Skal bruke 20 000 kr på bil til sommeren. Hva slags bil? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe...

http://www.finn.no/finn/car/object;p...752&pos=30

323 gått 130k km. En svipptur til tr.heim og den er din :wink:

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scirocco! Hvem sa scirocco! Jeg hadde en 79 mk1 scirocco-gt Herrrrrlig bil Men den koster sikkert i overkant av 20k..

Sats på japansk du.. Driftsikre saker. Kan nesten ikke bry seg om utseende i denne prisklassen. Selv kjører jeg en 67-amazon som er original. Den kostet 17k i sverige. DEN er driftsikker den.. Men krasjsikker?? hm... aner ikke.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ville jeg uten tvil valgt Citroen ZX. Utrolig hvor mye du får for pengene, driftsikkert!

http://finn.no/finn/car/object;pdc=1...6696&pos=8

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    honda civic

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale denne prisbomben:
    http://finn.no/finn/car/object;pdc=1...0266&pos=2

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Volvo 240... 8)
    =

Burde strengt tatt ikke ha problemer med å komme fram på vinteren med den doningen der! :lol: :lol: :lol:

Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lada Samara

Husker jeg var å titta på bil i mine ungdomsdager.. Var på besøk hos en bilforhandler og kom over en 95 modell samara (dette var rundt 1999/2000).. Denne var rusta opp langs dørene og så rett og slett ikke ut langs skjermer og skjøter. Liten erfaring med Lada, men kan ikke si det ga noe bra førsteinntrykk..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips! Min samboer kjøpte i fjor høst en 1990 VW Passat 1.8 GL. Blå metallic. Hadde gått 242 000. Ikke en eneste bulk og fin i lakken. Noen småriper her og der, men veldig kurant! Stor bil med god plass, servo osv. Hun ga 18 000 for den. Så i vinter kjørte hun ut to ganger...tok sideskjermen rett over venstre forhjul. Tok forstillinga, hjulet, trommel ++. 5000 kr i rep uten oppretting av bulk. Så kjører hun ut igjen og tar andre sida rett over tanklokket. Bulker, + tok den lille "triangelruta". Bilen som var fin er nå tapa over den ene lille ruta, samt har bulker på begge sider....sukk...kvinnfolk og bilkjøring...Var hennes første vinter vel og merke...Var veldig nervøs på hvordan dette skulle gå. Hun tok lappen i fjor sommer. Skal vel ikke si noe selv, har kjørt ut en gang, men ikke en ripe eller bulk! Mannfolk KAN kjøre ut!

Tror jeg går for japansk. Passeten som samboeren min kjøpte er digg å kjøre, og finner jeg en skal jeg nok ikke bulke den! Den bruker dog noe bensin da bilen er litt tung og stor. Hmmm...har lyst på bil NÅ! Kjedelig å vente til sommeren...Etter at verkstedet bytta regreima (ja de klaga over dårlig rengjøring, men den har ikke vært bytta siden 1998) lugger bilen endel. I kryss stopper den om jeg ikke gir mellomgass. Mulig jeg må justere litt på hvor raskt den skal gå på tomgang. Mistenker verkstedet for å ha justert for dårlig...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om man kan låne 20 000 kr av Her & Nå med 4 måneders utsettelse mot å betale 275 kr i gebyr? Vet man kan dette om man handler i butikk, men jeg trenger penger kun til bil. Kan selvsagt vente til ferie/skattepenger kommer, men bilen min bruker mye bensin for tiden etter regreimskifte. Den går rett og slett ikke bra for tida! Tenkte derfor at 275 kr er billig for å bytte bil raskere enn planlagt. Mye brukt ute nå da våren er i anmarsj. Best utvalg nå kanskje? Vil jo spare endel penger de månedene det er igjen til feriepenger og skattepenger kommer. Blir mest trolig en småbil 1.3l eller noe i den duren. I hvertfall en som er gjerrig på bensinen. Fikk regning på 3175 kr fra Statoil og det på en måned....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg skal selvsagt betale ut lånet før rentene løper..orker ikke mer forbrukslån enn jeg har i fra før...vet det er lett å "drite i det" og bare kjøpe seg noe annet når pengene kommer, men jeg skal la være!

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjøper av en forhandler med avtale så får du utsettelse, skal du ta ut penger i cash må du betale rente fra dag 1.

Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler deg å gå på bilauksjon.. Har akkurat vært på min første bilauksjon på BCA Autoaksjon i Oslo og her har du virkelig mulighet til å gjøre et kupp!

f.eks:
    2002 mod toyota yaris gått 101km med listepris på 100k gikk for 61500kr

og kanskje mer interessant for deg: 1994 toyota carina E XLI S 1.6 gått 188 listepris på 52000 ble solgt for 24.000.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS on Wheels - YEAH baby 8)
    Fetere rullende boombox til under 20K tro jeg du skal leite lenge etter

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en på jobben som skal selge sin VW Polo 1986 mod. nylig EU godkjent. Den har gått "bare" 157 000 km, og har visstnok lite rust. Har ikke sett på den ennå, skal ta en tur opp til han i morra. Han kjøpte den for 3 000 kr, men har byttet dempere foran, skiftet frontrute + dib. og hatt den på EU-kontroll og fått den godkjent. Han vil ikke si hva han vil ha for den. Tror ikke han har peil på hvor mye han kan ta? Jeg har ikke akkurat peil jeg heller, men skal få med en kompis som har litt mere greie på bil enn meg. Vet at bilen er gammel og jeg tror ikke jeg komme til å tilby mer enn maks. 8 - 10 000 kr. Hvis den er så rustfri som han mener den er og motor osv går greit og kompis mener det er en grei bil så kanskje...skader ikke å kikke på den uansett. Har tenkt på nyere bil, rundt 1990. Hva mener dere han kan ta for bilen? Har kikket litt rundt på nettet, de går for rundt 10 000 kr men da har de godt mer. Dinside sin bruktbil avdeling mener at Polo er en grei bruktbil selv om de er litt gamle. Hva mener dere? Bruker sikkert minimalt med bensin! Tror det er 1.3 l med 55 HK. Er så lei av 2.0 is Sierra som ikke går som den skal og sluker bensin...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den airbag? Hvis ikke så ville ihvertfall jeg satset på en med, men husk at de skal byttes når de er 10 år gamle.

Mest for penger: holder en knapp på Citroen ZX 1,8i Aura -95 eller nyere, går billig og masse utstyr for 20-25' kr. Styr unna 1,4 l og modell reflex.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisklassen 20 000, så er det best å kjøpe seg en japsebil (japansk). Disse holder god kvalitet og har relativt lite feil, selv om de er gamle. Jeg ville styrt unna tyske og amerikanske biler til ca 20 000! Disse er som oftest gamle, og har en del feil og rust! Tror nok du bør satse på en japansk hvis du ikke vil sende den på verksted ganske ofte!

Her er en: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/pro...&username=

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så mange biler på 80- tallet som har airbag... Bilen kan være grei den. Du må nesten se an hva du mener den er verdt selv. Småplukk som han har fikset burde gå under vedlikehold. Bilen kan være verdt 10k, men det for du se an. Det sikreste er å ta den på naf test. Med dette blir forholdsvis dyrt på en så gammel bil (altså kostnaden ved å sjekke kontra verdien av bilen). Men det kan fort bli lønnsomt alikevel. Ved tvil hadde jeg sjekket der. Husk at du brått kan få årsavgiften i tillegg hvis den ikke er registrert!

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste noe her fra hegnar:

Eldre Audi A4er topper feilstatistikken, viser en undersøkelse foretatt av svenske Bilprovningen ifølge Dinside Motor. Svenskene har sett nærmere på åtte år gamle biler. Audi er blant merkene som kommer definitivt dårligst ut i undersøkelsen, og blant annet viser det seg at 47 prosent av dieseldrevne stasjonsvogner av A4 ble underkjent. Testen er også dårlig nytt for eiere av Volkswagen Carawelle.

Også A6 får riper i lakken av svenskene, og hadde det ikke vært for at A3 gjør det brukbart, ville undersøkelsen vært å betrakte som en katastrofe for prestisjemerket. Audi er imidlertid ikke alene. Renault slet også med kvaliteten i 1997. Toyota, derimot, går ut av testen som den store seierherren. Seks Toyotaer er å finne blant de 13 modellene som kom best ut, ifølge avisen.
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=212110

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212111

Mvh

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av bilen! Har akkurat prøvekjørt den! Litt rust her og der, samt bagasjelokk som kun kan åpnes innenefra(!) + passasjerdør kan heller ikke åpnes annet enn fra innsiden. Motoren gikk veldig fint på den. Han har byttet frontrute samt dempere. Gode bremser på den. Nylig EU-godkjent. Har tenkt å gi han et bud på 10 000 kr og han betaler årsavgiften. Den hadde han ikke betalt ennå. Den har gått 157 000 km og bilen var overaskende "sprek" til å være 1.3l og 55 HK. Lettkjørt og liten bil. Han sier han har brukt ca. 8000 kr på rep og fiks på den. Han ga 3000 kr for den før han gjorde noe som helst. Han har også fikset en oljelekkasje samt noe på clutchen etter det jeg forsto. Strammet den eller noe sånt tror jeg det var han sa.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så vel ganske grei ut den, men du bør passe på rusten hvis du kjøper den. Kanskje pusse den ned litt og behandle den med et eller annet. Passasjerdøra og bagasjeluka kan vel ikke være allverden å fikse! Men om den er så kollisjonssikker, det vet jeg ikke... :wink:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •