Hvilket parti? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg stemmer Høyre, eneste fornuftige... Er en grunn til at SV aldri har sitti i regjering, og det skal de forhåpentligvis ikke nå heller!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frp her også..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten blankt, AP eller Høyre.

Hvis jeg kunne stemt på et parti for innenrikspolitikk og et parti for utenrikspolitikk, hadde det blitt SV på førstnevnte og Høyre på sistnevnte.

Edit: og nei til EU.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Noen som tror de kan skru klokken tilbake til 60-tallet?
    Det paritet som lover å gjøre det i løpet av en 4-års periode, får min stemme. Garantert.
    Inkluderer dette svart/hvitt Tv og kun en TV-kanal og en radiokanal i Norge?

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Eneste jeg vet er hvilke partier jeg ALDRI kommer til å stemme på. Det er KRF, SV, SP, RV, Venstre. Sv er for meg en gjeng langårete sløvinger med palistinaskjerf som aldri har gjort en ærlig dags arbeid.

Nå har jeg i løpet av de 12 årene jeg kunne stemt ikke stemt en eneste gang og det blir neppe gjort før at det blir mulig å stemme på internett.

AP, FRP og Høyre har alle gode og dårlige saker så jeg vet ikke hvem som er best/værst.

hahaha! du har gitt meg dagens latter! :lol:

mitt problem er at de (rød)grønne er totalt urealistiske og tenker omtrent like kort som nesa rekker.

ettersom jeg setter verdier som frihet og selvstendighet høyt, og lever etter ideologien "man er hver sin egen lykkes smed", er det nok ganske så innlysende hva jeg stemmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    ettersom jeg setter verdier som frihet og selvstendighet høyt, og lever etter ideologien "man er hver sin egen lykkes smed", er det nok ganske så innlysende hva jeg stemmer.
    Hva er frihet? At mennesker med medfødte kroniske sykdommer aldri vil få jobb og aldri hjelp fra staten? At du kan leve det gode liv inntil du en dag blir påkjørt i trafikken og dermed er uinteressant for arbeidsgiveren som sparker deg på dagen? Når du er så gammel at arbeidsgiveren ikke lenger ønsker deg, krysser du fingrene på at det private pensjonsfondet ditt ikke har gått konkurs? Er det greit å hoppe over noen lik så lenge du tjener gode penger selv?

Newcomer Jessica sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilket parti?

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hva med deg da?
    For meg er FRP, SV, V, RV,KP og alle som er mindre enn dem- tullepartier som aldri kommer til å få en flertallsregjering her i landet. Årsaken er at vi har en stor middelklasse her i landet, hvor flesteparten er godt utdannet eller har en jobb med grei eller bra lønn, det vil si mange fornuftige hoder som ikke gir makten til hvem som helst.

Frp(sorry om jeg støter noen,he he) er for egoistiske folk som ikke har peilig på hvordan politikk fungerer i praksis. Grunnen til at flertallet har det så bra her i landet er fordi FRP aldri har hatt makten og forhåpentligvis forblir det sånn. De tar seg vann over hodet og lover mer enn de kan holde- har erfaring fra kommunevalget i Tønsberg hvor de var det eneste partiet som lovet å stase innføring av bomring, folk stemte på dem fordi det var en sak mange var opptatt av, likevel greide de ikke å stanse bygging av bomring og der sitter nå folk i nøtterøy, tønsberg og tjøme med skjegget i postkassa og angrer..disse var tidligere høyre-kommuner..folk tar nok til vettet neste gang.

De eneste reelle alternativene blir for meg er AP, Høyre og KRF

KRF(partiet som stemte mot fjernsyn på 50-tallet) er ikke akuelt,dermed står det mellom AP og Høyre, siden AP har tatt 'tullepartiene' inn i varmen, blir det nok Høyre i år!

Ja til EU!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å ikke overanalysere det politiske Norge, men det er et par ting som er klart: Mindretalls regjeringer slik vi har hatt de 3-4 siste valgperiodene er ingen bra løsning. Det blir ingen kontinuitet og regjeringspartiene får ikke utrettet de sakene de ønsker fordi de hele tiden må inngå kopromisser pga. mindretallet. At det i Norge har blitt slik at et parti med knappe 2% opplsuttning kan ha så viktige verv som landbruksminister og justisminister beviser at demokratiet ikke fungerer som det skal her i Norge. At partiene Høyre og Arbeiderpartiet kan sette seg til dommer over drøyt 20% av de Norske velgerene å si "dere er tullinger, så dere vil vi ikke ha noe med å gjøre" Er jo å vise forakt for vårt valgsystem. Spessielt i de to store partiene (høyre og AP) så er det tydelige tegn til "innavl" og klar favorisering av en samfunnsgruppe; akademikerene. Det virker som disse menneskene ikke har forstått at uten fiskere, butikkansatte, rørleggere osv. så stopper Norge.
    Jeg skal bare så vidt tuche innom KRF. Krf sitt menneske syn er så absolutt på grensen til totalitært, det å blande relgion og politikk ser vi daglig eksempler av på tv at ikke er en god idè. Jeg kunne sikkert fortsatt i det vide og brede, men jeg velger å gi meg mens leken er god :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg skal prøve å ikke overanalysere det politiske Norge, men det er et par ting som er klart: Mindretalls regjeringer slik vi har hatt de 3-4 siste valgperiodene er ingen bra løsning. Det blir ingen kontinuitet og regjeringspartiene får ikke utrettet de sakene de ønsker fordi de hele tiden må inngå kopromisser pga. mindretallet. At det i Norge har blitt slik at et parti med knappe 2% opplsuttning kan ha så viktige verv som landbruksminister og justisminister beviser at demokratiet ikke fungerer som det skal her i Norge. At partiene Høyre og Arbeiderpartiet kan sette seg til dommer over drøyt 20% av de Norske velgerene å si "dere er tullinger, så dere vil vi ikke ha noe med å gjøre" Er jo å vise forakt for vårt valgsystem. Spessielt i de to store partiene (høyre og AP) så er det tydelige tegn til "innavl" og klar favorisering av en samfunnsgruppe; akademikerene. Det virker som disse menneskene ikke har forstått at uten fiskere, butikkansatte, rørleggere osv. så stopper Norge.
    Jeg skal bare så vidt tuche innom KRF. Krf sitt menneske syn er så absolutt på grensen til totalitært, det å blande relgion og politikk ser vi daglig eksempler av på tv at ikke er en god idè. Jeg kunne sikkert fortsatt i det vide og brede, men jeg velger å gi meg mens leken er god :wink:
    Så sant, så sant. Men samfunnet hadde da heller ikke fungert uten akademikerne Hvem får din stemme da??

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål. Det blir litt som å velge mellom pest eller kolera...
    Mitt inderlige håp er vel at så mange stemmer blankt at det oppfattes som en protest mot dagens "gutteklubb" system. Jeg vet jo at det ikke vil skje, men det er lov å drømme...

Edit: Så klart Norge ikke hadde fungert uten akademikere, men jeg skulle likt å se det rabalderet som hadde kommet hvis f.eks polske akademikere hadde tatt de Norske jobbene til 1/2 pris!

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senterpartiet

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Jessica
    For meg er FRP, SV, V, RV,KP og alle som er mindre enn dem- tullepartier som aldri kommer til å få en flertallsregjering her i landet.
    [....]
    Jeg tror ditt bilde på hvor store de forskjellige partiene er er minst 10 år gammelt.

De 3 partiene du tror kan få flertallsregjering er henholdtvis det største, tredje største og sjette største partiet i Norge. At du tror et parti med 6% oppslutning kan få flertallsregjering tyder vel på at du er enda mer urealistisk enn det du beskylder Frp for å være. ;-)

BTW om du sier alle mindre enn Frp er tullepartier så må du huske på at dette også inkluderer Høyre. :lol:

Robert-

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senterpartiet
    HaHa bra spøk!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Sitat Opprinnelig postet av Jessica
    For meg er FRP, SV, V, RV,KP og alle som er mindre enn dem- tullepartier som aldri kommer til å få en flertallsregjering her i landet.
    [....]
    Jeg tror ditt bilde på hvor store de forskjellige partiene er er minst 10 år gammelt.

De 3 partiene du tror kan få flertallsregjering er henholdtvis det største, tredje største og sjette største partiet i Norge. At du tror et parti med 6% oppslutning kan få flertallsregjering tyder vel på at du er enda mer urealistisk enn det du beskylder Frp for å være. ;-)

BTW om du sier alle mindre enn Frp er tullepartier så må du huske på at dette også inkluderer Høyre. :lol:

Robert-
    frp er tulleparti på grunn av politikken ikke størrelsen, virker som om all politikken deres handler om hvor mye vi kan ta fra oljefondet.. litt feil formulert av meg der..Men hvorfor i h.. er Kjell Magne Bondevik statsminister,for meg så gir ikke det mening

er nok bare bibelbeltet i sør som stemmer krf- 6 prosent

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge partiet er for EU og imot Finnmarksloven, så har de min stemme :wink:

Neida, seriøst, jeg har ikke peiling på hvilket parti jeg vil stemme på...
    De fleste toppolitikerene i Norge idag er mer opptatt av å prate enn å jobbe, så for meg blir det nesten hipp som happ.

Bare så synd at AP har mistet sin sjel. De burde lagt opp for lenge siden

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns at de skulle ansette en ledelse for å drifte norge. Disse skulle fått resultatlønn. Og hvis de ikke nådde fastsatte mål få fikk de fyken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kunne vi også gi dem en solid fallskjerm og en fet pensjonsavtale når de får sparken etter en elendig jobb,slik som i resten av næringslivet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    Hva er frihet? At mennesker med medfødte kroniske sykdommer aldri vil få jobb og aldri hjelp fra staten? At du kan leve det gode liv inntil du en dag blir påkjørt i trafikken og dermed er uinteressant for arbeidsgiveren som sparker deg på dagen? Når du er så gammel at arbeidsgiveren ikke lenger ønsker deg, krysser du fingrene på at det private pensjonsfondet ditt ikke har gått konkurs? Er det greit å hoppe over noen lik så lenge du tjener gode penger selv?
    altså, velferdssamfunnet som ap og sv så iherdig etterlever ved å omtrent ikke nevne noe annet i partiprogrammet er vel og bra.
    jeg mener likevel det ermulig å ha en kombinasjon av disse verdiene og de borgerlige verdiene som høyre-sida representerer.

frihet er i mine øyne fravær av overformynderi, færrest mulige inngrep fra statens side i enkeltindividets rettsfære, der hvor enkeltindividet står i sentrum. nordmenn er ikke sau. vi er ikke flokkdyr.

selvstendighet er retten til å gjøre hva man vil, til å jobbe så mye man vil, leve hvordan man vil osv.

i dag er det jo nesten ikke den ting som IKKE er regulert i lover og forskrifter, for ikke å snakke om disse etiske normene og pliktene man skal etterleve fordi samfunnet sier det.

oppfatningen om at alle er like er jo helt på trynet. alle er ikke like. alle er ulike. alle er unike.

ikke minst, selvfølgelig, ja til eu! :idea:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ønsker altså at enkeltindividet skal ha større "frihet" (selv om du ikke helt greier å definere hva du egentlig mener med frihet), samtidig som du ønsker et medlemskap i EU. Snakker om å bite seg selv i *****.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et medlemskap i club 4 gir deg mange friheter.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •