Damer overalt mmm - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hehe, nå kom jeg til å tenke på kjønnskvoteringsdebatten på TV2... :lol:
    Jeg koker bare jeg tenker på den, ikke start en debatt på det, da blir jeg bare forbannet igjen tok meg flere timer og roe meg etter den debatten på tv2.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Hehe, nå kom jeg til å tenke på kjønnskvoteringsdebatten på TV2... :lol:
    Jeg koker bare jeg tenker på den, ikke start en debatt på det, da blir jeg bare forbannet igjen tok meg flere timer og roe meg etter den debatten på tv2.
    Uten å starte noen diskusjon. Tror jeg var like irritert som deg etter den debatten.

Orheim og spesielt Dåvøy er jo helt på jordet. Dåvøy, grøss, snakker om å gå tundt grøten. "...fordi vi har 50% kvinner her i landet... ...60% av de som tar eksamen ved Universitetet er kvinner... bla, bla.."

Heia Hegnar og Siv, hehe..

Newcomer Jessica sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første er det vi som alltid vinner diskusjoner(særlig i ekteskapet), fordi gutta ikke orker å høre på maset vårt.

Jeg tror på en moderat kjønnskvotering for å hvertfall få inn litt damer i styrene rundt omkring, men jeg synes ikke vi trenger å gå til så drastiske tiltak som å tvangsoppløse en bedrift..det er jo litt amatørmessig å ikke ha en plan for hvordan man skal gjøre det i så fall.

Det ligger jo noe sannet i dette med de såkalte 'gutteklubbene', eldre menn er noe mer sneversynte enn andre og stoler ikke på hvem-som-helst. Derfor er det naturlig for dem å gi styrevervet til noen de stoler på- noe som regel er en dyktig kamerat. Vi kommer til å se ett generasjonskifte snart tror jeg. Hvor flere og flere menn i styrer åpner for kvinner fordi de ser hva vi er gode for og fordi de har fått kommet seg opp og inn i styrene.

Menn i dag generelt flere kvinnekontakter, gjennom jobb og utdanning, og det vil ha innvirkning på neste generasjon styrer. Hvem ville vel ikke ha hatt Celina Midelfart inn i styret! Vakker og vellykket! Og hva med døtrene til skipsreder Fredriksen, har de noen av hans gener kommer det nok til å gå godt!

De kvinnene som er dyktige er virkelig dyktige og det er jo bare til fordel for bedriften. Dessuten tror jeg miljøet ville blitt bedre med flere kvinner.

Leve Hegnar, han har peil! -siv er slitsom.. frp for bønder!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    It`s a mans world!
    But it wouldn`t be nothing without a woman.....

Ikke prat så my folkens, James Brown har sagt hvordan det ligger an for lengst

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    It`s a mans world!
    But it wouldn`t be nothing without a woman.....

Ikke prat så my folkens, James Brown har sagt hvordan det ligger an for lengst

hahaha det er bra sagt dag !!

Sitat Opprinnelig postet av jessica
    Menn i dag generelt flere kvinnekontakter, gjennom jobb og utdanning, og det vil ha innvirkning på neste generasjon styrer..
    Tror du har et poeng der ja !!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jessica
    For det første er det vi som alltid vinner diskusjoner(særlig i ekteskapet), fordi gutta ikke orker å høre på maset vårt.

Jeg tror på en moderat kjønnskvotering for å hvertfall få inn litt damer i styrene rundt omkring, men jeg synes ikke vi trenger å gå til så drastiske tiltak som å tvangsoppløse en bedrift..det er jo litt amatørmessig å ikke ha en plan for hvordan man skal gjøre det i så fall.

Det ligger jo noe sannet i dette med de såkalte 'gutteklubbene', eldre menn er noe mer sneversynte enn andre og stoler ikke på hvem-som-helst. Derfor er det naturlig for dem å gi styrevervet til noen de stoler på- noe som regel er en dyktig kamerat. Vi kommer til å se ett generasjonskifte snart tror jeg. Hvor flere og flere menn i styrer åpner for kvinner fordi de ser hva vi er gode for og fordi de har fått kommet seg opp og inn i styrene.

Menn i dag generelt flere kvinnekontakter, gjennom jobb og utdanning, og det vil ha innvirkning på neste generasjon styrer. Hvem ville vel ikke ha hatt Celina Midelfart inn i styret! Vakker og vellykket! Og hva med døtrene til skipsreder Fredriksen, har de noen av hans gener kommer det nok til å gå godt!

De kvinnene som er dyktige er virkelig dyktige og det er jo bare til fordel for bedriften. Dessuten tror jeg miljøet ville blitt bedre med flere kvinner.

i håp om å ikke støte noen (deg jessica) samt høres veldig macho ut, så er nok bakgrunnen for at dere oftest vinner diskusjonene fordi dere har "the power of pussy".
    det er liksom nøkkelen som åpner alle dører, som vrir enhver tøffel, som alltid fungerer.

når det kommer til kjønnskvotering 50/50 så er det et helt latterlig forslag.

hvis de ansatte i et firma utgjør 90% menn (90 stk) og 10% (10 stk) kvinner (la oss for eksempelets skyld si at det er snakk om et veldig mannsdominert yrke, la oss si murere), og det skal plukkes ut 10 stk til et styre, synes du det er rimelig at 5 menn (5,56%) og 5 kvinner (50%) skal velges til styret bare fordi rødstrømpene på stortinget synes det er "rett og rimelig"?

hva med å se forbi hva man har i skrittet, og ansette etter evner og kompetanse? jeg ville vært motvillig til å putte ei kvinne inn i et styre hvis hun rent faktisk hadde dårligere kompetanse enn en mannlig kollega.

at man likevel må velge kvinnen fordi staten pålegger en kjønnskvotering 50/50 i bedrifter, fremstår for meg som helt hinsides latterlig.

i tillegg til dette er private foretak et privat anliggende, staten burde ikke blande seg inn i hvordan de internt organiserer sine forretninger.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia Hegnar..

han skulle vært tatt med inn i et rom og kakket i hodet med noe hardt!
    er flau over å ha han inngift i familien!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel 40/60 som er kvoteringen, og det gjelder vel nå ASA-selskaper i første omgang.

Jeg har mer tro på det naturlige generasjonsskiftet som blir nevnt. Greit nok at herremennene av den eldre garde kanskje ikke stoler fullt så mye på "hvem som helst", men de bør fortsatt ikke tvinges til å i verste fall tvangsoppløse styret.

La det skje på den naturlige måten. Er kvinner like flinke som menn så vil det i fremtiden være naturlig med styreverv med flere kvinner, kanskje flere enn menn i flere tilfeller.

Og nei, damer vinner ikke alltid diskusjoner. Jeg lar meg ikke urettmessig tråkke på ei bare fordi hun har et hull mellom bena. At menn kanskje ikke gidder å diskutere fordi de ikke gidder å høre på maset deres betyr absolutt ikke at dere har vunnet noen diskusjon. Når dette skjer lukker mannen bare ørene. Å få siste ordet er noe annet enn å få viljen sin

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at vi her fikk svaret på hvorfor det er grenser for hvor mange kvinner som sitter i viktige styreverv :lol:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Noe sier meg at vi her fikk svaret på hvorfor det er grenser for hvor mange kvinner som sitter i viktige styreverv :lol:
    ikke sant ? mange bønder på av-forum da tror jeg :wink:

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Damer har fått nok hjelp som det er. Jeg mener det nå er full likestilling og at kvotering er en uting. Jeg tror ikke det gagner kvinnen å vite at eneste grunn til at hun er valgt inn i et styre er at hun er kvinne. Det er også urettferdig mot alle dyktige menn som blir tilsidesatt. En kvotering til styrer vil også kunne skape uønsket effekt der enkelte menn bygger opp antipati mot disse innkvoterte kvinnene. Ikke akkurat det vi ønsker nei.

Det er mange bønder som stemmer Frp ja men Frp er mye mer enn det. Jeg er selv sivilingeniør og stemmer Frp. Vi blir stadig flere som innser at Frp har mye bra politikk. Politikken er faktisk så bra at andre partier overtar ideene flere år etterpå at de har stått på partiprogrammet til Frp.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    en venn av meg har et stort problem, han har ikke hatt sex med dama på over 1 år fordi hun ikke vil osv (dette skjedde etter at de fikk barn) .. Nå lurer han faktisk på om det er han det er noe galt med (?) mister jo pot/lysten i tillegg og lurer på om han skal være utro bare for å "TESTE" ut om så er tilfelle ..

Han spurte meg hva jeg mente, jeg klarte ikke svare han på det, samtidig vet jeg at at hans selvtillitt snart er borte pga dette .. visst han da hadde valgt å være utro og fant ut at "han" funket da ville nok selvtilliten vært tilbake ( mener han selv ) og situasjonen kunne fått et annet utgangspunkt ..

hva mener dere ? bør han være utro eller ikke ? Visst han ikke gjør det er nok forholdet så godt som over .. samtidig kan det jo åsså være over visst han er ... eller ?

Kjenner til problemet, men har ikke hatt det SÅ ille da...1 år? Huff og huff...kan først prøve å forklare hvorfor damene snører igjen etter at barn har kommet til verden. For det første etter en fødsel der de gjerne må klippe (ja du leste faktisk riktig) eller de spjærer ned til anus er ikke dette særlig lekkert de første dagene. Dette må da syes igjen (ikke pop å be sykepleier sy noen ekstra sting hehe). Underlivet ser temmelig maltraktert ut de første månedene og både han og henne tenker kun på sitt lille barn de første månedene og ikke på sex. Så kommer hverdagen og mannen har jo ikke født og er klar som et egg. Kvinner derimot føler seg temmelig ulekker med sydd underliv og det som kanskje verre er. Man har kanskje også spist som en hval de siste månedene før fødsel og har kanskje lagt på seg litt. Dette fenomenet pleier å gi seg etter maks 3-4 måneder. Sår gror osv, noen begynner å trene igjen. Det jo også en kjensgjerning at mannen har oftere lyst enn kvinnen. I tilfellet til Ulven´s kamerat tror jeg problemet ligger utenfor det jeg har skrevet over. Det er IKKE normalt å ikke ha sex etter et år etter en fødsel. Det kan jeg bare ikke forstå. Kommunikasjon er nøkkelen. Han kan ikke bruke høyrehånda resten av livet bare fordi dama hans er kjip. Han må snakke med henne, si hva han ønsker på en ordentlig måte. Ikke skrike ut jeg vil pule....Man kan jo også ha sex på andre måter enn den klassiske huleboerstilen..bare for å nevne det! Det finnes sikkert bøker om emnet også. Søk på biblioteket. Hvis hans samboer ikke forstår problemet hans, kan han jo selv velge det han vil gjøre. Barnet spiller en viktig brikke her, men jeg vil tro det er bedre for barnet at de er hvert til sitt enn at de krangler hele tiden pga. hans og eller hennes frustasjon. Det finnes mange samlivskurs. Noen koster penger, andre kan være gratis. Noen kommuner tilbyr dette gratis. Kan jo også høre med den lokale presten. De tar ikke betalt og kan litt om emnet. (Kanskje vanskelig å ta opp sex biten før ekteskap osv hvis det er en konservativ prest.) Som sagt tror jeg problemet ligger utenfor det skrevet over, men du kan kanskje forklare kompisen din det jeg har skrevet og høre med han. Husk også at noen veldig få prosent utvikler fødselsdepresjon. Det kan være mange årsaker. Er hun deprimert? Har han merket noe til det?

Dr. ProtoType

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din beskrivelse av hva som skjer under/etter fødsel har overbevist meg 100%. JEG SKAL ALDRI HA UNGER.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Din beskrivelse av hva som skjer under/etter fødsel har overbevist meg 100%. JEG SKAL ALDRI HA UNGER.
    Og madamen har ikke noe hun skulle ha sagt i den saken?? :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Og madamen har ikke noe hun skulle ha sagt i den saken?? :wink:
    Hun kan si hva hun vil, men dette hørtes absolutt ikke bra ut.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHAHA!! Vart du skræmt no Peaker`n? Du trenger ikke akkurat sto rett foran og kikke inn da....

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var 31 når junior kom til verden og jeg satt i korridoren og ventet mens fødselen pågikk! Så det er håp for deg også Peak....! :wink:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    keisersnitt :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType

Som sagt tror jeg problemet ligger utenfor det skrevet over, men du kan kanskje forklare kompisen din det jeg har skrevet og høre med han. Husk også at noen veldig få prosent utvikler fødselsdepresjon. Det kan være mange årsaker. Er hun deprimert? Har han merket noe til det?

Dr. ProtoType
    Dette skal jeg snakke med han om Prototype, takker for et særdeles flott svar !!!

Sitat Opprinnelig postet av Dobermann

Det er mange bønder som stemmer Frp ja men Frp er mye mer enn det. Jeg er selv sivilingeniør og stemmer Frp. Vi blir stadig flere som innser at Frp har mye bra politikk.

Politikken er faktisk så bra at andre partier overtar ideene flere år etterpå at de har stått på partiprogrammet til Frp.
    Og jeg blir (snart) Siv ing og er 100 % enig med Dobermann.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten bønn fra meg:
    Kan vi prøve å holde AVforum fritt for partipolitisk propaganda og skyttergravsdiskusjon, slikt skaper bare dårlig stemning. :?
    Selv blir jeg ihvertfall bare sur og lei...

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •