Hvilket parti? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 106
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har aldri jobbet på kontor.

Jobbet blant annet 3 år som service teknikker som blant annet betød montering av parabol i mange minusgrader. (hvorfor kan ikke folk kjøpe slikt om sommeren)

Du sier det selv. Det frister ikke å gå på jobb. Nei selsagt gjør det ikke det, men noen må gjøre jobben eller syns du det er greit at du medfører større belastning på dine kollegaer eller at arbeidsgiver må betale for noe de ikke får noe for.

En annen løsning er jo selvsagt at du kan ta inn det tapte eller trekke det fra ferien. Har dere en slik løsning så ønsker jeg god bedring.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    (hvorfor kan ikke folk kjøpe slikt om sommeren)

Du sier det selv. Det frister ikke å gå på jobb. Nei selsagt gjør det ikke det, men noen må gjøre jobben eller syns du det er greit at du medfører større belastning på dine kollegaer eller at arbeidsgiver må betale for noe de ikke får noe for.

En annen løsning er jo selvsagt at du kan ta inn det tapte eller trekke det fra ferien. Har dere en slik løsning så ønsker jeg god bedring.
    Hører hva du sier, tror du folk vil ha utelys på sommeren? :lol:

Og jeg vil se at guttene jobber hardere bare fordi jeg er borte :lol:

Og hadde jeg ikke fått betalt for sykedagene, hadde jeg vel bare blitt nødt itl å jobbe enda mer på ettermiddagene :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt kan man føle seg skikkelig dårlig av influensa, men hvis man føler seg så syk at man ikke kan utføre det minste på jobb, (litt er bedre enn ingenting), så kan man liksågodt bli hjemme.

Har ingen tro på at sengen hjelper mot å bli frisk raskere.

Uansett så er forkjølelse/influense kortvarig (den værste delen iallfall) slik at man kanskje ikke trenger mer enn 2-3 dager borte hvis den er så kraftig at man føler man trenger det.

Tror også det er slik at jo mer ansvar man føler for jobben jo mindre syk er man. Derfor er jeg rimelig sikker på at høyt betalte ansvarsfulle jobber har mindre fravær enn andre.

Tipper world of warcraft har ført til mye "sykdom" i det siste.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i utgangspunktet enig i alt du sier, det er jo en grunn til at jeg aldri har vært borte fra jobb.
    Jeg kunne sikkert få gjort litt hvis jeg drar på jobb i morgen, men jeg gidder rett og slett ikke, da jeg blir fortere frisk av å ligge hjemme en dag.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner ikke med at du føler deg truffet av mine utsagn. 5 år uten fravær sier litt om arbeidmoralen din. Keep up the good work.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så legene som ber en holde sengen til man blir frisk snakker bare tull?

Robert-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Så legene som ber en holde sengen til man blir frisk snakker bare tull?

Robert-
    Legen er til for å hjelpe deg og la deg høre hva man vil. Hadde han sagt til deg. Slutt å syt, kom deg på arbeid så hadde du neppe valgt han neste gang.

At selgeren sier til deg at Plasma er best betyr vel ikke at du tror han?

Dette gjelder selvsagt influensa og slike ting. Hjerteoperasjoner og annet, ja da tror jeg det kan være greit med noen rolige dager, selv om legene prøver å få deg opp på beina snarest mulig.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt kan man føle seg skikkelig dårlig av influensa, men hvis man føler seg så syk at man ikke kan utføre det minste på jobb, (litt er bedre enn ingenting), så kan man liksågodt bli hjemme.

Uansett så er forkjølelse/influense kortvarig (den værste delen iallfall) slik at man kanskje ikke trenger mer enn 2-3 dager borte hvis den er så kraftig at man føler man trenger det.
    Dette blir bare dumt Peakman. Ikke uttal deg så skråsikkert om ting som tydeligvis er utenfor ditt kompetanseområde. Jeg jobber tett med leger angående sykefravær og aksjoner/måter å få dette ned. Å "tvinge" folk på jobb gjør at sykdom varer lenger.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann

Dette blir bare dumt Peakman. Ikke uttal deg så skråsikkert om ting som tydeligvis er utenfor ditt kompetanseområde. Jeg jobber tett med leger angående sykefravær og aksjoner/måter å få dette ned. Å "tvinge" folk på jobb gjør at sykdom varer lenger.
    Som sagt, jeg tenker på influensa og forkjølelse.
    Ryggplager grunnet overbelastning på jobb vil selgsagt ikke bli bedre av å bli nødt til å gjøre mer av samme jobben som skapte skaden.

Som robertaas påpekte så er de veldig få av de som sier de har influense som virkelig har det. De fleste er bare forkjølet. Har aldri skadet meg av å gå på jobb sterkt forkjølet.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ærlig talt ikke 5 år uten fravær er noe å skryte av.. (Sier ikke at du skryter, Mirage.)
    OK med høy arbeidsmoral om man jobber med noe man er veldig glad i, men skal man gå på jobb om man føler seg elendig, og rett og slett ikke har det bra?
    Og skal man liksom være bekymret for at kollegene får mer å gjøre?
    trist at man må være mest mulig "maskin" i mange arbeidsplasser... :roll:

Edit: på den annen side, er enig i at mange blir hjemme ofte fordi de føler seg litt dårlig, og har lite lyst å gå på jobb. i så tilfelle er det kanskje en tanke å vurdere om man vil fortsette i den jobben.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman, vi snakker om en meget diversifisert gruppe med mennesker. Det er et mindretall av arbeidstakerene som er 25 med et godt fungerende immunsystem. For eldre mennesker eller mennesker med dårlig immunforsvar kan en influensa utvikle seg til et mer alvorlig sykdomsforløp, f.eks. lungebetennelse. Det er selvsagt beundringsverdig av de som "sleper" seg til jobb men ikke noe vi kan forvente av alle.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Og skal man liksom være bekymret for at kollegene får mer å gjøre?
    Selvsagt. Er du i det minste klar over hvor irriterende det er å bli oppringt for at man må på jobb når man egentlig hadde fridag og hadde andre planer når en eller annen kollega plutselig har blitt syk og sier fra 1 time før han skal begynner, eller f.eks at du må jobbe dobbelt skift når du egentlig hadde tenkt deg ut på byen med dama eller andre ting. I tillegg til den ekstra jobbingen så får man pinadø en sur dame på nakken også.

Det finnes selvsagt jobber der den eneste som må lide er seg selv for at man får mere å gjøre når man kommer tilbake. De som har slike jobber trenger selvsagt ikke å tenke på kollegaer.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Det er selvsagt beundringsverdig av de som "sleper" seg til jobb men ikke noe vi kan forvente av alle.
    Det er akkurat derfor man ikke bør få lønn de første dagene av sykdomen. For da får disse personene belønning for det (lønn), mens de som ikke orker det får mindre betalt.

På samme måte som man bør få likt betalt for likt arbeid, bør man ikke få likt betalt for ulikt arbeid.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar rimelig godt vare på helsen min. Er jeg syk, så er jeg syk. Jeg er bare et menneske. Om jeg skal ha dårlig samvittighet for å være det, må det være noe feil et sted. Å bekymre seg i slike tilfeller, blir bare bortkastede krefter. Man får jo ikke gjort noe med det uansett.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man så syk at man ikke kan gå på arbeid så er det ikke så mye man kan gjøre for det. Man kan jo eventuellt spørre om man skal ta ett skift for den personen som måtte steppe inne for å utjevne det.

Men er det slik at man blir borte fra jobb fordi det er mer behagelig å være hjemme når man er litt forkjølet så mener jeg man virkelig må ta i vurdering hva dette påfører kollegaer. Hvis man etter vurderingen fortsatt mener at det er viktigere at man får hvilt litt på sofaen enn at kollegaen får sin vellfortjente fridag, ja da er det vel ikke annet å gjøre enn for kollegaen å stille på arbeid. Har iallfall opplevd selv ekstrem mye egosime blant kollegaer som melder seg syk i hytt og pine og lar det gå utover meg. Det er nok derfor også at denne saken opptar meg så sterkt. Dette er som regel samme gjengen som klager over at de måtte jobbet 15 minutter ekstra uten betaling.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke uenig med ditt siste innlegg Peakman. Dersom man reduserer sykedekningen de første dagene man er syk tror jeg nok det meste av slikt sykefravær faller bort.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det morsomme er at vi har en gjenganger på jobb. Såvidt jeg vet så er det begrenset antall egenmeldinger man kan ta i løpet av 12 mnd. Iallfall viste han ikke det selv og sjefen gadd ikke fortelle han det, men han fulgte med. Så for ett par måneder siden så var han "syk" igjen,(han var alltid syk 3 dager i strekk) og da passerte han denne grensen. Han ble litt paff når han kom tilbake på jobb og ble informert om at han måtte ta disse dagene av ferien hvis han ikke skulle tape lønn. Siden den gang har han vært sykt minst 3 uker, for nå går han til legen og får sykemelding på 1 uke av gangen. Sist var i påsken slik at han kunne reise på fjellet i 14 dager. Han var innom jobb uken før påsken med sykemeldingen. Hvis han var syk er jeg millionær. Jeg er sikker på at hadde han tapt lønn, så hadde han vært på jobb.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han var altså syk 3 dager på strekk, dag 13-15? Ikke bra i det hele tatt. Hvis jeg hadde vært eier av geskjeften ville jeg ha leid en privatdetektiv og sett hva han faktisk gjorde når han var "syk". Det er meget forkastelig å "stjele" penger fra arbeidsgiveren.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sett han kjøre rundt i Trondheim med caben sin under sykdomsperioder. Sjefen irriterer seg grønn over han, men det er ikke mye han kan gjøre siden han skaffer seg sykemeldinger.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •