Skal bruke 20 000 kr på bil til sommeren. Hva slags bil? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noe særlig å krasje med en sånn en bil nei...satse på at jeg ikke gjør det. Kommer til å ha guttungen baki noen ganger også, ikke noe særlig trygghet i en sånn bil. Kommer uansett til å kjøre guttungen opp til min mor om morgenen når jeg bytter jobb i Juli. Den veien jeg kjører da er lite traffikert men man vet jo aldri. Ikke morro om det skulle skje noe og man vet man kunne unngått skader hadde man hatt større bil. Har også hørt at disse Poloene ikke er så værst i kollisjon størrelsen tatt i betraktning. Vet ikke...Fordelen med liten bil som dette er at den er bensingjerrig. Liten motor og så lenge man ikke har fullstappa bil bruker den vel ikke mye bensin? Tipper rundt 0.8 l pr. mil eller noe rundt der?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. pusse ned rust. Er det bare å bruke sandpapir, pusse ned og kjøpe spraylakk med samme lakk kode? Blir det helt likt? Er mest rustflekker her og der. Ikke store områder. Kompisen min mente det bare var å pusse det ned å lakke over. Bare det ikke blir stygt så...vanskelig å få dette pent?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å punktsandblåse. Men dette blir litt dyrt hvis du ikke har kompressor fra før. Problemet med å pusse er at man ikke når ned i gropene (det gjør man ved å sandblåse) og rusten kommer tidligere tilbake.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe seg større bil for å unngå personskader ved kollisjon er i grunn en interessant problemstilling da det i så fall blir motparten som må ta opp de ekstra kreftene. Ellers er det vel ikke verre enn å passe på å ikke kollidere med større biler..

Litt rustflekker fjerner du som du beskriver med fint sandpapir, lakk i samme farge som bilen samt klarlakk.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gitt han et bud på 8000 kr nå. Han betaler årsavgiften og beholder CD spilleren som står i bilen. (Skal ha bedre spiller etterhvert.) Det er en på jobben som selger den så jeg kjenner han godt. Har ikke fått svar på 8000 kr ennå, men jeg går ikke over 10 000 kr....bilen er tross alt fra 1986, har litt rust men har gått lite...157 000 km er ikke mye til å være 1986 modell.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...da bestemte han seg for å beholde bilen alikevel...jaja...har funnet denne på nettet:

http://www.finn.no/finn/car/object;p...616&pos=71

Hvit bil er alltid vanskeligere å få solgt, kan kanskje prute litt? Noen som vet om den har servo? Vet 90 modellen har det, men sto ikke noe om det på siden. Kan ringe han å høre. 15 900 kr + årsavgift på 2800 kr + omregistrering på 1400 kr blir jo tross alt 20 100 kr...Vet det står en Passat 2.0 blå metallic på RK bilservice i Drammen til 19000 kr. Den har også lettmetall sommer, men den skal på EU godkjenning i Juni.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sjekket litt rundt ang. lån til bil. Har funnet ut det at løpetida og bilens alder ikke kan overstige 11 år. Dvs. kjøper jeg en bil fra 1999 er løpetida på lånet 5 år. (Maks hvis man ikke har egenkapital). Poenget er at jeg ikke skal kjøpe en så ny bil, men kunne godt tenke meg en bil til rundt 40- 50 000 kr. Jeg vil jo få egenkapital til sommeren i form av feriepenger/skattepenger, men hvor kan jeg låne penger til eldre bil enn 1999 modell? Har ikke råd til å betale 2 300 kr i mnd for en bil..(sjekket en villkårig 1999 modell som kostet 114 000 kr).

Har også sett bilforhandlere som reklamerer med finans fra 0.- kontant på biler som står til 50 000 kr osv. Tar de kun sikkerhet i bilen da? Hvorfor gjelder ikke det med løpetid og alder der? Har de høyere rente kanskje for å evt. dekke tap hvis bilen må tvangselges? Noen som har greie på dette med billån?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært innom et bilfirma som har en VW Passat 1.8 CL fra 1990. Han skal ha 19 000 kr for den. Må betale årsavgift selv på den. Alu.felger, piggfrie vinterdekk som har gått 1 sesong, gått 250 000 km. Med årsavgift og om.reg. kommer bilen på 23 212 kr. Aberet er at den skal inn til EU i juni, men han regnet med at den gikk glatt gjennom. Har sett på bilen sammen med en kompis og han mente bilen var helt grei. Lite rust på den. Han skal fikse en eksoslekkasje før jeg overtar bilen. Her er noen bilder. Henter bilen på torsdag, han kunne ordne 4 mnd betalingsutsettelse. Da betaler jeg ned hele lånet så fort jeg får ferie/skattepenger.

http://www.robertdamli.com/VW/PICT0715.JPG
    http://www.robertdamli.com/VW/PICT0716.JPG
    http://www.robertdamli.com/VW/PICT0717.JPG
    http://www.robertdamli.com/VW/PICT0720.JPG
    http://www.robertdamli.com/VW/PICT0721.JPG

Hva syns dere?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser da greit ut dette for 19 lapper. Gi den en vask, polering og vinylfornyer så blir den som ny igjen... :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, for satse på det! Har vært nede hos han og skrivd kontrakt og underskrevet Her & Nå delen. Betaler hele lånet før 4 mnd er gått og slipper dermed rentene. Betaler 275 kr for denne muligheten. Han skal fikse eksoslekkasjen og forhåpentligvis har jeg bilen i morgen kveld! Gleder meg! Får bare håpe det ikke skjer noe galt med den da...Har testet bilen og en kompis har sett på den to ganger så den skal være temmelig kurant. Skal slipe ned og lakke litt rust rundt hjulbuer. Det er snakk om veldig lite rust på bilen. Minimalt vil jeg si. Uansett er det greit å få tatt det som er. Den skal inn til EU i juni men regner med at den går greit i gjennom.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •