Amazon-butikkene og kjøp/salg av Final Fantasy VIII

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amazon-butikkene og kjøp/salg av Final Fantasy VIII

Hei
    Om et par uker har ei venninne bursdag, og siden hun er stor fan av Final Fantasy X så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe Final Fantasy VIII til henne. Problemet er bare at butikkene her i Stavanger tar en en liten formue for dette 6-7 år gamle spillet; alt fra 350-500kr, noe som jeg syns er litt mye for et såpass gammelt spill.

Så jeg tenkte jeg skulle finne det online. De vanlige butikkene (play.com, cdon.com osv) har selvfølgelig ikke spillet in stock, siden de fleste butikkene har stoppet å selge Playstation(1)-spill. Jeg klarte å finne FFVIII både på amazon.com og amazon.co.uk, men for meg virker det som om de selger brukte spill. Jeg vil helst unngå å kjøpe brukte spill, da jeg vil ha en garanti at det funker. Er ingenting som er så kjipt som å kjøpe en presang som ikke virker; både for giveren og for mottakeren av gaven.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B...3535040-7145266
    Her står det at de har 12 eksemplarer av spillet. "12 Used & New" Trykker man på den linken, kommer man inn her

Da får man opp følgende bilde.

Som dere ser, så er skjermbildet delt i to mellom "new" og "used" items. Det jeg ikke forstår er: hvordan kan spillene være "new" når det er privatpersoner som selger dem? Jeg trodde amazon var en butikk som handlet inn x antall varer og solgte dem; ikke en markedsplass for folk som vil selge sine egne varer; slik som e-bay..

Har dere noen erfaring med dette?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    amazon har egen butikk, bruktmarked og katalog over produktene til en hel del nettbutikker. Bestilte en DVD derfra engang, den ble sendt fra en helt annen nettbutikk enn amazon. Dersom selgeren har grei karakter, og spillet er i plast, er det vel ingen grunn til å bekymre seg. Du kan dessuten sikkert få det gavepakket, om verdien er over 200.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •