selvsagt gjelder det da kontinuerlig telling fra 0-1milliard ...

Ps! Gjør du feil noengang ? Jeg bare spør ? har du hatt noen "lørdagsinnlegg" som ble forklart for dårlig for så å finne det ut etterpå ?

Eller du har kanskje 5871 perfekte innlegg ?
    Virker som om du ble kraftig støtt av innlegget mitt Ulven?

Jeg finleste ikke tråden da jeg over hodet ikke fannt den så veldig innholdsrik. Imidlertid la jeg til grunn det som stod i det første innlegget. Oppgaven var jo tross alt presentert der og tråden var presentert som en oppgave.

Men men, det er din tråd, jeg skal ikke fucke noe mer med den jeg.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •