Microsoft terrororganisasjon. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Går det an å avinstallere IE? Finner den ikke i legg til/fjern programmer.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Går det an å avinstallere IE? Finner den ikke i legg til/fjern programmer.
    På XP finner du det uner Add/Remove Windows Components, men det eneste som skjer er at du fjerner en shortcut. Microsoft tror jeg har fått påpakning om å separere produktene slik at IE ikke er integrert i systemet. Tror de også er bøtelagt av EU.

Mulig vi får avinstallert det i neste versjon av Windows.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPlite lar deg fjerne windows-komponenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fjerner en snarvei (shortcut finnes ikke i ordboka). Ser egentlig ikke poenget med å fjerne IE da Explorer og IE i bunn og grunn er det samme.

EU har vel bedt MS om å fjerne et hav av dill for å skille OS og programvare (og skape bedre konkurranse). Det ironiske her er at MS egentlig ikke gjør noe annet enn det samme som har gjort diverse linux-distroer så populære, nemlig å legge diverse tilleggspakker ved OSet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Du fjerner en snarvei (shortcut finnes ikke i ordboka). Ser egentlig ikke poenget med å fjerne IE da Explorer og IE i bunn og grunn er det samme.

EU har vel bedt MS om å fjerne et hav av dill for å skille OS og programvare (og skape bedre konkurranse). Det ironiske her er at MS egentlig ikke gjør noe annet enn det samme som har gjort diverse linux-distroer så populære, nemlig å legge diverse tilleggspakker ved OSet.
    Microsoft har jo strengt tatt integrert programvare inn i OS'et sømløst. Blir ikke det samme som tilleggspakker. De kan en jo godt velge å ikke installere til fordel for konkurrenters SW.

Microsoft bør heller konsentrere seg om OS-oppgaver som multitasking, minnehåndtering og nettverk. Det klarer de jo enda ikke! :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå har jeg 16 programmer kjørende oppe på skjermlinja mi samt et uttall andre liggende i "bakgrunnen" (service og liknende). Funker fett det. Jeg har 1024 MB minne samt en liten klatt på en av harddiskene. Disse har aldri gitt en lyd fra seg så jeg går ut fra at de funker fett de også. Jeg er tilkoblet internett via et uttall hubber, svitsjer og brannmurer (og annet rask). I PCen min står både en blåtann-dings og en wifi-dings. Har også tre forskjellige nettverkskort, hvorav ett pci-kort. Gir ikke fra seg så mye feilmeldinger alle disse dingsene heller. I det hele tatt funker de fett.

Operativssystemet jeg kjører? WinXP, fra nettopp, Microsoft...

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WinXP er optimalisert for folk som vet lite om data. Et av de mest irriterende tingene med Windows er at det maser hele tiden om en restart etter innstallasjon av en update. Men XinXp er totalt sett et OK operativsystem.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Akkurat nå har jeg 16 programmer kjørende oppe på skjermlinja mi samt et uttall andre liggende i "bakgrunnen" (service og liknende). Funker fett det. Jeg har 1024 MB minne samt en liten klatt på en av harddiskene. Disse har aldri gitt en lyd fra seg så jeg går ut fra at de funker fett de også. Jeg er tilkoblet internett via et uttall hubber, svitsjer og brannmurer (og annet rask). I PCen min står både en blåtann-dings og en wifi-dings. Har også tre forskjellige nettverkskort, hvorav ett pci-kort. Gir ikke fra seg så mye feilmeldinger alle disse dingsene heller. I det hele tatt funker de fett.

Operativssystemet jeg kjører? WinXP, fra nettopp, Microsoft...
    Joda! Det funker! Som MSCE har jeg ingen problemer med å få ting til å funke slik Microsoft vil det. Problemet er å få det slik jeg vil! Hehe..

Har du noen sinne opplevd å holde på med et program, og så smeller Microsoft opp et program i forgrunnen? Jævlig kjiipt hvis du taster i vilden sky og taster litt <enter> og slikt i det det dukker opp en popup med et eller annet "viktig" spørsmål om rydding på skrivebordet eller noe! :roll:

Jeg kan ikke for mitt bare liv fatte at programmer på egenhånd skal bestemme at de skal opp i forgrunnen. De har å holde seg bak til jeg bestemmer det, men slik er det altså ikke.

Dessverre er min arbeidsgiver fanget av dette proprietære systemet, og jeg med det! :roll: Håper UNIX/Linux kan ta opp konkurransen snart (les markedsandeler).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •