Hvorfor fortsette å gi poeng ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    ........Tror faktisk enkelte på hifisentralen vil riste hoderystende hvis man plasserer en TV opp sammens med sitt dueland stereoanlegg.
    Hi-Fi betyr vel egentlig "Høy troverdighet", så HiFisentralen bør helst skifte navn til "Stereosentralen" 8)

Vi som drar på ValleHovin for å oppleve eks. Pink Floyd etc. og spiller Musikk-DVD med flerkanalslyd i heimen, og NYTER bandet på scenen der foran oss på lerretet, er jo EGENTLIG nærmere Hi-Fi enn noen STEREO-DUDE noen gang har vært!!!!!!!!!!!!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok heller jeg har tenkt annerledes om minHifi enn andre. Slik jeg ser det så mener jeg f.eks Hi-Fil har det perfekte oppsettet. Han har hifi anlegg som ikke har det minste bildekilde i og så har han hjemmekinoen. Jeg så for meg at minHifi ville bestå av slike hifi anlegg. Kanskje det skulle vært 3 kategorier. minHifi, minAV (anlegg med bildekilde men hvor folk syns de mangler noe for å kalle det hjemmekino), og minHjemmekino.

For hvis min definasjon av hjemmekino ikke stemmer, så har jo svært mange presentert hifien sin på minHjemmekino. :-) minHifi ble vel opprettet for å tilby folk med stereoanlegg et alternativ.

Uansett, folk får kalle det de vil da dette er helt subjektive meninger.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg er enig med ulven. Har man DVD spiller/TV i anlegget er det en hjemmekino.
    Har man fett nok anlegg må det absolutt kunne regnes som hifi selv om det er en TV der og selv om man bruker en DVD spiller som drivverk synes jeg.
    Jeg opplever iallefall hifi med Usher AC-20 og Pass Labs X-350

Fikk høyttalerne igår, virker MEGET lovende 8)
    Her må jeg si meg helt enig med Dag. Har man et rått anlegg, som i tillegg spiller i en kino, eller et oppsett med tv/projektor ser jeg ikke noe veien for at de også kan gå som et stereooppsett.

Mange slike anlegg danker nok ut flere "rene" stereooppsett. Tviler ikke på at du opplever hifi nå, Dag

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Appropå poengene

Hvordan fungerer egentlig det nye poengsystemet. Har lett på sidene for å finne en forklaring, men ikke funnet noen. :?
    Vet at folk gir stemmer, men antalle stemmer er jo alltid det samme.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Stemmegivere må være aktive brukere av AVforum, og definisjonen av "aktiv" publiseres ikke da vi ikke ønsker at der skal spekuleres i dette...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel.........

Jeg er aktiv bruker av min hjemmekino, men ikke alt for mye inne på forumsidene. Titter mye inn på andres kinoer og avgir stemmer og komentarer....... Men, dette er med andre ord bare bortkastet tid da mine stemmer isåfall ikke registreres. Dette gjør jo hele stemmesystemet useriøst ettersom man må bo på forumsidene for å få lov til å ha en mening om de kinoene man ser her inne. Litt for dumt, og fører hvertfall til at jeg ikke bryr meg med å avgi flere stemmer. Dette utelukker jo også alle som ikke ligger på toppen av poenglisten fra å kunne forbedre sin score hvis ikke de mest aktive medlemmene skulle finne på å ta en titt nedover medlemslisten. Man vet heller ikke når man er aktiv nok i forumets øyne til at ens mening er noe verd. Hva er da poenget med disse sidene, hvis det ikke er at alle med interesse skal kunne få ha en mening....... :roll:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk enkelte på hifisentralen vil riste hoderystende hvis man plasserer en TV opp sammens med sitt dueland stereoanlegg.
    Enig peakman...men det jeg tenkte mest på når jeg sa dette med tv`n var at selve "rommet" mellom høytalerene bør jo være tomt slik at selve hi-fi opplevelsen blir maks ...(?) Jeg ser for meg 2stk Passlabs X 1000 på gulvet (+ Cd og pre) og to stk høytalere ...

jeg merker selv enorm forskjell når jeg tar bort Tv`n og spiller feks kari Bremnes eller annen hi-fi rel musikk ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    .......jeg merker selv enorm forskjell når jeg tar bort Tv`n og spiller feks kari Bremnes eller annen hi-fi rel musikk ...
    Et SKIKKELIG anlegg, med GODE akustiske forhold, påvirkes IKKE av et midtplassert møbel/TV/lerret. 8)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Re: Vel.........

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg er aktiv bruker av min hjemmekino, men ikke alt for mye inne på forumsidene. Titter mye inn på andres kinoer og avgir stemmer og komentarer....... Men, dette er med andre ord bare bortkastet tid da mine stemmer isåfall ikke registreres. Dette gjør jo hele stemmesystemet useriøst ettersom man må bo på forumsidene for å få lov til å ha en mening om de kinoene man ser her inne. Litt for dumt, og fører hvertfall til at jeg ikke bryr meg med å avgi flere stemmer. Dette utelukker jo også alle som ikke ligger på toppen av poenglisten fra å kunne forbedre sin score hvis ikke de mest aktive medlemmene skulle finne på å ta en titt nedover medlemslisten. Man vet heller ikke når man er aktiv nok i forumets øyne til at ens mening er noe verd. Hva er da poenget med disse sidene, hvis det ikke er at alle med interesse skal kunne få ha en mening....... :roll:
    Stemmen din aktiveres så snart du er å regne som "aktiv" på AVforum! Vi ser selvsagt at det medfører ulempe for noen at systemet er satt opp slik, men alternativet er dessverre at systemet lettere kan manipuleres. På "generell chitchat" registreres ikke innlegget i profilen din, men det er vel sikkert noen tema her på AVforum du kan slenge deg inn på, eller?? Litt flere postinger og vips er stemmene dine registrert!

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no

Et SKIKKELIG anlegg, med GODE akustiske forhold, påvirkes IKKE av et midtplassert møbel/TV/lerret. 8)
    Det er det vel delte meninger om Mr flageborg (?) Spørs feks om du har høytalere som står 1,5 m ut fra veggen, da er jeg mere enig med det du sier, men ikke slik jeg har det med Jblène ca 30 cm ifra ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det vel delte meninger om Mr flageborg (?) Spørs feks om du har høytalere som står 1,5 m ut fra veggen, da er jeg mere enig med det du sier, men ikke slik jeg har det med Jblène ca 30 cm ifra ...
    Det blir interessant å sjekke ut når vi stikker innom på vårturen til Vestlandet.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere, var det ikke slik da, at hi-fi var veldig subjektivt?

"Du kan ikke ha møbel mellom høytalerne..."
    "Du kan ikke ha en tv sammen med hi-fi anlegget..."
    "Du kan ikke...!"
    "Du kan IKKE!..."

Hva er dette for påstander da? :roll:

Hva om man har en pc koblett opp mot sitt hi-fi anlegg, som sikkert også mange har, hva da? Er det ikke hi-fi det heller da? Ingen tv, men en pc. Den trenger ikke stå "imellom" høytalerne engang, men det gjør vel slik, at det ikke kan regnes for hi-fi lenger eller hva? :roll:

Dere får sette opp en liste da, over alle kriteriene som må oppfylles før man kan kalle anlegget sitt for "hi-fi-anlegg".

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M

Dere får sette opp en liste da, over alle kriteriene som må oppfylles før man kan kalle anlegget sitt for "hi-fi-anlegg".
    Det jeg sier er at lyden blir påvirket av HVA du har mellom høytalerene... ikke definisjon på hva som er hifi anlegg og hva som ikke er.. det har vært diskutert i en annen tråd.

Ps! Flageborg jepp skal bevise det for deg np :P

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det jeg sier er at lyden blir påvirket av HVA du har mellom høytalerene... ikke definisjon på hva som er hifi anlegg og hva som ikke er.. det har vært diskutert i en annen tråd.
    Veeeel, det er vel ikke det eneste lyden blir påvirket av. Skal man ha ett lyddødt rom, med ingen ting i da, for at det skal kune være hi.fi? :roll:

Men det var ikke rettet bare mot ditt/dine innlegg da, uansett. Det virker på meg som at mange har den oppfattelsen, at ett hi-fi anlegg ikke kan kobles opp mot noe annet enn en hi-end cd-spiller eller platespiller. Også sitter de og dikterer hva som er hi-fi anlegg og hva som ikke er det. Trodde de fleste her på forumet var enige om at hi-fi er ett subjektivt "begrep", da det ikke finnes noen definisjon på hva som er "hi-fi"?

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da det ikke finnes noen definisjon på hva som er "hi-fi"?....
    ikke sant :wink:

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Vel.........

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg er aktiv bruker av min hjemmekino, men ikke alt for mye inne på forumsidene. Titter mye inn på andres kinoer og avgir stemmer og komentarer....... Men, dette er med andre ord bare bortkastet tid da mine stemmer isåfall ikke registreres.
    Det er ikke slik det fungerer. Stemmene dine blir registrert de, og i det øyeblikket systemet oppfatter deg som aktiv vil stemmene telle.

Så det er bare å fortsette å stemme :-)

Grunnen til at det er slik, er ikke for å kreve at folk er aktive i forumet, men for å gjøre det litt vanskeligere å bare registrere masse brukere for å stemme på sin egen kino. Det ville jo også gjort stemmegivingen temmelig useriøs, eller hva? ;-)

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm ja, det hadde lygren allerede svart på... *krabbe tilbake i teknikerhullet*

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •