Ford knuser alt annet!!!!!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 123
  1. #81
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ford er jo som kjent et amerikanskt bilmerke. Og i Amerika er hovedpoenget med å lage en bil å få den fortest fram på en rett strekning. Dette fører til masse power, men aboslutt ingen håndtering. Bilen går sikkert greit rett fram, men en hvilken som helst middels sportsbil fra europa vil knuse den, og knuse den godt på nettopp hva vi har mest av i eks. Norge, nemlig svingete veier.

    Så slik jeg liker å bruke en bil er amerikanske biler totalt ubrukelige. Men for all del, har du en drag stripe til jobben, skolen, butikken og alt annet. Da vil den nok ikke være så dum.

    Men et kjent faktum med amerikanske biler er det at så fort du kommer til en sving så er det over.

  2. #82
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette vet du mye om! :lol:

    Hørt om tyske forder forresten? Har du sammenliknet selv?

  3. #83
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Hva med testen fra Dagbladet der Golf kom ut med en sekser og Focus med en femmer??

    Hva kaller du den testen da Snickers? Upålitelig :?
    Det er jo den eneste i sitt slag hittil som kommer med den konklusjonen. Kanskje bilskribentene i dagbladet begynner å dra kraftig på årene?
    Kan vel si så mye at Golfen ikke har kommet dårlig ut i noen av sine tester hittil!

  4. #84
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er forskjell på å komme dårlig ut og å bli slått av Focus...

  5. #85
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville ikke akkurat sagt at Ford henger etter på innovasjon :shock: De ligger da alltid rimelig tidlig ute med design og ytelse. Volvo var jo skrekk-eksemplet på svensk innovasjon inntil ford kjøpte hele greia. Tenk at de produserte 240 fra noenog 70 - 92, uten at det går å skille årgangen.

    Mvh

  6. #86
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ford har som Volvo en del skrekkeksempler. Tror det skal skilles mellom US-Ford og Europeisk Ford. E-Ford har vel ikke allverden å skryte av, og de har brukt eksterne tuning-aktører for å få til de gromme modellene sine. Volvo har alltid vært en by-traktor, og de har ikke mange modeller som er spesiellt banebrytende når det gjelder design. Kommer faktisk bare på P1800, men den ser bare ut som en sportsbil. Ellers var jo Amazon og Duett tøffe biler.

  7. #87
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dette vet du mye om! :lol:

    Hørt om tyske forder forresten? Har du sammenliknet selv?
    Skjønner jo veldig at vi hær har å gjøre med en ford-fanboy. Ja, jeg vet meget godt at Ford lager en del europeiske biler. Men det gjør vel ikke saken så mye bedre det ? For den forden du snakker om her er vel ikke akkurat den modellen som ford har laget for europa.

    Ta med deg en BMW M3/M5, Audi RS2/4/6, Mercedes CL/S klasse, RUF Rt 12, Lamborghini, Ferrari... You name it. Ta et par runder på ringen, og si meg hvem som vinner. Europeiske bilprodsenter ligger langt forran amerikanske. Dette er et kjent faktum, som du som selvutnevnt bilekspert burde vite. Det skjer ting i Amerika, det er sant det. Men de har fortsatt en lang vei å gå før de kan ta opp kampen med europeiske biler.

    Et godt eksempel på det er forrige års Speed GT i USA. Det er nesten hovedsaklig bare amerikanske bilprodusenter med i det racet. Audi deltok med sin RS6. Den bilen var så overlegent bra i forhold til de amerikanske bilene at SCCA fant ut at de måtte sette restriktorer i turboene til RS6'en, dette gav bilen en del lavere ytelse enn de andre bilene. Men fortsatt så vant Audi Speed GT i fjor. Hvorfor ? På grunn av Quattro systemet som gav Audi en suveren ledelse i håndteringen av bilen. Audi kjørte betydelig raskere gjennom svingene og vant dermed sammenlagt.

  8. #88
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ford ligger jo litt på latsida når det gjelder Ulv i fåreklær, for syke stasjonsvogner greier dem ikke å lage :!:

    Denne derimot:
    Audi Sportec
    RS4 Biturbo Level 2

    Konfigurasjon: Biturbo V6
    Ventilstyring: 5 Ventiler / Sylinder
    Motorvolum: 2671 ccm
    Effekt(hk): 450.0 HK
    Effekt(kw): 335 KW
    Dreiemoment: 580 Nm
    Sylinderdiameter: 81 mm
    Slaglengde: 86.4 mm
    HK/Liter: 168.48 HK/L
    HK/KG: Ikke tilgjengelig
    Gir type: 6-Trinns Manuell

    DET ER HELLER INGEN KONSEPTBIL, DETTE ER GATEBIL FOR ALLE PENGA :!:

  9. #89
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    RS4 er en grei bil det ja. FMS og Dahlback leverer vel 625HK kit til den hvis jeg ikke husker feil. Dreiemomentet skulle vel da begynne å nærme seg 1000Nm også.

  10. #90
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ford alene er ikke sammenliknbart med alle andre biler. Men Ford konsernet har merker som brukes til ulike formål. Store biler med stor motor skriver de eksempelvis Jaguar på. Skal de koste enda litt mer skriver de Aston Martin på dem.

  11. #91
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Ford ligger jo litt på latsida når det gjelder Ulv i fåreklær, for syke stasjonsvogner greier dem ikke å lage :!:

    Denne derimot:
    Audi Sportec
    RS4 Biturbo Level 2

    Konfigurasjon: Biturbo V6
    Ventilstyring: 5 Ventiler / Sylinder
    Motorvolum: 2671 ccm
    Effekt(hk): 450.0 HK
    Effekt(kw): 335 KW
    Dreiemoment: 580 Nm
    Sylinderdiameter: 81 mm
    Slaglengde: 86.4 mm
    HK/Liter: 168.48 HK/L
    HK/KG: Ikke tilgjengelig
    Gir type: 6-Trinns Manuell

    DET ER HELLER INGEN KONSEPTBIL, DETTE ER GATEBIL FOR ALLE PENGA :!:
    Ah det er denne 1999 Audien du mener.

    http://www.supercarstats.com/sportsc...bo_level_2.php

    1999 Audi RS4 Avant
    Curb Weight 4,630 lb. / 2,100 kg
    Power 450.0 bhp @ 6,950 rpm
    Torque 427.8 lb/ft. (580Nm)@ 3,000 rpm

    Stusser litt på den store avstanden i maks dreiemoment turtallet og maks effekt turtallet, men det er vel de to turboene sin skyld tenker jeg.

    Ellers så er jo forholdet mellom motor effekt og vridnings moment gitt ut i fra formelen "Horsepower = Torque (angitt i lb/ft) X (RPM/5252)"

    I tilfelle Audi RS4
    vridnings moment ved maks bhp blir 340 lb/ft eller 461Nm
    og effekt ved maks dreiemoment blir 244 bhp

    til sammenligning med "konseptbilen" Ford Shelby GR-1

    Motor Ford 6.4L V10
    Max RPM 7500RPM
    Hestekrefter 605 @ 6750RPM
    Moment 680Nm (501lb/ft) @ 5550RPM

    vridnings moment ved maks bhp blir 470,7 lb/ft eller 638Nm
    og effekt ved maks dreiemoment blir 529 bhp

    Til en liten opplysning, så er motorens turtall med maks dreiemoment det turtalle den vil søke ned mot (være sterkest med) ved moment belastning. mellom 461Nm og 580Nm og turtall høyere enn 3000rpm for RS4 , og det er her man kommer inn på hyppig bruk av gearkasse og lavere gir og turtallsmaskiner osv. selv om jeg nok tror 244 hk er nokk for de fleste i dagens trafikk også.

    Sitat Opprinnelig postet av LarsED
    RS4 er en grei bil det ja. FMS og Dahlback leverer vel 625HK kit til den hvis jeg ikke husker feil. Dreiemomentet skulle vel da begynne å nærme seg 1000Nm også.
    fra 580Nm til 1000Nm :shock: hvilket turbomatetrykk snakker vi om da, og hvilke rpm tar man ut 625HK ?

  12. #92
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå sies det vel av folk som jobber med trimming og har bena litt mer på bakken at Dalback-hester er minst like oppskrytt som Audihester.

    Hvorfor nevner ingen Rally her forresten? VAG har jo ikke akkurat mye å være stolte over her i hvertfall.

  13. #93
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes egentlig ikke du kan kalle disse bilene for Ford, greit nok at de eies av Ford konsernet. . . Men jeg kaller da ikke en Lamborghini for Volkswagen, gjør jeg vel? (hvis du henger med nå)

  14. #94
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med Audi i forhold til VW? Hva med Bugatti?

  15. #95
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Nå sies det vel av folk som jobber med trimming og har bena litt mer på bakken at Dalback-hester er minst like oppskrytt som Audihester.

    Hvorfor nevner ingen Rally her forresten? VAG har jo ikke akkurat mye å være stolte over her i hvertfall.
    Ikke ?

    Har du sovet i timen gutt ?

    VAG står for Volkswagen - Audi Group. Og hvilket konsern var det nå igjen som totalt dominerte Rally på 80-tallet ?

    Jo det var vel Audi det med sin Sport Quattro...

  16. #96
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ford RS200, glemt den? Sierra Cosworth? Glemt den? Og mange mange andre modeller som ikke var å få som gatebiler.

  17. #97
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel ingen per dags dato som har vunnet så mye i Rally som Audi gjorde i de få årene de var med (inntil Gruppe B ble bannlyst)

  18. #98
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ford RS200, glemt den? Sierra Cosworth? Glemt den? Og mange mange andre modeller som ikke var å få som gatebiler.
    Handlet ikke dette om gatebiler da? Biler som man faktisk kan kjøre lovlig på gata ?

  19. #99
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cosworth var med og laget Opel Ascona 400 også. Husker ikke helt hvordan det var med eierforhold Cosworth/Ford, men jeg mener å huske at Ford kjøpte de opp eller noe slikt. Stemmer det?

  20. #100
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ford kjøpte opp Cosworth, så kjøpte Audi Cosworth, men de har solgt dem igjen sidn de ikke hadde behov for dem lengere. Så nå er jeg ikke helt sikker på hvem som eier dem lengere.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •