"Ekstrem hjemmekinobygging" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Men til de to variantene:
    1. Hjemmekinopatruljen: Teamet oppsøker en hjemmekino utstyrt med referanseplater, måleutstyr etc. og tuner perfekt lyd og bilde i løpet av en dag.
    Så for meg dette med samme gjeng som Homespatruljen:
    "Men herregud asså, bare deeeen store subwooferen!"

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om noen tente på ideen, men det var kanskje ikke mange nok som så noen måte å sette dette ut i livet på.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke slik at DVD&HK hadde kontakt med TV2? Må være mulig å lufte ideen i alle fall

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør kanskje ta litt mer form først?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den er relativt godt utviklet jeg, detaljene kan man jo bringe på banen senere hvis det skulle vise seg at det ble noe interesse for konseptet

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette er en veldig god ide. Vi kan kalle det "hjemmekino patruljen eller en guide til hjemmekino. Eller kanskje "Hvordan få en kino opplevelse i ditt egen hjem" Vi får noen personer med en hverdagslig stue ,men den skal helst være relativt passende for projektor.

Jeg ser for meg at man prøver å lage 2-3programmer hvor man tar tak i en hjemmekino pr program. Jeg ser for meg å sette opp rullgardiner feks bak de ordinære gardinene. Dette er rimelig og gir meget god lyskontroll.

Jeg synes dette burde gjøres billigst mulig. En høy startpris vil skremme vekk personer som evt vil prøve et slikt anlegg selv. En pris på 15000-20000 i utstyr vil nok være en øvre prisgrense (du får ikke særlig mye for 15000kr ,men det noe høyere vil skremme vekk potensielle kunder).

Her er et priseksempel:
    Benq 5120 7000
    Buttshaker ifra Ljudia (500kr stk) og evt billig forsterker til de.
    En rimelig Receiver og DVD spiller
    Rimelig høytalerserie med 5 små høytalere og en subwoofer (WAF er viktig)
    Et nedsenkbart lerret. 1000kr på komplett
    500kr i rullgardiner ifra IKEA

Et eksempel på hva som kan være en ide. Tror faktisk det er et marked for et par episoder.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert marked for high-end-klassen også, med det mener jeg at folk liker å drømme seg bort ved å se på ting som f eks MTV cribs osv. Det er etter min mening bedre underholdning enn å satse på budsjettpakker, men det går jo alltids med en kombinasjon. Men nå var der vel tross alt snakk om "ekstrem hjemmekinobygging", og det tror jeg ville blitt helt rått

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke akkurat ekstrem hkbygging hvis man kun tar for seg budsjett utstyr :roll:

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av det morsomme må jo være å få anlegg i 100k+-klassen langt mer akseptert. Hvorfor skal ikke en slik kino koste like mye som et flott bad eller brukbart kjøkken liksom? Folk flest har en vrangforestilling om at 20k for et anlegg er dyrt. Den vil vi plukke av dem.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk, begge deler. Kommer nok helt an på kunden. Folk flest i dag assosierer seg nok med budsjettklassen. Men å ta den helt ut er helt klart det som er mest morsomt og givende.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ide hadde vell vært å gi de ulike "kjedene" mulighet til utstyrsponsingen til programmet innenfor bestemte prisrammer. >15k, >30k, >50k, >100k osv.

Så hadde de plukket "de beste produktene " de har til prisen kan være gunstig å få litt forskjellige merker representert.

Det er helt rett at folk er meget opptatt av pris. 10k i lyd er det meste som folk vil bruke der jeg jobber ihvertfall som regel :roll:

Helt enig å bygge annlegg til 15k blir kjedlig, minium 50k skal det bli noe.... :wink:

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med utstyrspakker er nok noe som vil passe bra. Jeg vet selv at det er mange som har problemer med å putte over 20000kr på bordet for en akseptabel hjemmekino..

Hvorfor heller ikke bare ta en "hjemme hos" reportasje av en av kinoene på avforum for å vise "hvis man legger litt mer penger i kinoen så kan man *vise hjemmehos reportasje*"

Det er jo alltid lov å drømme seg vekk i en hjemmekino til 100k ,men jeg tviler på at det er noe realistisk for meg =( Men 50k er nok aktuelt etterhvert =)

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hehe. Ser egentlig to varianter av dette. Vi har jo allerede SVS-patruljen som på frivillig basis oppsøker intetanende hjemmekinoeiere og forbedrer bassen til den uvitende (eller noe sånt, har aldri fått besøk selv, så dette er fritt etter ubekreftede, løse rykter, og må tas med noen spader salt).

Men til de to variantene:
    1. Hjemmekinopatruljen: Teamet oppsøker en hjemmekino utstyrt med referanseplater, måleutstyr etc. og tuner perfekt lyd og bilde i løpet av en dag. Mindre modifikasjoner som ommøblering, plassering av vakre dempeplater og anbefaling om utskifting av enkeltkomponenter uten å skjele til WAF må påregnes.
    2. Ekstrem hjemmekino: Dette krever mer tid og ressurser, men poenget er at når man har startet er det ingen vei tilbake. Her må man regne med omfattende snekkerarbeider, nye møbler, nye (ikke WAF-baserte) farger på tak og vegger, utskiftning av komponenter som ikke holder mål og evt omlegging av strømkurser. Siden dette går på ideologisk basis må nok den utvalgte bidra med litt monetære ressurser for at det skal gå i hop.

Begge er morsomme, men har helt forskjellig utgangspunkt, der den første er mer nøktern økonomisk sett.

Det er artige ideer, men kan være vanskelig å få til i praksis. Det er nok ikke så mange som har tid til dette, selv om lysten er der. Men det er nok mange som kunne ønske deg et slikt besøk.
    En skikkelig artig ide det her.....

Vi kan kalle serien:
    HJELP, jeg har fått hjemmekino!

Og så stille med en ekspertgruppe som tuner og tweaker ethvert anlegg til perfection... Jeg vil gjerne delta.... he he!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •