Hvorfor fortsette å gi poeng ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor fortsette å gi poeng ?

På våres hjemmekinoer nå når konkurannsen er over ? Var det poeng givnings system før konkuransen startet ? Da er det for moro skyld da kanskje visst det skal fortsette ? Eller det har vel vært mest (for) moro hele tiden syns nå jeg :lol: Men syns dommere har vært flinke i en så vanskelig job ... all honnør !!!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ..."du skal ikke se bort fra at vi har sett starten på en tradisjon" (fra siste nummer av DVD&hjemmekino)... 8)

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvorfor fortsette å gi poeng ?

Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    På våres hjemmekinoer nå når konkurannsen er over ? Var det poeng givnings system før konkuransen startet ? Da er det for moro skyld da kanskje visst det skal fortsette ? Eller det har vel vært mest (for) moro hele tiden syns nå jeg :lol: Men syns dommere har vært flinke i en så vanskelig job ... all honnør !!!
    Poenggivingsystemet har vært der hele tiden. Det var først etterhvert at vi fant ut at det kunne vært gøy med en konkurranse.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo også gå inn på MinHifi. Dårlig oppslutning der. Virker ikke som om tokanals fenger særlig her på forumet. Syns det er en del rare stemmegivninger der. Tydelig at CV/NAD/Rotel/Klipsch har en høy stjerne her på forumet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    minHiFi har vi lagt opp for kort tid siden, og du skal nok se at denne kategorien tar seg opp etterhvert!

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder min-hifi er forskjellen den at visst jeg fjerner tv`n min så er jeg en verdig kandidat liksom ? Ser jo at det er en del som har tv`r der inne åsså, men ikke det som er meningen tipper jeg..

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder min-hifi er forskjellen den at visst jeg fjerner tv`n min så er jeg en verdig kandidat liksom ? Ser jo at det er en del som har tv`r der inne åsså, men ikke det som er meningen tipper jeg..
    Så du mener man ikke kan ha ett hi-fi-anlegg koblett opp mot tv´n? :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, du må gjerne legge opp anlegget ditt på minHiFi også, Ulven. Forskjellen ligger rett og slett i orienteringen, der HiFi typisk legger mest fokus på audio og gjerne musikk som sådan, mens minHjemmekino egentlig sier seg selv... Mange liker jo musikkvideoer, så jeg ser ingen problem med å ha en TV/projektor med på presentasjonen på minHiFi-

Når du legger opp selve presentasjonen er det jo kanskje en ide å snakke litt om ytelse mhp audio og musikkdelen på minHiFi, mens fokus er mer på overall AV-ytelse på minHjemmekino...?

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Når du legger opp selve presentasjonen er det jo kanskje en ide å snakke litt om ytelse mhp audio og musikkdelen på minHiFi, mens fokus er mer på overall AV-ytelse på minHjemmekino...?

Takker for det lygren, men syns bare det var litt rart at bilde ble presangtert i den grad det nå gjøres..(?)

Ulven skrev:

Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Så du mener man ikke kan ha ett hi-fi-anlegg koblett opp mot tv´n ...?
    Syns bare det er best å være på sikre siden og gjøre ting noenlunde riktig første gang jeg .. syns selv det er rart og virker på meg litt ufårståelig at det kan være bilde med på min hif... jeg forbinder min hifi med hifi apparater med høy standard og kabler, terminaler, oppgraderinger utover det normale oxv er viktige momenter...bilde hører hjemme på min hjemmekino og dermed basta :P (mener jeg)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med ulven. Har man DVD spiller/TV i anlegget er det en hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Har man fett nok anlegg må det absolutt kunne regnes som hifi selv om det er en TV der og selv om man bruker en DVD spiller som drivverk synes jeg.
    Jeg opplever iallefall hifi med Usher AC-20 og Pass Labs X-350

Fikk høyttalerne igår, virker MEGET lovende 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for det lygren, men syns bare det var litt rart at bilde ble presangtert i den grad det nå gjøres..(?)

Ulven skrev:

Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Så du mener man ikke kan ha ett hi-fi-anlegg koblett opp mot tv´n ...?
    Syns bare det er best å være på sikre siden og gjøre ting noenlunde riktig første gang jeg .. syns selv det er rart og virker på meg litt ufårståelig at det kan være bilde med på min hif... jeg forbinder min hifi med hifi apparater med høy standard og kabler, terminaler, oppgraderinger utover det normale oxv er viktige momenter...bilde hører hjemme på min hjemmekino og dermed basta :P (mener jeg)
    Mange av mine beste hifi-opplevelser har jeg fått med musikk DVD, så det er jo trist dersom det ikke skulle telle da

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Folkens, en TV gjør ikke anlegget til en hjemmekino, vær så snill da... Tror en slik påstand kan tråkke en del hifi-entusiaster på tærne! Det må da være lov å ha et bildeelement uten å få "hjemmekino" printet i pannen.

Uansett, poenget med å dele inn i HiFi og Hjemmekino er at folk har ulikt fokus på sine oppsett, og det er HELT GREIT Å HA EN TV ELLER ANNET BILDEELEMENT I SITT HIFI OPPSETT!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Har man fett nok anlegg må det absolutt kunne regnes som hifi selv om det er en TV der og selv om man bruker en DVD spiller som drivverk synes jeg.

Du har iallfall en hjemmekino. Hvis jeg forstår det retts å bruker du AVR 3805 i "stereoanlegget" Hvis man kan plassere stereoanlegget på minHjemmekino uten protester så mener jeg det er en hjemmekino.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ehhh, kan ikke folk få lov å bestemme selv hva de ønsker definere sitt oppsett som da...?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, en TV gjør ikke anlegget til en hjemmekino, vær så snill da... Tror en slik påstand kan tråkke en del hifi-entusiaster på tærne! Det må da være lov å ha et bildeelement uten å få "hjemmekino" printet i pannen.

Uansett, poenget med å dele inn i HiFi og Hjemmekino er at folk har ulikt fokus på sine oppsett, og det er HELT GREIT Å HA EN TV ELLER ANNET BILDEELEMENT I SITT HIFI OPPSETT!
    Tror faktisk enkelte på hifisentralen vil riste hoderystende hvis man plasserer en TV opp sammens med sitt dueland stereoanlegg.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh, kan ikke folk få lov å bestemme selv hva de ønsker definere sitt oppsett som da...?
    Selvsagt. Enkelte vil jo påstå at volvo er en bil, men jeg tror mange bare er uenig.

Jeg diskuterer egentlig ikke hva folk legger inn på minHifi for det får være opp til folk selv siden det ikke er regler på det, men jeg må da få lov til å kommentere at de har en hjemmekino ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

Du har iallfall en hjemmekino. Hvis jeg forstår det retts å bruker du AVR 3805 i "stereoanlegget" Hvis man kan plassere stereoanlegget på minHjemmekino uten protester så mener jeg det er en hjemmekino.
    Husk at for å spille flerkanals DVD-audio og SACD må man ha DVD spiller og surround forsterker. Dette er jo det siste tiskuddet til hifi-verden med høyere oppløsning og nye dødsfete innspillinger.
    Nok en grunn i tillegg til vanlig musikk DVD til å ha et oppsett slik som meg med surroundforsterker og VDV spiller/TV.

Og romkorreksjonen i Denon AVR 3805 gjør at jeg ikke ville byttet den ut som preamp mot allverdens vanlige stereo preamper, ikke om de koster 100.000 kroner!

Dag

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng med SACD/ DVD Audio. Jeg tenkte for mye på stereoanlegg.

Du har iallfall to meget gode hjemmekinoer. En som du ser film i og en som du ser/hører musikk i.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Din definisjon av hjemmekino er rimelig spesiell, Peakman. Rett og slett fordi folk har en TV eller bildeelement er det automatisk en hjemmekino? Altså; en kino viser film, og en *hjemme*kino viser til filmvisning hjemme, gjerne med godt lyd og bilde, da kinoen jo som oftest byr på dette.

Et oppsett der fokus ligger på formidlig av god lyd og gjerne godt bilde også, trenger da ikke havne i *hjemme*kino båsen, det er jo rett og slett ikke logisk.

minAV hadde vel egentlig vært aller mest dekkende! 8) (så kan folk bruke/kalle utstyret sitt til det de føler for!)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •