Hvilken moped hadde du/ (har du)? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    en kamerat av meg hadde camino. var litt råtten så den gikk vel maks 35 til slutt. kunne likesågodt sykla på den...

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en yamaha, var eneste mulighet til å få et elektonikk merke i moped :twisted: Den var av typen DT-R, var sykt trist, så jeg kjøpte en yamaha yz 125 crosser også, var mye mere skøy

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med glede at en annen her på forumet har hatt en Tempo Safir. Jeg har min fortsatt :lol: Og ja.. Fy f... som disse safirene går! Dro på i 4 gir max turtall over alt!.. Trengte aldri å gire ned. Tror den gikk nærmere 80. Rista iallefall noe så grusomt under toppfart.

Ellers så hadde jeg en Suzuki Ac50. En hissig turtallsjævel med klippet dreiventil og hjemmelaget trim. Passerte glatt 120.. Farlig :? ....

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Furia med supermotard hjul. var go sykkel å kjøre, men jeg gadd ikke å kjøre den mer enn en sessong fra jeg var 16 til jeg var 17. Da solgte jeg den og kjøpte bil samme dag som ble satt i garasjen for ombygging. hadde ikke no trim eller noe sånt så den gikk ikke akkurat fort. han som kjøpte trimma den og kjørte forbi snuten i 70 samme dag som han henta den hos meg og han hadde ikke fått lappen enda. utrolig lur kar :roll:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en 70-80 modell Gilera Trail 50ccm som jeg kjøpte av min fetter som hadde trimmet den noe. Fikk aldri målt topphastigheten nøyaktig, men det var nokk et sted mellom 80 og 90 km/t. og det var forhåldsvis lett å følge trafikken ellers.

Gilera modellene hadde konvesjonelle stifter i tenningsystemet, og mange hadde problemer med å få start. "hemmeligheten" var å gå nåe ned på elektrodeavstanden på pluggen tor jeg hadde 0,5 mm og den var meget startvillig bare den fikk bensin.

Ikke verdens peneste moped etter dagens standard kankje , men den gjorde nytten før jeg tok bil lappen i 86. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Derbi Atlantis scooter, 2004-modell. Den er ikke trimmet, men jeg har mekket sammen et 20 watts lydanlegg med kassettspiller, radio og TV som jeg har bakpå. Det høres lange veier! Det hender at det blir en helgetur til Lillhammer, og da er det fint å ha litt musikk å høre på. Jeg har kjørt 12500 kilometer i løpet av et år, og på det mest ekstreme i fjor sommer kjørte jeg 3000 kilometer på 3 uker. Scooteren er utrolig god og sprek å kjøre, selv om den ikke er trimmet. Man kommer fort opp i 60-70 kilometer i timen i nedoverbakker, og i en bakke på 70 promille klarte jeg å komme opp i hundre. En bensintank (7,2 liter) varer ca. 270-280 kilometer, litt avhengig av hvordan man kjører. Hvis man ligger på full gass hele tiden bruker den merkbart mindre bensin en om man kjører sakte.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larschr
    i en bakke på 70 promille klarte jeg å komme opp i hundre.
    Jeg hadde 70 ned en bakke med 1 i promille, men da butta jeg med en elg

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde en suzuki FZ50 jeg. go' peden! splitter ny og dønn original..det var tider..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Suzuki TS-X med maks sylinderborring og freste kanaler, Stor gasser + effektanlegg. 13,5hk Gikk 110-115 på flata med god dreving.. :wink:

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde først en tsx(trimma til de grader...), som fikk seg en aldri så liten smell en vakker vinterdag... blei aldri den samme etter at forhjulet vrengte seg 360grader....
    Så blei det kjøp av lettsykkel når e blei 16, som utrolig nok ikke blei krasja(honda varadero), Litt morsom hendelse under en promillekontroll med den.... politifyren nekta å tro at det va en lettsykkel og e blei stående der i nesten 1 time.... slapp unna bot pga at de ikke kunne ta den inn til kontroll....
    Gikk lenge å vurderte å kjøpe kawa ninja 600, men hjemmekino fikk førsteprioritert prioritert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    JEg hadde en GP100 Med klipt dreiventil, gikk som ei kule.
    Når jeg fylte 18 kjøpte Jeg en VFR400R som var dyset opp og luftintaket ble kortet ned. 72HK målt på bakhjulet og giret skjeldent før 160000 omdreininger. Den gikk iallefall som ei kule, helt til jeg trynet og all plastikken gikk til helvette, da ble den kondemdert. SYkkelen hadde da en verdi på 65k. Så så dyr va plastikken på den, samt dynamo måtte byttes. Den ligger som kjent inne i motoren. Må splitte motor for å skiftes.
    VEL hvis du fikk Hundreogsekstitusen omdr. så MÅTTE den jo gå som et vondt HÆL.... :wink: :roll: Snakker vi her om verdens mest seiglivede motor eller? :lol: :lol:
    Mvh

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    honda mt5 med 11hk trimsett. spyttet stempelringer ut eksosen som andre spytter snus
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat trynte med en Gilera, fordi sjørtekantene på stempelet løsnet og kilte fast veiva og da låste selfølgelig plutselig også bakhjulet ved en litt lite mopedaktig hastighet. Det gikk heldigvis bra, men han måtte "gå hjem", noe som ikke var så veldig uvanlig i moped tiden :wink:

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemte "hvilken moped får du...." i tittelen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egentlig ikke , skrev om det her http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6908713#6908713 :wink:

Hadde selv ingen store problemer med mopeden min, men det var en del nestenulykker ol. , som muligens gjør en selv til en mer fortåelsesfull og hensynsfull bilsjofør overfor disse litt uerfarene mopedistene. Tror mange bilførere hadde hatt godt av å begynne sin "kariære" som mopedist....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Yamaha DT50 med motor fra en RD125. Den vannkjølte 125 motoren var trimmet til godt over 24 Hk. Hadde et stort forbruk av bakrammer, siden motoren dro ramma skeiv. :shock: Den var vist ikke dimensjonert for mer enn 5-6 Hk.

Ble stoppet både her og der, men hadde dødmannsknapp under tanken. Bilsakkyndig syns aldri det var rart at mopeden ikke ville gå når den skulle kontrolleres, for den idioten av en eier hadde jo bygget om kjølesystemet til vannkjøling. 8) Det måtte jo selvfølgelig bli feil.
    Jeg trillet sykkelen hjemover, og startet opp rundt første sving. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha, veldig bra LOL. Biltilsynet har kostet meg mye penger. Møkkafolk!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg hadde Yamaha DT50 med motor fra en RD125. Den vannkjølte 125 motoren var trimmet til godt over 24 Hk. Hadde et stort forbruk av bakrammer, siden motoren dro ramma skeiv. :shock: Den var vist ikke dimensjonert for mer enn 5-6 Hk.:
    Ut fra det du så tydelig skriver her Hi-Fil, er det kankje godt at finnes dyktige Bilsakkyndige og andre kontroll organer som muligens gjør trafikken litt mer trygg for dine medtraffikanter. Hvordan var det med bremser, var de også dimmensjonert for 5-6 HK eller .....? :roll:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bremser, hallo!!!!!
    Jeg var 16 år den gangen, ble du født fornuftig du eller? Den egenskapen er kommet krypende på meg etter hvert som jeg har utviklet meg til en kjedelig gammel mann. :wink:

Forøvrig må det nevnes at bremser aldri var noe problem. Så ut i fra det kan jeg vel fastslå at de var dimensjonert akkurat passe for meg og sykkelen min.

(hmm, kanskje jeg ikke er så kjedelig likevel?)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den egenskapen er kommet krypende på meg etter hvert som jeg har utviklet meg til en kjedelig gammel mann.
    Om du er fornuftig nå, kan jeg ikke engang tenke meg hvor gal du var når du var yngre... :shock:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •